Porsche Cayenne Turbo S: jeszcze mocniejsze Turbo

Porsche Cayenne Turbo S: jeszcze mocniejsze Turbo

Porsche zaprezentowało na salonie samochodowym w Pekinie najmocniejszą wersję modelu Cayenne. Turbo S dysponuje mocą ponad 400 kW i właściwościami jezdnymi na poziomie supersportów.

Porsche Cayenne Turbo S

Porsche Cayenne Turbo S jest reakcją na zwiększający się popyt w Azji i krajach wschodnioeuropejskich, gdzie klienci żądają ekskluzywnych SUV-ów z maksymalną mocą i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Ośmiocylindrowy podwójnie doładowany silnik 4,8 l z Cayenne Turbo podrasowano do 404 kW/550 KM (+ 36 kW/50 KM) i 750 Nm (+ 50 Nm) w zakresie 2250 do 4500 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie uległo zmianom, do 280 km/h (+ 5 km/h) wzrosła natomiast prędkość maksymalna, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się o 0,3 s do 4,8 s.

Ceramiczne tarcze hamulcowe produkowane z wykorzystaniem włókien węglowych bazują na komponentach stosowanych w samochodach wyścigowych i po raz pierwszy wykorzystane zostały w cywilnym samochodzie. Przednie tarcze mają średnicę 410 mm i 6-tłoczkowe zaciski, tylne tarcze o średnicy 370 mm współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami. Nowe hamulce z oznaczeniem PCCB dostępne będą również w modelach Cayenne S, GTS i Turbo. Wielkość tarcz hamulcowych wymaga zamontowania felg o średnicy co najmniej 20 cali, Turbo S standardowo wyposażono w 21-calowe koła SportPlus.

Porsche Cayenne Turbo S w standardzie wyposażono w pneumatyczne zawieszenie z funkcją automatycznego poziomowania karoserii, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i aktywne wspomaganie kierownicy Servotronic. Systemy PASM i PDCC elektronicznie zmieniają charakterystykę zawieszenia w zależności od aktualnych warunków jezdnych i eliminują przechyły boczne. Mogą pracować w trybach Normal i Sport.

Wewnątrz znajdziemy system multimedialny z wyświetlaczem dotykowym PCM i sterowaniem głosowym. Częściami składowymi PCM jest odbiornik telewizyjny, nawigacja, bluetooth i Bose Surround Sound System z 14 głośnikami o mocy całkowitej 410 W.

Wyłącznie dla Cayenne Turbo S zastrzeżono lakier Lava Gray Metallic oraz wnętrze w kombinacji Black/Havana lub Black/Steel Gray. Cenę auta ustanowiono na poziomie 111 400 euro, sprzedaż rozpocznie się w sierpniu.

Porsche

źródło: roadlook.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz