Volkswagen nadal najpopularniejszy w Polsce

Volkswagen nadal najpopularniejszy w Polsce

Najpopularniejszą marką wśród rodzimych kierowców pozostaje niezmiennie Volkswagen. W styczniu 2009 roku sprowadzono do kraju ponad 8,11 tys. samochodów tego producenta, o 43,6% mniej niż rok wcześniej.


Mimo spadku VW zachował udział w polskim rynku na poziomie prawie 19,0%. Wice liderem został ponownie Opel. W pierwszym miesiącu roku do Polski przyjechało 5,60 tys. samochodów tej marki, co oznacza – podobnie jak w przypadku VW – drastyczny spadek w stosunku do poprzedniego roku – o 41,0%. Opel zachował jednak 13,1% udziału w rynku.

Na trzeciej pozycji plasuje się Ford. Import aut tego producenta wyniósł niemal 4,00 tys. sztuk (spadek o 37,7%), co stanowi 9,3% rynku. Czwarty w styczniowym rankingu jest Renault, który z wynikiem 3,90 tys. aut wykazał 25,2% spadku, a kolejne pozycje zajmują Audi (3,10 tys. aut, 42,7% spadku), SEAT (1,56 tys. aut, spadek o 25,8%), Mercedes (1,49 tys. aut, spadek o 55,4%), BMW (1,47 tys. aut, spadek o 46,5%) czy Peugeot (1,47 tys. aut, spadek o 24,4%).

Pierwszą dziesiątkę styczniowego podsumowania zamyka Mazda, której 1 221 samochodów sprowadzono do Polski. Wynik Mazdy wykazał stosunkowo niewielki na tle całego rynku spadek (o 20,9%) i pozwolił na awans do czołówki, kosztem Toyoty, która zajmuje 11. lokatę (1,2 tys. aut, -31,0%)

W skali rynku wyróżniają się cztery marki, których styczniowy import wykazał wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (Infiniti, Land Rover, Skoda i Subaru) i dwie, które uzyskały identyczny wynik, jak rok wcześniej (Bentley i Dacia).

źródło: onet.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz