Audi Q5: pierwsze informacje, zdjęcia i wideo

Audi Q5: pierwsze informacje, zdjęcia i wideo

Na salonie samochodowym w Pekinie zadebiutował nowy SUV Audi Q5, który będzie konkurował z takimi modelami jak BMW X3, Mercedes-Benz GLK czy Volvo XC60.

Audi Q5

Audi wprowadza do segmentu kompaktowych SUV-ów swój model Q5. Karoseria ma rozmiary 4,63 x 1,88 x 1,65 m. Rozstaw osi o długości 2,81 m (najdłuższy w swojej klasie) i obłe linie, kombinujące rozwiązania stylistyczne dużego SUV-a Q7 i aktualnej generacji A4, nadały nowemu autu sportowy i dynamiczny wygląd. Biorąc pod uwagę przeznaczenie Q5, uzyskano doskonały współczynnik oporu powietrza 0,33.

Audi Q5 nie wypiera się swoich korzeni. Z przodu dominuje typowa dla niemieckiej marki atrapa chłodnicy single-frame. Przednie lampy opcjonalnie mogą być bi-ksenonowe z pasem diod działającym jako światła dzienne. Aby obniżyć masę i lepiej wyważyć samochód, przednią maskę i klapę bagażnika wykonano z aluminium. Panele ochronne nadwozia oferowane będą w trzech wersjach – w czarnym kolorze, lakierowane pod kolor nadwozia lub lakierowane kontrastowym odcieniem. Wygląd Audi Q5 dodatkowo poprawić można przez zamontowanie pakietu S-line lub off-road, obejmującego elementy ochronne i 19-calowe koła.

Przestronne wnętrze, w którym wygodnie może podróżować pięć osób, uzyskano dzięki długiemu rozstawowi osi. Fotele zaprojektowano ergonomicznie, a zarazem funkcjonalnie. Bagażnik o pojemności 540 litrów można po ich złożeniu zwiększyć do 1560 l. Za dopłatą można otrzymać tylną kanapę przesuwaną w zakresie 100 mm. Fotel pasażera jadącego z przodu można zupełnie złożyć, uzyskując przestrzeń do przewożenia długich przedmiotów.

Na polu bezpieczeństwa nowością jest wąskie powiązanie działania poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa, podobnie jak w nowym A4. Większą sztywność karoserii bez zbędnego wzrostu masy uzyskano dzięki bogatemu wykorzystaniu stali o podwyższonej wytrzymałości. Poziom bezpieczeństwa czynnego podwyższa system Lane assist, który kontroluje ruch auta na wybranym pasie jazdy, oraz Side assist, który nadzoruje martwe kąty w czasie zmiany pasa. ESP zaprogramowano tak, że dostosowuje się do sytuacji, gdy na dachu przewożony jest ładunek.

Audi Q5

Nowa dwusprzęgłowa przekładnia S tronic otrzymała siedem przełożeń. Taka technika odznacza się minimalnymi opóźnieniami przy zmianie przełożenia oraz zużyciem paliwa porównywalnym do manualnej skrzyni biegów. Zmiana biegów może odbywać się automatycznie bądź manualnie przyciskami na kierownicy. Wszystkie wersje Q5 otrzymają stały napęd na wszystkie koła quattro. W standardowym trybie 40 % momentu obrotowego przenoszone będzie na przednie koła, natomiast pozostałych 60 % trafiać będzie na tylną oś. W ten sposób uzyskano bardziej sportowe właściwości auta. W razie potrzeby układ może przesłać aż 65 % siły napędowej na przód lub aż 85 % na tył.

Audi Q5

Opcjonalny system Audi drive select oferuje trzy tryby – komfortowy, neutralny lub sportowy. W połączeniu z MMI możliwe jest wytworzenie własnego ustawienia. System obejmuje elektronicznie sterowane amortyzatory i aktywny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem.

Audi Q5 może wjeżdżać na zbocza o nachyleniu 31° i cechuje się kątem natarcia 25°, prześwitem 200 mm i przystosowaniem do brodzenia w zanurzeniu 50 cm.

Audi Q5 – dane techniczne

Silnik 2,0 TFSI | 2,0 TDI | 3,0 TDI
Pojemność skokowa [cm3] 1984 | 1968 | 2967
Cylindrów/zaworów 4/4 | 4/4 | 6/4
Moc maksymalna [kW/obr./min] 155 | 125/4200 | 176/4000-4400
Maksymalny moment obrotowy [Nm/ot/min] 350/1500-4200 | 350/1750-2500 | 500/1500-3000
Prędkość maksymalna [km/h] 222 | 204 | 225
Przyśpieszenie 0-100 km/h [s] 7,2 | 9,2 | 6,5
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km] 8,5 | 6,7 | 7,7

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=vIXp_JmPn-4]

Audi Q5

tekst, foto: roadlook.pl, film: worldcarfans.com

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz