Jak nie kupić kradzionego auta

Jak nie kupić kradzionego auta

Wprawdzie policyjne statystyki wskazują na zmniejszanie się zjawiska kradzieży samochodów, jednak nadal z polskich ulic rocznie znika kilkanaście tysięcy pojazdów. Auta rabowane są głównie dla części, ale wiele z nich – po zatarciu śladów – trafia na rynek wtórny. Jak ustrzec się przed zakupem kradzionego auta, radzi ekspert internetowej giełdy samochodowej otoMoto.pl.

By zminimalizować ryzyko rozczarowania oraz straty pieniędzy, zanim zdecydujemy się na zakup używanego samochodu, warto poświęcić czas na weryfikację tożsamości sprzedawcy oraz sprawdzenie pochodzenia auta.

Marcin Świć, dyrektor serwisu otoMoto.pl podkreśla, że często już na etapie przeglądania ogłoszeń można zorientować się czy dana oferta nie okaże się niemiłą niespodzianką. – Warto przed przystąpieniem do szukania konkretnej oferty sprawdzić średnią wartość rynkową modelu interesującego nas auta – radzi. – Samochód, którego cena znacznie od niej odbiega, powinien zwiększyć czujność kupującego. Niska cena może wynikać z niejasnej przeszłości auta, albo jego złego stanu technicznego. Oczywiście dobre okazje trafiają się, ale do każdej takiej oferty należy podchodzić z dużą ostrożnością.

Szczególnie wyczulone powinny być osoby poszukujące na rynku wtórnym Volkswagena Passata oraz Golfa, a także chętni na zakup Audi A4 lub A6. Według statystyk opublikowanych przez Komendę Główną Policji, samochody właśnie tych marek były najczęściej zgłaszane przez właścicieli jako utracone w 2009 roku.

Czytaj więcej Read More

Golf blue-e-motion: ekstremalny moment obrotowy, zero emisji

Golf blue-e-motion: ekstremalny moment obrotowy, zero emisji

Volkswagen Golf blue-e-motion, napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym studyjna wersja najpopularniejszego europejskiego samochodu w historii, stanowi kolejny pomost do ery elektromobilności.

Pięciodrzwiowe i pięcioosobowe auto jest bezgłośnie napędzane wbudowanym z przodu nadwozia silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 85 kW/115 KM; moc ciągła wynosi 50 kW/69 KM. Tak jak wszystkie silniki elektryczne, także jednostka zastosowana w Golfie rozwija natychmiast bardzo wysoki maksymalny moment obrotowy (270 Nm). Rezultatem jest większa przyjemność z jazdy. Prąd do napędu silnika elektrycznego jest magazynowany w litowo – jonowej baterii o pojemności 26,5 kilowatogodzin.

Czytaj więcej Read More

Znakomita reklama Skody Fabii RS

Znakomita reklama Skody Fabii RS

Brytyjska Škoda wystartowała z nową kampanią marketingową modelu Fabia vRS. Głównym punktem 12-tygodniowej akcji reklamowej jest 60-sekundowy spot telewizyjny, który odsłoni ‘ostrą’ stronę sportowej Fabii vRS.

Nagrany w rodzimych Czechach, najnowszy spot Škody rozpoczyna się od ujęcia, na którym, na ekranie telewizora wyświetlana jest poprzednia „ciasteczkowa” reklama. „Uroczych” cukierników wkrótce zastępuje ekipa produkcyjna składająca się z mniej grzecznych mechaników, montujących „ostrą” Fabię vRS.