Golf R20T – pierwsze zdjęcia nowego potwora ze stajni VW

Golf R20T – pierwsze zdjęcia nowego potwora ze stajni VW

Über Golf, czyli nowy R20T Najnowszy Golf R20T zadebiutuje w Genewie i podejmie walkę z Fordem Focusem RS. Pomoże mu w tym turbodoładowany silnik i szybka przekładnia DSG.


Następca Golfa R32 oznaczany jest w wewnętrznych strukturach Volkswagena jako R-Series Turbo, jednak produkcyjna wersja przyjmie nazwę R20T. Firma pozbyła się nie tylko starego znaczka, ale także 3.2-litrowego silnika V6, który napędzał poprzednie dwie generacje sportowego Golfa. Teraz pod maską znajdzie się zmodyfikowana wersja 2.0-litrowej, czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki z wersji GTI.

Czytaj więcej Read More

BlueMotion w Polskich salonach

BlueMotion w Polskich salonach

Od 02 lutego tego roku w polskich salonach można zamawiać podstawowe modele Volkswagena w niezwykle ekologicznych i oszczędnych odmianach BlueMotion. Dostępne są już Golf Variant, Jetta oraz Passat w wersjach sedan i variant. Wkrótce do oferty dołączą Golf VI oraz Touran.

Volkswagen już 1989 roku zaprezentował swoje pierwsze hybrydowe auto, zbudowane na bazie Golfa drugiej generacji. W bieżącym roku dziennikarze mieli okazję testować hybrydowego Touarega. Jednak technologie te są na razie nieosiągalne dla wielu kupujących ze względu na wysoką cenę. Volkswagen zdecydował się wprowadzić do oferty samochody BlueMotion. Są to niezwykle oszczędne, a zarazem tylko nieznacznie droższe odmiany najbardziej popularnych modeli zasilanych silnikami wysokoprężnymi. Przedstawiony w ubiegłym roku na paryskim salonie Golf BlueMotion szóstej generacji w momencie prezentacji był najoszczędniejszym samochodem w klasie. Oferowany obecnie Passat BlueMotion zużywa zaledwie 4,9 litra paliwa na 100 km, co pozwala przejechać bez tankowania ponad 1400 km. Wartości te przekonują do samochodów z serii BlueMotion zarówno kierowców dbających o środowisko, jak i tych którzy cenią sobie przede wszystkim niskie zużycie paliwa.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Golf R20

Volkswagen Golf R20

Wbrew pozorom, najmocniejszym i najbardziej zaawansowanym wcieleniem Golfa nie była wersja GTI a R32, której wszystkie cztery koła (napęd 4MOTION) napędzał wolnossący silnik VR6 o pojemności 3.2-litra dający moc 250 KM.

Mimo 50-konnej przewagi R32 nad GTI (200 KM), różnica w osiągach obu aut nie była tak duża jak można by się było tego spodziewać (6,2 s vs 6,5 s – 0-100 km/h), ale za to różnica w cenie była znacząca i to bardzo (ok. 50-60 tys. zł). To wszystko sprawiło, że wersja R32 nie odniosła znaczącego sukcesu rynkowego, dlatego teraz Volkswagen nie chce popełniać kolejnego błędu i zamierza podejść do tematu topowego Golfa w inny sposób.

Następca R32 oparty będzie w dużym stopniu na wersji GTI, a to oznacza przede wszystkim turbodoładowany, dwulitrowy silnik R4, zamiast wolnossącej, widlastej szóstki. Jednak o ile w GTI omawiany silnik ma 210 KM, o tyle po zabiegach inżynierów z Wolfsburga w R20 jego moc wyniesie 270 KM, która podobnie jak u poprzedników będzie przenoszona na wszystkie cztery koła (4MOTION) poprzez ręczną skrzynię biegów, a w opcji także dwusprzęgłową przekładnię DSG – obydwie o sześciu przełożeniach. To może oznaczać, iż pierwsza “setka” pojawi się na liczniku R20 po ok. 5,5 s (6,9 s – GTI), a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na wartości ok. 256 km/h (240 km/h- GTI).

Czytaj więcej Read More

Volkswagen wstrzymuje produkcje w Poznaniu

Volkswagen wstrzymuje produkcje w Poznaniu

Poznańskie zakłady Volkswagena od dziś na trzy dni wstrzymały produkcję. Ma to związek ze spadkiem zamówień na samochody.

Jak poinformował rzecznik prasowy spółki Volkswagen Poznań Piotr Danielewicz, spółka zaplanowała 8 dni przestoju w najbliższym półroczu. Wstrzymanie produkcji zostało uzgodnione ze związkiem zawodowym działającym w zakładzie.

“My nie produkujemy aut ‘do magazynów’, tylko na zamówienie konkretnych klientów. Ze względu na spadek popytu musimy wstrzymać produkcję. Porozumienie zawarte ze związkiem zawodowym zakłada utrzymanie miejsc pracy stałej załogi Volkswagena oraz nieingerowanie w wynagrodzenie zasadnicze pracowników. Dni przestoju zaplanowano na ten tydzień od poniedziałku do środy oraz dni od 23 do 27 lutego” – poinformował Piotr Danielewicz.

Czytaj więcej Read More