VW Golf MK2

Dane techniczne Volkswagena Golfa 2 (1983-1992):

Silniki diesla:

Silnik 1.6
D
1.6 TD 60KM 1.6
TD 70KM
1.6TDic
80KM
Lata produkcji 1983/92 1989/92 1983/92 1983/91
Pojemność
skokowa [cm3]
1588 1588 1588 1588
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 8
Stopień
sprężania
23 23 23 23
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
76,5/ 86,4 76,5/ 86,4 76,5/ 86,4 76,5/ 86,4
Moc kW/KM przy
obrotach
40/54 4800 44/60 4500 51/70 4500 59/80 4500
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
100/ 2300 110/2400- 2600 133/ 2600 155/2500- 3000
Prędkość
maksymalna
148 151 160 169
Alternator

(A), Akumulator (A(Ah))

45, 380 (63) 45, 380 (63) 45, 380 (63) 45, 380 (63)
Skrzynia
biegów
4-bieg, 5-bieg 5-bieg 5-bieg 5-bieg
Przyspieszenie
0-80km/h, 0-100km/h
11,7/18,7 10,7/16,9 9,4/14,5 -/13,2
Zużycie paliwa
miasto
6,4 6,5 6,1 6,3
Zużycie paliwa
przy 90km/h
4,4 4,6 4,3 4,4
Zużycie paliwa
przy 120k/h
6,2 6,6 6,1 6,2
Zużycie
paliwa
miasto automat
6,9
Zużycie
paliwa przy 90km/h automat
5,3
Zużycie
paliwa przy 120km/h automat
7,5
Standardowy
rozmiar felg
5Jx13″ 6Jx14″ 5,5Jx13″ 5,5Jx13″
Standardowy
rozmiar opon
155/70/13″ 185/60/14″ 175/70/13″ 175/70/13″
Masa własna
pojazdu 3d/5d
900/920 960/985 920/940 920/940
Dopuszczalna
masa całkowita
1430 1465 1430 1430
Dopuszczalny
nacisk na oś przednią/tylną
780/690 790/710 780/690 780/690
Oznaczenia
literowe silników
JP, ME 1V JR, MF RA, SB

UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988. dla silnika 1V dane z wersji Function

Silniki benzynowe:

Silnik 1.1
45KM
1.3 55KM 1.6
70KM
1.6
75KM
1.8
90KM
1.8
98KM Syncro
Lata produkcji 1983/84 1983/92 1987/92 1983/89 1983/92 1987/91
Pojemność
skokowa [cm3]
1093 1272 1595 1588 1781 1781
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 8
Stopień
sprężania
9,5 9,5 9 9 10 10
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
75/ 59 75/ 72 81/77,4 79,5/ 80 81/ 86,4 81/ 86,4
Moc kW/KM przy
obrotach
33/45 40/55/ 5200 51/70 5200 55/75 5000 66/90 3300 72/98 5400
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
70/ 3200 97/ 3000 118/ 2700 125/ 2500 145/ 3300 143/ 3000
Prędkość
maksymalna
151 162 167 175 180
Alternator

(A), Akumulator (A(Ah))

55, 175 (36) 55, 175 (36) 65, 175 (36) 65, 175 (36) 55, 220 (45) 55, 220 (45)
Skrzynia
biegów
4-bieg 4-bieg, 5-bieg 4-bieg, 5-bieg 4-bieg, 5-bieg 5-bieg 5-bieg
Przyspieszenie
0-80km/h, 0-100km/h
10,3/16,7 9,2/14 8,4/13 7,5/11,5 7,4/11,3
Zużycie paliwa
miasto
7,9 8,6 8,7 10,9 11,7
Zużycie paliwa
przy 90km/h
5,5 5,6 5,8 6,1 6,8
Zużycie paliwa
przy 120k/h
7,3 7,7 7,8 7,5 9
Zużycie
paliwa
miasto automat
9,1 11,3
Zużycie
paliwa przy 90km/h automat
6,4 6,9
Zużycie
paliwa przy 120km/h automat
8,1 9
Standardowy
rozmiar felg
5Jx13″ 5Jx13″ 5,5Jx13″ 5,5Jx13″ 5,5Jx13″ 5,5J13″ (6Jx14″)
Standardowy
rozmiar opon
155/70/13″ 155/70/13″ 175/70/13″ 175/70/13″ 175/70/13″ 175/70/13″ / 185/60/14″
Masa własna
pojazdu 3d/5d
855/875 870/890 870/890 920/940 1085/ 1105
Dopuszczalna
masa całkowita
1360 1400 1400 1430 1570
Dopuszczalny
nacisk na oś przednią/tylną
690/690 750/690 750/690 750/690 790/820
Oznaczenia
literowe silników
GN, HZ HK, MH, NZ, 2G PN RF (72KM), EZ RH, GU, GX, RP 1P

UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988, w przypadku silników 1,3/1,6/1,8 dane mogą się nieznacznie różnić w zależności od typu zasilania silnika oraz faktu umieszczenia w nim katalizatora spalin, w przypadku wersji Syncro była ona produkowana także z silnikiem 90KM (1986/87) o oznaczeniu GX

Silniki GTI:

Silnik GTI
107KM
GTI 112KM GTI
16V (kat)
GTI
16V
G60 Rallye Limited
Lata produkcji 1985/92 1984/92 1987/92 1986/88 1990/92 1989/91 1989
Pojemność
skokowa [cm3]
1781 1781 1781 1781 1781 1763/ 1781 1781
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 8 4 / 8 4 / 16 4 / 16 4 / 8 4 / 8 4 / 16
Stopień
sprężania
10 10 10 10 8 8 8,8
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
81/ 86,4 81/ 86,4 81/ 86,4 81/ 86,4 81/ 86,4 81/ 86,4 81/ 86,4
Moc kW/KM przy
obrotach
79/107 5400 82/112 4000 95/129 5800 102/139 6100 118/160 5800 118/160 5800 155/210 6500
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
157/ 3800 159/ 4000 161/ 4250 168/ 4600 225/ 3800 225/ 3800 247/ 5000
Prędkość
maksymalna
187 191 200 205 220 215 231
Alternator

(A), Akumulator (A(Ah))

55, 220 (45) 55, 220 (45) 65, 220 (45) 65, 220 (45) 65, 220 (45) 65, 220 (45) 65, 220 (45)
Skrzynia
biegów
5-bieg 5-bieg 5-bieg 5-bieg 5-bieg 5-bieg 5-bieg
Przyspieszenie
0-80km/h, 0-100km/h
6,9/10,3 6,5/9,7 6,3/9 6/8,5 5,7/8,3 5,6/8,6 5/7,4
Zużycie paliwa
miasto
11,3 10,9 11,3 10,9 12,1 12,5 14,6
Zużycie paliwa
przy 90km/h
6,1 5,7 6,9 6,1 6,9 7,1
Zużycie paliwa
przy 120k/h
8,1 7,5 8,8 7,5 9,2 9,5 12,1
Standardowy
rozmiar felg
5Jx13″ 5Jx13″ 6J14″ 6J14″ 6J15″ 6J15″ 6,5J15″
Standardowy
rozmiar opon
175/70/ 13″ 175/70/ 13″ 185/60/ 14″ 185/60 14″ 195/50/ 15″ 205/50/ 15″ 195/50/ 15″
Masa własna
pojazdu 3d/5d
920/940 920/940 960/980 965/985 1080/ 1105 1195 1275
Dopuszczalna
masa całkowita
1430 1430 1430 1430 1530 1640 1640
Dopuszczalny
nacisk na oś przednią/tylną
750/690 750/690 760/690 760/690 870/810 870/810
Oznaczenia
literowe silników
RD, RV, PF PB, DX PL KR PG PG, 1H 3G

UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988, dane mogą się nieznacznie różnić w zależności od typu zasilania silnika oraz faktu umieszczenia w nim katalizatora spalin, modele GTI 107 i 112KM wychodziły na kołach 14″ od 1989 roku.

Golf 2 syncro

Długość: 3985mm, 4040mm (z szerokimi zderzakami)
Szerokość: 1665mm, 1680mm (z nakładkami GTI), 1700mm (z nakładkami G60)
Wysokość: 1415mm, 1405mm (GTI)
Rozstaw osi: 2475mm
Rozstaw kół przód/tył: 1413/1408mm
Średnica skrętu: 10,5m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Zbiornik płynu do mycia szyb: 4,2l
Zbiornik płynu do mycia szyb tylnej szyby: 1,6l
Zbiornik płynu do mycia szyb z układem mycia reflektorów: 9,2l
Pojemność bagażnika: 336l (hatchback), 228l (syncro)
Układ chłodzenia: 6,3l
Olej silnikowy (1.1 i 1.3l): 3l
Olej silnikowy (1.6 i 1.8l): 4l
Olej silnikowy (diesel): 3,5l
Olej skrzyni biegów 084 4-biegowej: 2,2l
Olej skrzyni biegów 085 5-biegowej: 3,1l
Olej skrzyni biegów 020 4-biegowej: 1,5l
Olej skrzyni biegów 020 5-biegowej: 2,0l
Olej skrzyni automatycznej do napełniania za pierwszym razem: 6l
Olej skrzyni automatycznej do wymiany: 3l
Obciążenie dachu: 75kg
Współczynnik oporu aerodynamicznego: Cx=0,34

Lata produkcji i spis edycji specjalnych:

- 1985: Match
- 1986: Hit, Fun, Flair
- 1987: Bistro, Memphis, Sky, Special (do 1991 roku), Berlin Golf, Brigitte
- 1988: Tour, Manhattan, Champion, 10 Millionen
- 1989: Atlanta, Boston, City Stromer, Edition One (do 1991 roku), Limited, Rallye
- 1990: Black Line – Red Line, Country, Country Allround, Country Chrompaket, Country GTI, Fire and Ice (do 1991 roku), Madison, Moda, Quadriga, G60 (do 1991 roku)
- 1991: Pasadena, Function, Edition Blue, Barcelona, Dynamite (Kamei Fire and Ice)
(Dane z Wikipedii)

Wersje wyposażenia Golfa MK2

UWAGA – wersje mogły się nieznacznie różnić w zależności od kraju sprzedaży auta!

C

(lata produkcji: 1983- 1987).

Podstawowa, a zarazem najbardziej uboga wersja Golfa produkowana we wczesnych latach produkcji, silniki HK (55PS), MH (54PS), NZ (55ps), PN (70PS), RF (72PS), EZ (75PS), RU (85PS), oraz diesle: JP (54PS), JR (70PS), opcjonalnie automat, stalowe koła 13” z oponami 155/70/13, dodatkowo można było zamówić, prawe lusterko :), szyberdach, zielony pas na przedniej szybie, lakier metallic. Jako ciekawostka, była to jedyna wersja golfa nie posiadająca trybu przerywanego wycieraczek.

CL

(lata produkcji: 1983- 1992).

Wersja ta oferowała dodatkowo w porównaniu z C lepszą kierownicę, lepiej wykończoną tapicerkę, kieszenie w drzwiach bocznych, środkową konsolę (której nie było w wersji C, także nadmuchu środkowego), zegarek analogowy, jako wyposażenie dodatkowe można było zamówić obrotomierz i cyfrowy zegarek, wspomaganie układu kierowniczego, szyby barwione na zielono, kieszenie w drzwiach bocznych z miejscami na głośniki, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa) .

GL

(lata produkcji: 1983- 1992).

GL oferował w standardzie miękką deskę rozdzielczą, welurową tapicerkę, fabryczną instalacje głośnikową wraz z okablokowaniem, wspomaganie układu kierowniczego (z wyjatkiem 1.3), szyby barwione na zielono, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), oświetlenie wnętrza z opóźnieniem czasowym, dokładkę do zderzaka szerokiego (po 89roku), albo spoiler pod zderzakiem wąskim, za dopłatą halogeny w atrapie, także w zderzaku szerokim po 89roku, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (także podgrzewane lustra, oraz spryskiwacze), ABS, klimatyzacje, oraz komputer pokładowy.

Carat

(lata produkcji: 1984- 1987).

Luksusowa wersja GLa produkowana wyłącznie w wersji 5-drzwiowej z silnikiem 1.8 90PS GU/GX (na życzenie z automatyczną skrzynią biegów), standardowym wyposażeniem tej wersji było wspomaganie, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby oraz podgrzewane i elektryczne lusterka, sporo skórzanych dodatków – mieszek, lewarek do zmiany biegów i kierownica, tylna kanapa dzielona wraz z zagłówkami, komputer MFA, obrotomierz, radio Gamma, charakterystyczne były także “chromowane” uszczelki we wszystkich szybach i paski na zderzakach

GLX

(lata produkcji: 1988- 1992).

Rozwinięcie wersji Carat po modernizacji (szerokie zderzaki w kolorze nadwozia, brak dzielonej szyby, etc…)

GT

(lata produkcji: 1985- 1992).

Wersja “usportowiona” Golfa, jedna z ciekawszych ze względu na niektóre właściwości i wyposażenie, oferowana z silnikami 1.8 90PS GX/RP , oraz diesle MF/JR 70PS i 80PS z Intercoolerem – SB (GTD) i produkowana w wersji 2 i 4-drzwiowej, wyposażona w kubełkowe fotele, wspomaganie układu kierowniczego (nie wszystkie modele), pełne okablowanie audio, halogeny w atrapie przedniej (, czarno-czerwone tylne lampy, obrotomierz, komputer MFA, także wentylowane przednie tarcze hamulcowe, oraz hamulce tarczowe z tyłu (podobno nie we wszystkich), zawieszenie było lekko obniżone (10mm), można było zamówić elektrykę szyb, lusterek, szyberdach, skórzaną tapicerkę oraz abs.

GTI

(lata produkcji: 1984- 1992).

Rozwinięcie wersji GT oferowana w wersji nadwoziowej 2 i 4-drzwiowej z silnikami 107 i 112 PS, reszta praktycznie taka sama jak w GT, czyli kubełkowe fotele, wspomaganie, komputer MFA, obrotomierz, halogeny w atrapie (dodatkowo czerwony pasek dookoła atrapy i w zderzakach wąskich), obniżone o 10mm zawieszenie, okablowanie głośnikowe, po 89roku także halogeny w szerokim zderzaku, oraz listwy progowe i na nadkola, dodatkowo można było zamówić pełną elektrykę szyb, lusterek, ABS, klimatyzację, fotele kubełkowe Recaro sterowane elektrycznie, także obite skórą.

GTI 16v / 16s

(lata produkcji: 1985- 1992).

Czyli Golf GTI z silnikami 1.8 16v PL (129PS), KR (139PS) oraz 2.0 9A (136PS), ten ostatni produkowany był pod koniec 91 i na początku 92roku wyłącznie, wyposażenie takie samo jak w normalnym GTI, dodatkowo od 89roku tarcze hamulcowe z przodu zwiększone z 239 na 256mm.

GTI G60

(lata produkcji: 1990- 1992).

Była to najmocniejsza wersja Golfa wyposażona w silnik 1.8 160PS G60 o oznaczeniu PG, dodatkowo w porównaniu z wersją GTI auto posiadało seryjnie fotele Recaro sterowane elektrycznie (w opcji), 6.5×15” felgi aluminiowe BBS RM (skręcane) z oponami o rozmiarze 195/50/15 (lub Sebring 6×15”, wentylowane tarcze hamulcowe 280mm z przodu.

Dokładne opisy wersji specjalnych Golfa 2 znajdują się tutaj.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
3 marca, 2008, 14:16, Czytano 409 917 razy


162 zapytań. 0.0000 sekund.