Rajd Europy Centralnej 2008 – triumf Sainza i wielkie zwycięstwo Volkswagena

Rajd Europy Centralnej 2008 – triumf Sainza i wielkie zwycięstwo Volkswagena

Volkswagen odniósł wielki sukces w Rajdzie Europy Centralnej, który odbył się na Węgrzech i w Rumunii. Załogi dwóch fabrycznych Race Touaregów 2 stanęły na podium. Carlos Sainz zwyciężył w rajdzie, Dieter Depping zajął trzecie miejsce. Volkswageny, jako pierwsze pokonały linię mety wszystkich etapów rajdu.

Touareg

Po czterech wygranych odcinkach duet fabryczny Volkswagena, tworzony przez Carlosa Sainza i Michelina Périna, wysunął się na prowadzenie. Stéphan Peterhansel (Mitsubishi) w klasyfikacji końcowej spadł na drugie miejsce, ze stratą 2.01 minuty. Trzecie miejsce zajęli debiutanci z Niemiec – Dieter Depping i Timo Gottschalk, prowadzący Volkswagena Race Touarega 2 z innowacyjnym napędem TDI. Ostatni etap wyścigu niemiecka załoga pokonała z drugim czasem dnia i tym samym wygrała pojedynek o miejsce na podium z Luc’iem Alphandem (Mitsubishi).

Wszystkie siedem etapów Rajdu Europy Centralnej wygrał Volkswagen, stając się niepokonanym zwycięzcą na Węgrzech i w Rumunii. Odcinki specjalne miały długość ponad 1000 kilometrów, a cały dystans wynosił około 2600 kilometrów i charakterem przypominał pierwsze etapy rozgrywanego w ubiegłych latach rajdu Dakar. Ostatni odcinek był prawdziwym thrillerem, w którym Carlos Sainz i Stéphane Peterhansel, oddzieleni kilkusekundową różnicą czasów, walczyli o zwycięstwo w całym rajdzie. Także w walce o trzecie miejsce na podium – co dość nietypowe dla rajdów długodystansowych – toczył się pojedynek dosłownie o sekundy: Dieter Depping, zwycięzca etapowy drugiego dnia wyścigu, na finałowym, 155-kilometrowym odcinku specjalnym wyprzedził o 54 sekundy Luc’a Alphanda.

Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport powiedział: „Rajd Europy Centralnej był najtrudniejszym i najbardziej trzymającym w napięciu rajdem, w jakim kiedykolwiek uczestniczyliśmy. Był doskonałą reklamą dla tego sportu i dobrym początkiem nowej ery. Pierwsza, trzecia i piąta pozycja końcowa, w obliczu niezwykle silnej konkurencji, bardzo nas cieszą. Udowodniliśmy, jak wielki potencjał tkwi w Race Touaregach”.

źródło: Volkswagen Polska

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz