EOS i Scirocco z silnikiem 2.0TSI 210KM

EOS i Scirocco z silnikiem 2.0TSI 210KM

Znana z Golfa GTI doładowana jednostka 2.0TSI legitymująca się 210KM i 280Nm od teraz znalazła się w palecie silników EOSa i Scirocco.


Jak zapewnia producent, auta zadowolą się o 9% mniejszą ilością spalanego paliwa w porównaniu do silników 2.0TSI 200KM. Kolejna nowość, to podniesienie poprzeczki pod względem ekologii, nowe silniki spełniają bardzo restrykcyjną (szczególnie w stosunku do benzynowych silników) normę Euro5. Nowe Scirocco przyspiesza teraz do setki w 6.9s, czyli dokładnie tyle samo, ile zajmowało to w 1992 roku modelowi Corrado wyposażonemu w kultową już jednostkę VR6 2.9l 193KM.

Ceny aut z nowymi silnikami zaczynają się od 26,050 Euro w przypadku Scirocco i 31,975 Euro w przypadku podstawowej wersji EOSa.

Poniżej pełne dane techniczne VW Eos i Scirocco 2.0TSI 210KM w wersji ze skrzynią 6-biegową ręczną i automatyczną DSG.

Nowe silniki w EOS i Scirocco 2.0TSI 210KM:

Silnik EOS TSI EOS TSI DSG Scirocco TSI Scirocco TSI DSG
Pojemność skokowa [cm3]
1984 1984 1984 1984
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 4 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Stopień sprężania 9.6 9.6 9.6 9.6
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 82.5/92.8 82.5/92.8 82.5/92.8 82.5/92.8
Moc kW/KM przy obrotach 155/210 5300 155/210 5300 155/210 5300 155/210 5300
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 280/1700- 5200 280/1700- 5200 280/1700- 5200 280/1700- 5200
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 140, 280 (51) 140, 280 (51) 140, 280 (51) 140, 280 (51)
Prędkość maksymalna (km/h) 234 236 240 238
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 5.4 5.4 5.0 5
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 7.8 7.8 6.9 6.9
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu 10.5/ /9.5
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 9.7 10.4 10.1 10.0
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 5.7 6.1 5.9 6.0
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 7.2 7.7 7.4 7.5
Poziom emisji CO2 (g/km) 167 178 172 174
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 78/71 78/72 84/75 85/74
Norma emisji spalin Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5
Skrzynia biegów 6-bieg 6-bieg DSG 6-bieg 6-bieg DSG
Przełożenie biegu jałowego 3.684 4.059 3.944 4.059
Przełożenie na 1-biegu 3.769 3.462 3.357 3.462
Przełożenie na 2-biegu 2.087 2.05 2.087 2.15
Przełożenie na 3-biegu 1.324 1.3 1.469 1.464
Przełożenie na 4-biegu 0.977 0.902 1.098 1.079
Przełożenie na 5-biegu 0.975 0.914 1.108 1.095
Przełożenie na 6-biegu 0.813 0.756 0.927 0.921
Przełożenie na 7-biegu
Przełożenie na wstecznym 3.989 3.99 3.989
Felgi 7.0J x 16″ 7.0J x 16″ 8J x 17″ 8J x 17″
Opony 215/55 R16 205/55 R16 225/45 R17 W 225/45 R17 W
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 312/272 312/272 312/272 312/272
Masa własna pojazdu 1497 1514 1298 1318
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2000 2020 1740 1760
Ładowność (kg) 503 506 442 442
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1060/970 1080/970 1020/770 1040/770
Pojemności:
Olej silnikowy (l)
Płyn chłodniczy (l)
Płyn do spryskiwaczy (l) 3 3 3 3
Zbiornik paliwa (l) 55 55 55 55

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki

foto: Volkswagen

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz