Będzie najszybszy Golf w historii!

Będzie najszybszy Golf w historii!

390KM! Taką moc zapowiadają wiarygodne źródła ze strony AutoMotorSport.se. W Nowym Golfie 6 R25 (lub R45) ma się znaleźć przerobiony silnik z Audi TT-RS!

Ale to jeszcze nic, te same źródła mówią o testach silnika, który znajdzie się w wersji zapowiadanym następcy modelu R32 – R20. AutoMotorSport.se donosi o testach na torze Nurburgring silnika 2.0TFSI z dwiema turbinami w układzie twin-turbo! Moc tej jednostki nie jest jeszcze znana, aczkolwiek wedle tych źródeł powinna ona oscylować w okolicach 300KM.

Wróćmy jednak do pięciocylindrowca z Audi TT-RS, który to znajdzie się pod maską najszybszego Golfa! Audi oficjalnie prezentując tę nową wersję podało jego specyfikację, którą przypominamy poniżej:

Całkowicie nowy pięciocylindrowy silnik łączący turbodoładowanie z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI czyni z TT RS wyczynowy samochód sportowy. TFSI uzyskuje swoje 250 kW (340 KM) z 2.480 cm3 pojemności skokowej, co daje 100,8 kW (137,1 KM) z jednego litra.

Jako bezkompromisowy silnik sportowy 2,5-litrowy TFSI jest wyjątkowo kompaktowy – jego długość wynosi tylko 49 centymetrów, dzięki temu doskonale nadaje się do poprzecznego montażu w TT RS. Także masa – zaledwie 183 kilogramy – jest rekordowo niewielka. Kadłub silnika wykonano z żeliwa wermikularnego – nowoczesnego materiału, który łączy w sobie maksymalną wytrzymałość z niewielką masą i stosowany jest zazwyczaj tylko w dużych silnikach TDI Audi. Także głowica cylindrów, tłoki i korbowody zbudowane są z lekkich i jednocześnie bardzo wytrzymałych materiałów.

Ta mocarna pieciocylindrowa jednostka napędowa wyjątkowo efektywnie obchodzi się z paliwem – średnio wystarcza jej 9,2 litra/100 km w przypadku coupé. Roadster zużywa 9,5 litra/100 km. Regulowane klapy w rurze dolotowej wprawiają powietrze w odpowiednie zawirowanie. Benzyna, wtryskiwana przez układ Common-Rail z ciśnieniem do 120 bar, intensywnie wiruje w komorze spalania i chłodzi w ten sposób ściany, co pozwala na uzyskania bardzo wysokiego sprężania wg standardów turbo – 10,0:1. Oba regulowane wałki rozrządu, napędzane łańcuchami, również przyczyniają się do lepszego wypełnienia cylindrów.

Duża turbosprężarka wytwarza ciśnienie doładowania dochodzące do 1,2 bar. Chłodnica powietrza doładowującego, do której powietrze doprowadzane jest precyzyjnie przez dolny segment osłony chłodnicy Singleframe, przy pełnym obciążeniu obniża temperaturę sprężonego powietrza o ponad 80 procent.

W lewej końcówce rury wydechowej zamontowana jest specjalna klapa. Gdy kierowca Audi TT RS wciśnie seryjny przycisk „Sport”, zmienia ona brzmienie wydechu na jeszcze pełniejsze i intensywniejsze, a jednocześnie reakcja silnika staje się bardziej ostra. Na życzenie Audi dostarcza sportowy układ wydechowy z czarnymi, matowymi osłonami końcówek rur i z klapą modulującą brzmienie.

Inżynierowie z Wolfsburga planują do tego silnika dorzucić od siebie 50koni ekstra, czy to nie brzmi pięknie? Prawie 400KM w kompakcie z napędem na 4 koła? Owe 4.6s do setki z Audi TT-RS będzie pewno jeszcze poprawione. A Golf R25/R45 stanie się prawdziwym konkurentem supersamochodów takich jak Ferrari, czy Lamborghini.

źródło: Worldfancars, Audi Polska, info własne

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz