Digifiz – instalacja licznika

Digifiz – instalacja licznika

Wiele osób pyta czy można zainstalować digifiza do golfa mk2 nie wyposażonego w niego standardowo (licznik instalujemy na podobnych zasadach do Golfa MK1, Scirocco MK1/MK2, Corrado, Golfa MK3, Passata).

Można, aczkolwiek, nie w każdym modelu będą działały wszystkie jego funkcje. W przypadku silników diesla będzie kłopot z obrotomierzem oraz funkcjami MFA, w benzyniakach nie wyposażonych w MFA także nie będzie tych funkcji (trzeba dodatkowo instalować czujniki).

Co jest potrzebne do instalacji licznika digifiz w moim aucie?

1. Sam licznik – występujący w dwóch odmianach:

a) obrotomierz wyskalowany do 7000 (standard w GTI)
b) obrotomierz wyskalowany do 8000 (standard w GTI 16v)

2. Impulsator (zamiast ślimaka w skrzyni, prędkość w digifizie jest zliczana elektronicznie, tak jak w golfie MK3)

3. Panel do ustawiania godzin i minut w zegarku

4. Wtyczki oraz kawałek wiązki (celem zrobienia przejściówki ze standardowego licznika)

Jak wygląda digifiz w środku?

Prosty schemat licznika:

Zdjęcia:

PINOUT DIGIFIZA – Porada opracowana przez Bugalona i ygd (c) 2004

numer kolory kabla opis
SL1 różowo – czarny czujnik poziomu paliwa w zbiorniku
SL2 zielono – czarny czujnik temperatury oleju
SL3 brak brak
SL4 brak brak
SL5 żółty czujnik ciśnienia oleju 1.8bara (przy filtrze oleju)
SL6 szaro – niebieski kontrolka włącznika świateł – pin 58b we włączniku świateł
SL7 czarny +12V zacisk 15 (plus pojawiający się po przekręceniu kluczyka w pozycje włącz)
SL8 niebiesko – żółty podtrzymanie pamięci komputera MFA
SL9 biało- żółty kontrolka świateł przeciwmgielnych
SK1 biało – czerwony czujnik temperatury zewnętrznej
SK2 żółto – czerwony czujnik poziomu wody w zbiorniczku wyrównawczym
SK3 czarno – niebieski czujnik ciśnienia oleju 0.3bara (w głowicy)
SK4 czerwony +12 V zacisk 30 – (plus z akumulatora)
SK5 brązowy masa do komputera MFA
SK6 brak brak
SK7 brak brak
SK8 żółto – niebieski czujnik temperatury wody (w głowicy)
SK9 szaro – zielony kontrolka świateł (pin 58 od przełącznika świateł)
WL1 biało – zielony kontrolka ogrzewania tylnej szyby
WL2 biało – czarny kontrolka lewego kierunkowskazu
WL3 szary kontrolka ręcznego hamulca oraz ilości poziomu płynu hamulcowego w zbiorniczku
WL4 brązowy główna masa od pinu 31 z włącznika świateł
WL5 szaro – żółty przełącznik ustawiania minut w zegarku
WL6 czerwono – żółty reset wskazań komputera MFA
WL7 biało – niebieski sygnał impulsatora ze skrzyni biegów do wskaźnika kilometrów
WK1 biało – szary kontrolka tylnego przeciwmgielnego światła
WK2 biało – niebieski główna kontrolka świateł
WK3 czarno – zielony kontrolka prawego kierunkowskazu oraz świateł awaryjnych
WK4 niebieski kontrolka ładowania akumulatora (D+)
WK5 biało – czerwony zmiana trybu MFA (1/2)
WK6 szaro – czerwony przełącznik ustawiania godzin w zegarku
WK7 zielony podłączenie obrotomierza do cewki zapłonowej

Na końcu pozostanie jeszcze jeden problem – Sam licznik jest o jakieś 5-6cm dłuższy od standardowego w golfie MK2, aby to ominąć, wystarczy dorobić mocowania do deski (np. z blachy aluminiowej i przymocować je na wkręty do licznika i deski).

Aha, moja rada – przy zakupie licznika, warto go testowo uruchomić (ponieważ sporo z tych dostępnych na rynku jest w kiepskim stanie po przejściach, często także nie działa w nich przebieg – powyżej 299999km digifiz pokazuje poziome kreski, nie resetuje się tak jak licznik z MK3). Także czujnik fotooptyczny będzie prawdopodobnie uszkodzony, poza tym polecam sprawdzić stan żarówek, digifiz jest wyposażony w nietypowe podświetlenie – 2x5w halogen, 2x3w, oraz 12×0.5w.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz