VW Phaeton

VW Phaeton

Dane techniczne Volkswagen Phaeton

Phaeton 5 osobowy:

Silnik 3.0TDI 239KM 3.6FSI 280KM 4.2 V8 335KM 6.0 W12 450KM
Pojemność skokowa [cm3]
2967 3597 4.163 5.998
Ilość cylindrów / zaworów 6 / 4 6 / 4 8 / 5 12 / 4
Stopień sprężania 16.8 12 12.5 10.7
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 83/91.4 89/96.4 84.5/93 84/90.2
Moc kW/KM przy obrotach 176/239 4000 206/280 6300 246/335 6500 331/450 6050
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 500/1500- 3000 370/3500 430/ 3500 560/2750- 5200
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 190, 330 (61) 180, 330 (61) 190, 450 (85) 190, 520 (110)
Prędkość maksymalna (km/h) 237 250 250 250
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 5.5 6 4.8 4.4
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 8.3 8.6 6.9 6.1
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) 15.8/29 16.2/29.2 15/27.1 13.8/24.9
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 12 17.1 18.9 21.4
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 7.2 8.6 9.6 10.5
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 9 11.7 12.9 14.5
Poziom emisji CO2 (g/km) 239 273 298 348
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 74/70 74/72 76/72 76/70
Norma emisji spalin Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5
Skrzynia biegów 6-bieg auto 6-bieg auto 6-bieg auto 5-bieg auto
Przełożenie biegu jałowego 3.309 3.654 3.654 2.909
Przełożenie na 1-biegu 4.171 4.171 4.171 3.571
Przełożenie na 2-biegu 2.34 2.34 2.34 2.2
Przełożenie na 3-biegu 1.521 1.521 1.521 1.505
Przełożenie na 4-biegu 1.143 1.143 1.143 1
Przełożenie na 5-biegu 0.867 0.867 0.867 0.804
Przełożenie na 6-biegu 0.691 0.691 0.691
Przełożenie na 7-biegu
Przełożenie na wstecznym 3.403 3.403 3.403 4.095
Felgi (cale) 7 1/2 J x 17 7 1/2 J x 17 7 1/2 J x 17 8 1/2 J x18
Opony 235/55 R 17 Y 235/55 R 17 Y 235/55 R 17 Y 255/45 R 18 Y
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 360/310 360/310 360/310 365/335
Masa własna pojazdu 2158 2079 2107 2317
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2760 2680 2700 2910
Ładowność (kg) 602 601 593 593
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1480/1310 1410/1300 1410/1320 1550/1390
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 6.9 8.5 12.5
Płyn chłodniczy (l) 14 10 18
Płyn do spryskiwaczy (l) 6 6 6 6
Zbiornik paliwa (l) 90 90 90 90
Ceny PLN z VAT
Trendline
Comfortline
Highline

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki

Phaeton 5 osobowy long:

Silnik 3.0TDI 239KM 3.6FSI 280KM 4.2 V8 335KM 6.0 W12 450KM
Pojemność skokowa [cm3]
2967 3597 4.163 5.998
Ilość cylindrów / zaworów 6 / 4 6 / 4 8 / 5 12 / 4
Stopień sprężania 16.8 12 12.5 10.7
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 83/91.4 89/96.4 84.5/93 84/90.2
Moc kW/KM przy obrotach 176/239 4000 206/280 6300 246/335 6500 331/450 6050
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 500/1500- 3000 370/3500 430/ 3500 560/2750- 5200
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 190, 330 (61) 180, 330 (61) 190, 450 (85) 190, 520 (110)
Prędkość maksymalna (km/h) 237 250 250 250
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 5.7 6.2 4.8 4.4
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 8.6 8.9 6.9 6.1
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) 16/29.3 16.4/29.5 15/27.1 13.8/24.9
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 12 17.1 18.9 21.4
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 7.2 8.6 9.6 10.5
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 9 11.7 12.9 14.5
Poziom emisji CO2 (g/km) 239 273 298 348
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 74/70 74/72 76/72 76/70
Norma emisji spalin Euro 5 Euro 5 Euro 5 Euro 5
Skrzynia biegów 6-bieg auto 6-bieg auto 6-bieg auto 5-bieg auto
Przełożenie biegu jałowego 3.309 3.654 3.654 2.909
Przełożenie na 1-biegu 4.171 4.171 4.171 3.571
Przełożenie na 2-biegu 2.34 2.34 2.34 2.2
Przełożenie na 3-biegu 1.521 1.521 1.521 1.505
Przełożenie na 4-biegu 1.143 1.143 1.143 1
Przełożenie na 5-biegu 0.867 0.867 0.867 0.804
Przełożenie na 6-biegu 0.691 0.691 0.691
Przełożenie na 7-biegu
Przełożenie na wstecznym 3.403 3.403 3.403 4.095
Felgi (cale) 7 1/2 J x 17 7 1/2 J x 17 7 1/2 J x 17 8 1/2 J x18
Opony 235/55 R 17 Y 235/55 R 17 Y 235/55 R 17 Y 255/45 R 18 Y
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 360/310 360/310 360/310 365/335
Masa własna pojazdu 2240 2176 2198 2358
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2830 2770 2780 2910
Ładowność (kg) 590 594 582 552
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1490/1370 1420/1380 1420/1390 1550/1390
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 6.9 8.5 12.5
Płyn chłodniczy (l) 14 10 18
Płyn do spryskiwaczy (l) 6 6 6 6
Zbiornik paliwa (l) 90 90 90 90
Ceny PLN z VAT
Trendline
Comfortline
Highline

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki

Wymiary i dane eksploatacyjne Phaetona:
Długość: 5055mm
Szerokość: 1903mm
Wysokość: 1450mm
Pojemność bagażnika: 500l
Rozstaw osi: 2881mm
Rozstaw kół przód/tył: 1628/1612mm
Zwrotność: 12m
Pojemność zbiornika paliwa: 90l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5

Wersja Long:
Długość: 5175mm
Szerokość: 1903mm
Wysokość: 1450mm
Pojemność bagażnika: 500l
Rozstaw osi: 3001mm
Rozstaw kół przód/tył: 1628/1612mm
Zwrotność: 12.5m
Pojemność zbiornika paliwa: 90l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5

Wyrazista, elegancka, smukła i znamionująca siłę – tak prezentuje się sylwetka Phaetona. Patrząc z boku, wygląd przedniej części nadwozia zdominowały zagłębione w błotnik reflektory ksenonowe. Niezwykle wyraźnie wydzielona trzecia szyba boczna oraz słupek tylny przebiegający w sposób typowy dla nadwozia coupe
to kolejne cechy charakterystyczne dla sylwetki Phaetona.  Z przodu wzrok przyciągają uwypuklone „barki” nadwozia, silnie zarysowana maska silnika z sięgającym głęboko w dół chromowanym wlotem powietrza oraz wspomniane wcześniej wyraziste reflektory ksenonowe.

Harmonijnie, lecz równocześnie dynamicznie wkomponowane zostały duże lusterka zewnętrzne. W ich dolnych krawędziach znajdują się światła kierunkowskazów LED oraz automatyczne oświetlenie miejsca postoju (funkcja Coming-Home i Leaving-Home dla bezpiecznego wsiadania i wysiadania). Poszerzone oświetlenie miejsca postoju (światła kierunkowskazów plus światła mijania, światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej) może zostać uaktywnione za pomocą nadajnika zdalnego sterowania.

Moc drzemiącą w nowej limuzynie Volkswagena wyraża również tył nadwozia z szerokimi „barkami” widocznymi także z tej perspektywy. Dzięki światłom tylnym z niezwykle jasno świecącymi i bardzo trwałymi diodami LED, Phaetona można łatwo rozpoznać nawet w nocy. Nowością na skalę światową są stosowane seryjnie przez Volkswagena dwubarwnie sterowane diody LED – dwa rodzaje diod zainstalowane na jednej płycie pełnią kilka funkcji (świateł tylnych, świateł hamowania i kierunkowskazów). Dzięki temu Phaeton nie posiada „kolorowych”, lecz – za wyjątkiem białego światła cofania – jednolite czerwone światła tylne.

Duża, lekko uwypuklona powierzchnia lakierowana między lampami tworzy razem z płaską szybą tylną nowy element stylistyczny, nietypowy dla dużych limuzyn, podkreślający nie tylko elegancję lecz również sportowy charakter sylwetki.  Phaeton z długością ponad 5 metrów, szerokością 1,9 metra  i wysokością 1,45 metra należy do największych limuzyn klasy wyższej. Nadwozie, którego elementy stalowe zostały w 100% ocynkowane, a drzwi i pokrywy zbudowane ze stopów aluminium ma rozstaw osi 2,88 metra. Karoseria Phaetona spełnia najwyższe wymagania pod względem sztywności, tłumienia drgań, bezpieczeństwa biernego i trwałości. Optymalne właściwości jej struktury są między innymi rezultatem zastosowania bardzo nowoczesnych procesów produkcyjnych (technologii łączenia), jak np. spawanie laserowe.

Analogicznie do zespołu napędowego, układu przeniesienia napędu i podwozia, także wszystkie komponenty karoserii zostały dostosowane do maksymalnej prędkości jazdy 300 km/h. Dwa  z wielu pozytywnych efektów tego założenia konstrukcyjnego to: niezwykła trwałość i wyjątkowo niski poziom hałasu. Obok stali  o podwyższonej wytrzymałości Volkswagen zastosował do budowy karoserii lekkie materiały konstrukcyjne. Drzwi, pokrywa bagażnika i maska silnika zbudowane są ze stopu aluminium, a szyby wykonane w technologii dwuwarstwowej. Techniczne dzieło sztuki stanowią drzwi – wykonane jako system laserowo spawanych elementów aluminiowych, odlewanych ciśnieniowo, przewyższają stabilnością wszystkie dotychczas stosowane rozwiązania. Błotniki, wnęka koła zapasowegoi zderzaki zostały zbudowane
z wytrzymałych tworzyw sztucznych.

Dzięki zastosowaniu w budowie nadwozia aluminiowych systemów konstrukcyjnych, dwuwarstwowych szyb, nowo skonstruowanych profili prowadzących szyby drzwiowe, starannej izolacji karoserii od podwozia oraz „inteligentnego” zawieszenia silnika Phaeton stał się bardzo cichą i jedną z najbezpieczniejszych na świecie limuzyn. Osiem poduszek bezpieczeństwa, wypełnianych gazem w różnym stopniu  w zależności od energii zderzenia (2x przednie, 4x boczne,  2x kurtyny), do siedmiu napinaczy pasów bezpieczeństwa,  aktywne przednie zagłówki (AKS) i zoptymalizowana pod kątem zderzenia struktura nadwozia odpowiadają za nie mające słabych punktów bezpieczeństwo bierne. O tym, że koncepcja bezpieczeństwa została bardzo szczegółowo przemyślana świadczy również układ mycia reflektorów, którego spryskiwacze zmywają na przemian prawy i lewy reflektor. W ten sposób uniknięto efektu przyciemniania drogi przed pojazdem występującego zwykle podczas mycia reflektorów.

Konstruktorom udało się uzyskać wzorowy poziom bezpieczeństwa i dynamiki jazdy bez konieczności rezygnowania z najwyższego komfortu podróżowania. Stało się to możliwe dzięki nowej konstrukcji podwozia z seryjnie montowanym pełnonośnym zawieszeniem pneumatycznym kół. W przypadku silnika W12 do wyposażenia seryjnego należy również napęd na cztery koła 4MOTION  z międzyosiowym mechanizmem różnicowym typu Torsen.  Zawieszenie pneumatyczne z regulowanym tłumieniem ma wiele zalet w porównaniu ze stosowanymi dotychczas systemami wykorzystującymi sprężyny stalowe.  Regulacja poziomu zawieszenia pneumatycznego umożliwia: miękkie, zawsze równomierne i zorientowane na komfort jazdy resorowanie, obniżenie położenia samochodu przy wysokich prędkościach jazdy (redukując zużycie paliwa oraz skłonność
do kołysania bocznego) i podwyższenie położenia pojazdu (optymalizując właściwości jezdne na odcinkach dróg o złej nawierzchni).

Bezpieczeństwo aktywne pojazdu uzależnione jest również od jakości i trwałości układu hamulcowego. Układ hamulcowy Phaetona należy do najnowocześniejszych i najskuteczniejszych na świecie. Na osi przedniej w Phaetonie V6 zamontowano 16 – calowe dwutłoczkowe pływające zaciski hamulcowe. Mocniejszego Phaetona W12 zatrzymują z przodu 18 – calowe ośmiotłoczkowe, monoblokowe zaciski hamulcowe zbudowane
z aluminium. Współpracujące z nimi tarcze hamulcowe mają średnicę 365 mm.

Trafna koncepcja techniczna i stylistyczna Phaetona widoczna jest na pierwszy rzut oka w jego wnętrzu. Dzięki zastosowanym materiałom, rozwiązaniom technicznym, eleganckiej stylistyce oraz obszernym wymiarom wnętrza stworzono zarówno innowacyjny jak i ekskluzywny wystrój, który czyni Phaetona jednoznacznie rozpoznawalnym i sympatycznym.

Dominują wyraźne, proste linie, ponadczasowe i jednocześnie modne elementy stylistyczne, logiczne rozmieszczenie elementów obsługowych i ich dobra przejrzystość. Nocą kokpit zanurzony jest w delikatnym, ciepłym świetle. Oświetlone są także uchwyty wewnętrzne drzwi.Centralny punkt geometrycznie podzielonego kokpitu stanowi konsola środkowa ze zintegrowanym multimedialnym centrum informacyjnym i przylegającą od dołu konsolą zmiany biegów.Przeciwwagę do „technicznie” wyglądających elementów, stanowi oprawiony w chrom zegarek, usytuowany centralnie w przebiegającej poziomo przez tablicę rozdzielczą, ozdobnej listwie ze szlachetnego drewna. Kierowca może cieszyć się idealną czytelnością wskaźników umieszczonych za przeciwodblaskowym szkłem i chronionych przed odbiciami światła i promieniami słońca przez rozpościerającą się nad nimi łukową osłonę.Górną część tablicy rozdzielczej tworzy szlachetnie uformowany korpus ograniczający odbicia światła, który oferowany jest w różnych odcieniach kolorystycznych. Dolna część kokpitu oraz drzwi jest zazwyczaj jaśniejsza od części górnej.

Na pokładzie Phaetona znajduje się multimedialne centrum informacyjne z kolorowym 7- calowym monitorem, wskaźnik wielofunkcyjny (MFA) z kolorowym wyświetlaczem 5-calowym na tablicy wskaźników, a także system Audio o mocy muzycznej 230 Watt zawierający analogowy wzmacniacz 8- kanałowy,  10 głośników, zmieniacz CD dla sześciu płyt i wielofunkcyjną antenę w szybie tylnej (Radio, Nawigacja, TV, telefon). Obok wielu oczywistych dla tej klasy detali wyposażenia, jak na przykład elektrycznie podnoszonych szyb, wnętrze Phaetona V6 wyróżniają liczne znamiona komfortu i elementy Hightech. Należą do nich drewniane aplikacje (tablica rozdzielcza, górne listwy drzwiowe, otoczenie centrum informacyjnego i dźwigni zmiany biegów, popielniczki), podłokietniki z przodu i z tyłu, skórzana wielofunkcyjna kierownica (szkielet koła kierownicy zbudowany jest ze szczególnie lekkiego odlewu ciśnieniowego magnezu), nakładki na pedały ze stali szlachetnej, wycieraczki aerodynamiczne z podgrzewanymi dyszami spryskiwaczy szyb  i elektrycznie regulowaną powierzchnią wycierania przedniej szyby, elektrycznie ustawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz łatwy w obsłudze układ regulacji prędkości jazdy. Wyposażenie podstawowe uzupełniają: automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, regulowana bezstopniowo,  w czterech kierunkach kolumna kierownicy, przednie i tylne oświetlenie przestrzeni nóg, światła do czytania, pośrednie oświetlenie tablicy rozdzielczej i wnętrza pojazdu, czujnik deszczu  i centralny zamek ze zdalnym sterowaniem radiowym.

tekst: Volkswagen

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz