1.2TSI 105KM już w salonach

1.2TSI 105KM już w salonach

W polskich salonach Volkswagena dostępne są samochody z nowym silnikiem 1.2 TSI. Jednostkę o mocy 77 kW/105 KM, która uzupełnia odnoszącą sukcesy rynkowe rodzinę silników TSI, można zamawiać dla Polo, Golfa i Golfa Plusa oraz Golfa Varianta.


Wyjątkowa efektywność i niska emisja szkodliwych substancji: wprowadzone przez Volkswagena silniki TSI rozpoczęły nowy rozdział w historii silników benzynowych. Nowa jednostka 1.2 TSI konsekwentnie podąża drogą inteligentnej redukcji pojemności skokowej i przenosi przyszłościową technologię na jeszcze mniejsze silniki.

Aby TSI o pojemności 1.2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny, mimo stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej, nie pozostawał w tyle za większymi silnikami pod względem mocy i momentu obrotowego, wyposażono go w turbosprężarkę. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny już przy 1.550 obr./min. Nowe Polo z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a średnie zużycie paliwa zaledwie 5,3 l/100 km.

Czytaj więcej Read More

Nowa generacja T5 – Transporter, Multivan, Caravelle i California

Nowa generacja T5 – Transporter, Multivan, Caravelle i California

Na rynku debiutują właśnie nowe, w znacznym stopniu udoskonalone wersje Multivana, Transportera, Caravelle i Californii. Ta najpopularniejsza w swoim rodzaju seria w Europie w najnowszej generacji jest oszczędniejsza, bardziej ekologiczna, dopracowana w każdym szczególe i dynamiczniejsza, niż kiedykolwiek. Po raz kolejny bestsellery T5 Volkswagena przejmują techniczne przodownictwo w swoich segmentach.


Design
Pod względem optycznym nowa wersja T5 jest zgodna z DNA designu Volkswagena. Charakterystyczne dla tej stylistyki cechy wykazuje przede wszystkim przód nadwozia. Czyste, poziome linie sprawiają, że samochód wygląda jeszcze bardziej szlachetnie i ponadczasowo.

Nowa, ekstremalnie oszczędna generacja TDI
Wszystkie silniki (TDI) zostały zastąpione nową generacją jednostek z najnowszym wtryskiem Common Rail, spełniającą wymagania normy Euro 5. Cztery nowe, czterocylindrowe TDI (pojemność skokowa 2,0 litra) osiągają moc 62 kW / 84 KM, 75 kW / 102 KM, 103 kW / 140 KM i 132 kW / 180 KM i wszystkie mają wyraźnie bardziej dynamiczną charakterystykę momentu obrotowego i poprawione właściwości akustyczne przy niższych średnio o dziesięć procent wartościach spalania i emisji CO2. Nowy, najmocniejszy TDI rozwija doskonały maksymalny moment obrotowy 400 Nm i zużywa przy tym

Czytaj więcej Read More

Skoda Yeti – 5 gwiazdek w teście zderzeniowym

Skoda Yeti – 5 gwiazdek w teście zderzeniowym

Euro NCAP przyznało 5 gwiazdek nowej Skodzie Yeti.

W testach wzięła udział Skoda Yeti 2.0TDI w wersji Ambiente, uzyskując 92% (33 punkty) dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, 78% dla dzieci przewożonych w fotelikach, 46% dla bezpieczeństwa pieszych oraz 71% za bezpieczeństwo bierne. Test zderzeniowy przodem został wykonany przy 64km/h.

Biorąc pod uwagę zaostrzone normy dla nowych aut, oraz wyniki konkurencji, Skoda Yeti zostaje jednym z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie.

Test można zobaczyć na filmie:

Sensacyjny nabytek z Brazylii w Audi museum mobile

Sensacyjny nabytek z Brazylii w Audi museum mobile

Audi Tradition cieszy się ze swojego pierwszego nabytku z Brazylii. W ubiegłym tygodniu przybył do Ingolstadt wielokaratowy diament, który każdego miłośnika DKW wprawi w zachwyt – DKW GT Malzoni.


Rasowe, sportowe coupe z roku 1965. Tylko 35 sztuk zostało ręcznie zbudowanych – także na tory wyścigowe. Od 17 do 30 listopada ten 60 konny, trzycylindrowy samochód będzie prezentowany w Audi museum mobile.

DKW GT Malzoni uważany jest przez entuzjastów DKW za prawdziwą ikonę. Już kiedyś ekstremalnie drogi, dziś jest prawdziwym klejnotem w zbiorach brazylijskich entuzjastów motoryzacji. Jego historia rozpoczęła się w roku 1962: Genaro „rino” Malzoni, syn bogatego gospodarza z okolic San Paulo, chciał – jak głosi legenda – zaimponować damom z Sao Paulo i zaprojektował swoje własne coupe. Bazował na włoskich wzorcach. Malzoni doskonale wykonał swoją pracę, która jeszcze dziś zachwyca proporcjami. Karoseria została zbudowana z tworzywa sztucznego, dzięki czemu samochód sportowy był wyjątkowo lekki. To z kolei zainteresowało brazylijskiego „licencjata” ówczesnej firmy Auto Union – DKW Vemag w San Paulo.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen New Beetle w wersji specjalnej “BlackOrange”

Volkswagen New Beetle w wersji specjalnej “BlackOrange”

Volkswagen wprowadził na rynek nową wersję specjalną kultowego modelu New Beetle o nazwie „BlackOrange”.


Modele hatchback i cabrio w wersji specjalnej dostępne są w dwóch kolorach nadwozia: czarnym z kontrastującymi białymi pasami lub pomarańczowym z czarnymi pasami. W skład pakietu wchodzą także 5-ramienne, 17-calowe obręcze aluminiowe.

Wewnątrz znalazły się aluminiowe pedały oraz sportowe siedzenia. Sportowego charakteru dodają ponadto pomarańczowe przeszycia tapicerki oraz trójramienna kierownica pokryta skórą. Wyposażenie standardowe obejmuje klimatyzację, system audio i elektrycznie sterowane szyby.

Czytaj więcej Read More

EOS i Scirocco z silnikiem 2.0TSI 210KM

EOS i Scirocco z silnikiem 2.0TSI 210KM

Znana z Golfa GTI doładowana jednostka 2.0TSI legitymująca się 210KM i 280Nm od teraz znalazła się w palecie silników EOSa i Scirocco.


Jak zapewnia producent, auta zadowolą się o 9% mniejszą ilością spalanego paliwa w porównaniu do silników 2.0TSI 200KM. Kolejna nowość, to podniesienie poprzeczki pod względem ekologii, nowe silniki spełniają bardzo restrykcyjną (szczególnie w stosunku do benzynowych silników) normę Euro5. Nowe Scirocco przyspiesza teraz do setki w 6.9s, czyli dokładnie tyle samo, ile zajmowało to w 1992 roku modelowi Corrado wyposażonemu w kultową już jednostkę VR6 2.9l 193KM.

Ceny aut z nowymi silnikami zaczynają się od 26,050 Euro w przypadku Scirocco i 31,975 Euro w przypadku podstawowej wersji EOSa.

Poniżej pełne dane techniczne VW Eos i Scirocco 2.0TSI 210KM w wersji ze skrzynią 6-biegową ręczną i automatyczną DSG.

Czytaj więcej Read More