Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Do wymiany końcówki drążka nie jest potrzebny kanał – wszystko można zrobić na parkingu przed blokiem (oprócz ustawienia zbieżności).

Luzujemy śruby w kole, przy którym chcemy zmienić końcówkę drążka, zaciągamy hamulec ręczny, podstawiamy podkładki/cegłę pod koła z przeciwnej strony i podnosimy samochód.
Podstawiamy kobyłkę lub inną podporę pod samochód (klocek drweniany, cegły z deską itp.) – nie polecam przeprowadzania tej opracji polegając tylko na podnośniku.

Skręcamy koła tak, aby mieć lepszy dostęp do końcówki. Dwoma kluczami 22mm luzujemy śrubę kontrującą (należy uważać, aby nie przekęcić za mocno drążka):

Następnie kluczem 19mm odkręcamy nakrętkę zabezpieczającą:

Po odkręceniu śruby mamy taki widok:

Ściągaczem odczepamy końcówkę drążka od zwrotnicy. Zamiast ściągacza można spróbować ją wybić od spodu mlotkiem – ale dobrze jest zainwetsować w ściagacz dwuramienny, najlepiej taki z regulowanym rozstawem ramion – i z możliwością ich skręcenia razem – przyda się np. do rozbiórki kolumny kierownicy itp.

Drążek i zwrotnica po rozłączeniu:

Wykręcamy końcówkę drążka licząc ilość obrotów.
Drążek bez końcówki:

Porównujemy długość starej i nowej końcówki drążka – możemy zmierzyć je suwmiarką, lub przyłożyć do płaskiej, poziomej powierzchni – jeżeli ich długość jest identyczna i nic nie pomyliliśmy, to problem ustawiania zbieżności mamy z głowy. Jeżeli końcówki mają różną długość (nawet nieznacznie) – po wymianie drążków musimy jechać ustawić zbieżność.

Wyciągamy nową końcówkę drążka z pudełka, ściągamy z niej kapturek zabzpieczający (jeżeli jest):

Wkręcamy nową końcówkę na drążek, robiąc tyle samo obrotów, co przy wykręcaniu starej:

Łączymy końcówkę drążka ze zwrotnicą:

Kontrujemy śrubę na drążku i przykręcamy nakrętke samozabezpieczającą od spodu drążka.

Jeżeli końcówki drążka – stara i nowa miały różną długość, lub jeżeli nie jesteśmy pewni, czy nie przestawiliśmy zbieżności, ewentualnie, jeżeli poprzeczka kierownicy nie jest poziomo przy jeździe na wprost (a przed wymianą była) – jedziemy ustawić zbieżność.

Lipek81

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz