Polo R za dwa lata?
Po modelach Golf R i Scirocco R przyszedł czas na najmniejszego Volkswagena, który otrzyma tę „magiczną” literkę. Volkswagen Polo R w 2012 roku
Polo R wejdzie do sprzedaży w 2012 roku. Pod maską znajdzie się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra i mocy około 200 KM. W przeciwieństwie do Golfa, Polo nie otrzyma napędu na wszystkie cztery koła, gdyż platforma PQ25, na której osadzono ten model uniemożliwia taką „operację”.
Dla osób, którym wystarczy 180 KM mocy wykrzesanych z silnika 1,4 TSI przewidziano z kolei Polo GTI. W tym przypadku za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest 7-stopniowa skrzynia DSG oraz elektroniczna blokada poprzeczna (XDS). Samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h. Jednocześnie jest on najoszczędniejszym i najczystszym GTI w historii. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 6 litrów na 100 kilometrów. Poprzedni model Polo GTI, wyposażony w 1,8-litrowy silnik turbo, zużywał 7,9 litra (188 g/km CO2).
W oczekiwaniu na wersję R warto zatem zainteresować się odmianą GTI, która zadebiutuje na rynku w Europie tego lata. Ceny będą rozpoczynały się od około 20 000 Euro.
Komentarz od nas: Platforma PQ25 uniemożliwia włożenie napędu 4 motion? Czyżby? Idziemy o zakład, że w ciągu najbliższych kilku lat znajdą się tunerzy, którzy przeszczepią cztery łapy do nowego Polo, czy Ibizy. 200KM w wersji R wydaję się nam także trochę za mało, biorąc pod uwagę fakt, że Golf R w porównaniu z wersją GTI zyskał aż 30% mocy.
Na podstawie: World Car Fans, VW, informacja Moto Target