Seat Exeo

Dane techniczne Seat Exeo (2009- )

Silnik 1.6 102KM 1.8T 150KM 2.0 TFSI 200KM 2.0 TDI 143KM 2.0 TDI 170KM
Pojemność skokowa [cm3]
1595 1781 1984 1968 1968
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 16 4 / 16 4 / 16 4 / 16 4 / 16
Stopień sprężania 10,3 10,3 10,3 16,5 16,5
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 81 / 77,4 81 / 86,4 82,5 / 92,8 81 / 95,5 81 / 95,5
Moc kW/KM przy obrotach 75/102 5600 110/150 5700 147/200 5100 105/ 143 4200 125/ 170 4200
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 148/ 3800 220/ 1800 280/ 1800 320/ 1750 – 2500 350/ 1750 – 2500
Prędkość maksymalna 190 217 241 214 229
Skrzynia biegów 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg
Przyspieszenie 0-100km/h 12,6 9,3 7,3 9,2 8,4
Zużycie paliwa miasto 10,6 10,9 10,9 7,9 7,8
Zużycie paliwa poza miastem 5,8 6,1 5,8 4,3 4,6
Zużycie paliwa średnio 7,5 7,9 7,7 5,5 5,8
Emisja spalin 175 184 179 143 153
Norma euro Euro5 Euro5 Euro5 Euro5 Euro5
Masa własna 1310 1400 1430 1430 1455
Masa całkowita 1870 1960 1990 1990 2015

UWAGI: Dane na rynek niemiecki, czerwiec 2009

Seat Exeo galeria oficjalnych zdjęć

Wymiary i dane eksploatacyjne:
Długość: 4661mm
Szerokość: 1772mm
Wysokość: 1430mm
Rozstaw osi: 2642mm
Rozstaw kół przód/tył: 1522/1523mm
Średnica skrętu: 10,9m
Pojemność zbiornika paliwa: 70l
Rozmiary felg: 6,5Jx16″ w wersji Referance, Style, 7Jx17″ w wersji
Sport, Style, 7,5Jx18″ w wersji Sport
Rozmiary opon: 205/55/16, 235/45/17, 235/40/18
Obciążenie dachu: 75kg
Pojemność bagażnika: 460l (833l po złożeniu kanapy)

SEAT w wielkim stylu wchodzi do segmentu D ze znakomitym nowym samochodem. Exeo to jeden z najbardziej zaawansowanych modeli w swojej kategorii, w bardzo konkurencyjnej cenie. Marka wkracza do prestiżowego segmentu limuzyn średniej klasy z produktem łączącym luksus, komfort i przestronne wnętrze ze sportowym zacięciem charakterystycznym dla wszystkich modeli tej marki.

SEAT Exeo będzie oferowany z pięcioma silnikami do wyboru, w tym trzema benzynowymi i dwoma Dieslami, po raz pierwszy zasilanymi w technologii common rail. Wszystkie wersje spełniają rygorystyczne wymagania norm EU5 i są dostępne w trzech poziomach wykończenia – Reference, Style i Sport.

Nowy model w segmencie
Pojawienie się nowego SEAT-a Exeo zapowiada wejście marki do segmentu limuzyn średniej klasy – trzeciego pod względem znaczenia na europejskim rynku. Samochód ten powinien być atrakcyjny nie tylko dla nowych klientów, ale także dla posiadaczy dotychczasowych modeli SEAT-a, którzy chcieliby przesiąść się do większego auta z wyższego segmentu, nie zmieniając ulubionej marki. Ważną grupę nowych klientów SEAT-a będą stanowiły osoby kupujące samochody służbowe, stanowiące duży odsetek nabywców w tym segmencie pojazdów.

Fabryka w Martorell została przystosowana do produkcji SEAT-a Exeo w rekordowo krótkim czasie. Cały proces zajął 18 miesięcy, w czasie których zbudowano i zagospodarowano obiekty o powierzchni 15 000 metrów kwadratowych, w których będzie produkowana nowa limuzyna. Linia montażowa ma wydajność 450 nadwozi sedan i ST dziennie, aczkolwiek na początku wielkość produkcji będzie mniejsza. W celu zapewnienia najwyższej wydajności, wprowadzono system Shingijutsu, polegający na optymalizacji procesów pod kątem uzyskania najwyższej jakości w najkrótszym czasie.

W nadwoziu nowego Exeo uwagę zwraca przede wszystkim jego elegancka sylwetka. Z jednej strony, z racji rozmiarów i wyrazistych linii, jest to typowa limuzyna – z drugiej zaś stylistyczna „koncepcja strzały” z przodu, logo marki będące jednocześnie uchwytem do otwierania bagażnika oraz lusterka boczne na panelach drzwi to typowe rozwiązania stylistyczne SEAT-a, podkreślające sportowy charakter i wygląd pojazdu.

W zawieszeniu i podwoziu nowego Exeo także zastosowano typowe dla hiszpańskiej marki rozwiązania. Wielodrążkowe zawieszenie z przodu i z tyłu oraz jego charakterystyka zapewniają sportowe właściwości jezdne i dynamiczne osiągi.

Common rail
Nowy SEAT Exeo to nie tylko nowość w segmencie limuzyn, ale także pierwszy samochód, w którym SEAT zdecydował się na wprowadzenie technologii common rail w konstrukcji silników Diesla. Technologia ta zapewnia zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa oraz ograniczenie hałasu. Pierwsze egzemplarze Exeo z Dieslem osiągają moc 170 KM lub 143 KM. Wszystkie samochody z silnikami Diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF, zapewniający zgodność z rygorystycznymi normami w zakresie emisji spalin, które wejdą w życie w 2011 roku.

Oferta silników benzynowych także obejmuje trzy jednostki: 1.6 102 KM, 1.8 turbo 150 KM oraz 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem, rozwijającą moc 200 KM. Wszystkie samochody z silnikami benzynowymi także spełniają wymagania norm EU5, co oznacza, że SEAT Exeo jest pierwszym modelem w tym segmencie, w przypadku którego wszystkie wersje silnikowe zostały dostosowane do tych rygorystycznych wymagań europejskich. To kolejne potwierdzenie konsekwentnego zaangażowania firmy w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Silnik Diesla o mocy 143 KM emituje 143 g CO2 na 100 km, a wersja 170-konna – 153 g/km. W przypadku silników benzynowych emisja wynosi 175 g/km dla silnika 1.6, 184 g/km dla silnika 1.8 oraz 179 g/km dla silnika 2.0 TSI. Cztery z pięciu dostępnych silników to jednostki turbodoładowane, a więc mające lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i emisji spalin.

Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. W późniejszym czasie planowane jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, która będzie dostępna w pojazdach z silnikiem 2.0 TSI.

Pierwsi nabywcy nowego SEAT-a Exeo mają do wyboru trzy silniki benzynowe – 1.6 102 KM, 1.8 T 150 KM i 2.0 TSI 200 KM – oraz dwa diesle o pojemności 2 litrów i mocy 143 lub 170 KM. Obydwie jednostki wysokoprężne są wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ zasilania common rail. Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi i spełniają normy emisji EU5. SEAT Exeo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Reference, Stylance i Sport. Klienci mają do wyboru sześć wzorów tapicerki i 14 kolorów nadwozia.

Nowy sportowy sedan hiszpańskiej marki ma bardzo bogate wyposażenie standardowe. Wyposażenie wersji podstawowej Reference obejmuje między innymi: ABS + TCS, ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA, dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne i poduszki ochraniające głowy, możliwość wyłączenia poduszki czołowej pasażera, system przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa dla kierowcy, 16-calowe stalowe obręcze kół, dwustrefową automatyczną klimatyzację, komputer podróżny, przednie i tylne szyby boczne sterowane elektrycznie, elektrycznie podgrzewane lusterka, lampy przeciwmgielne, zdalnie sterowany centralny zamek, radioodtwarzacz CD z wejściem aux-in i czterema głośnikami oraz zaczepy Isofix do mocowania fotelika dziecięcego na fotelu pasażera z przodu i miejscach skrajnych z tyłu.

Standardowe wyposażenie poszczególnych wersji przeznaczonych na rynek polski:

Reference
NADWOZIE
– ABS
– ESP i TCS + EBA
– Lampy przeciwmgielne
– Klamki lakierowane w kolorze nadwozia
– Listwy boczne lakierowane w kolorze nadwozia
– Komfortowe zawieszenie
– Opony 205/55 i 16-calowe, stalowe felgi
– Zestaw Tyre fit

WNĘTRZE
– Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
– Czołowe poduszki powietrzne
– 2 kurtyny powietrzne
– 2 poduszki boczne
– Możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera
– Układ przypominający o obowiązku zapięcia pasa bezpieczeństwa przez kierowcę
– Zaczepy Isofix na fotelu pasażera z przodu i miejscach skrajnych z tyłu + zaczep Top Tether
– Zagłówki w systemie „wok”
– Regulacja wysokości fotela kierowcy
– Uchwyt na kubki w desce rozdzielczej
– Podłokietnik z tyłu ze schowkiem
– Dzielona składana tylna kanapa
– Haczyki w bagażniku
– Podświetlany schowek w desce rozdzielczej

UKŁADY ELEKTRYCZNE
– Zdalnie sterowany centralny zamek
– Przednie i tylne szyby boczne sterowane elektrycznie
– Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
– Komputer pokładowy
– Radioodtwarzacz CD/MP3/Aux-in + 4 głośniki
– Lampki do czytania z przodu i z tyłu

Style
Wyposażenie wersji Reference oraz dodatkowo:
– Regulacja wysokości fotela pasażera
– Fotele przednie z regulacją podparcia kręgosłupa lędźwiowego
– Tempomat
– Pakiet oświetleniowy
– Pakiet dla palących
– Lusterka boczne składane do parkowania
– Czujnik parkowania z tyłu
– Wycieraczki z sensorem deszczu
– Czujnik zmierzchu włączający reflektory
– Lusterko wsteczne z układem zabezpieczającym przed oślepieniem
– Szyba czołowa z izolacją akustyczną
– Szyba czołowa z paskiem przeciwsłonecznym
– Układ opóźniający wyłączenie reflektorów „Coming Home”
– Podłokietnik z przodu/z tyłu ze schowkiem + 2 uchwyty na kubki
– Chromowane ramki wokół okien + błyszczące słupki B i C + aluminiowe nakładki na progi
– Chłodzony schowek w desce rozdzielczej
– Skórzane pokrycie kierownicy i rękojeści dźwigni zmiany biegów
– Dywaniki podłogowe
– Przyciski sterujące na kierownicy
– 4 dodatkowe głośniki
– Alarm wolumetryczny z czujnikiem przechyłu
– Układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu
– Opony 205/55 i 16-calowe obręcze ze stopów lekkich

Sport
Wyposażenie wersji Reference oraz dodatkowo:
– Sportowe fotele
– Regulacja wysokości fotela pasażera
– Fotele przednie z regulacją podparcia kręgosłupa lędźwiowego
– Tempomat
– Podłokietnik z przodu/z tyłu ze schowkiem + 2 uchwyty na kubki
– Skórzane pokrycie kierownicy i rękojeści dźwigni zmiany biegów
– Przyciski sterujące na kierownicy
– 4 dodatkowe głośniki
– Alarm wolumetryczny z czujnikiem przechyłu
– Układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu
– Opony 225/45 i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich

Seat Exeo galeria oficjalnych zdjęć

Dane: Seat, foto Seat

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
2 czerwca, 2009, 14:28, Czytano 12 931 razy


34 zapytań. 0.0000 sekund.