Wymiana tylnych i przednich amorów MK3

wymiana tyłu -jaszczur
W pierwszej kolejnosci demontujemy tylna polke , a nastepnie kluczem nr 10 odkrecamy 2 nakretki trzymajace plastikowy boczek widoczny na zdjeciu :

Nastepnie sciagamy gumowa oslone z gornej czesci amora , pod nia mamy widoczna nakretke na klucz 17 ktora odkrecamy, pod nia nastepna nakretka na klucz 17 ktora rowniez odkrecamy i sciagamy gumowa „poduszke”

A teraz przystepujemy do odkrecania dolnej czesci amora 2 kluczami nr 17

Nastepnie kluczem oczkowym wyciagamy dluga srube mocujaca dol tego amora

Po ugieciu wachacza wyciagamy tylni amortyzator , po wkreceniu go w imadlo dolna czescia kluczem nr 17 odkrecamy gorne oparcie sprezyny :

Po odkreceniu tego gornego mocowania , sciagamy sprezyne wraz z gumowym odbojnikiem a nastepnie ( w zaleznosci od rodzaju amora ) wybijamy mlotkiem dolne oparcie sprezyny ktore przekladamy na nowy amortyzator.

Po przelozeniu dolnego oparcia sprezyny na nowy amor , zakladamy sprezyne wraz z gumowym odbojnikiem i zakladamy gorne oparcie sprezyny ( trzeba docisnac sprezyne aby dokrecic nakretke mocujaca to oparcie )

Po skreceniu calosci kompletny amor lapiemy sobie w gornej czesci a nastepnie po ugieciu wachacza wkladamy ta dluga srube mocujaca amor od spodu. No i calosc skrecamy i to wszystko to juz reszta wiadomo

————————————————————————————

wymiana przodu -cowboy

No to ja dodam coś o przodzie i bedzie komplet :
zakupiłem springi H&R – miało być 40/40 ale wyszło bardziej 60/40 może dlatego że obniżone amory i springi wyjęte z wersji 1.8
koszty:
springi H&R – 250 PLN komplet
amory gazowe -25mm GT Cupline (jednak) 130 PLN sztuka
na początek pomiar seryjnej zawiechy

potem odkręcamy śrube na kielichu – my po złamaniu imbusa 6 pojechaliśmy do wulkanizator i pistoletem pneumatycznym odkręciliśmy w 10 sekund

potem odkręcamy śruby trzymające amor – trzeba sobie zaznaczyć położenie blach amora, żeby zachować kąt

wywalamy i rozkręcamy amor – nie trzeba żadnych ściągaczy ale dla pewności można zastosować :)
porównanie springów oryginalnym z GT i H&R:


porównanie amorków ori i gazowe i skróconym skoku -25mm:

skręcamy wszystko w odrotnej kolejności i i mamy – 55
trzeba pamiętać o przełożeniu blaszki – uchwytu na wężyk hamulcowy
nie ma problemów z przełożeniem odbojów, osłony amora, łożyska, gum – trzeba tylko złożyć tak jak było zmontowane

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
30 marca, 2008, 11:18, Czytano 71 513 razy


33 zapytań. 0.0000 sekund.