1,89l/100km w TDI!

1,89l/100km w TDI!

W corocznym Superteście Ekonomii, organizowanym przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, Škoda Octavia GreenLine II generacji okazała się najlepsza z wynikiem spalania 1,89 l/100 km!


Na odcinku o długości 300 km, prowadzącym z Warszawy do Radomia przez Puławy i z powrotem, rywalizowało kilkanaście samochodów. W klasyfikacji aut napędzanych tradycyjnym paliwem, bezkonkurencyjna okazała się Škoda Octavia GreenLine II generacji 1.6 TDI 105 KM. Jadący nią Piotr Kwapiszewski, instruktor Szkoły-Auto, uzyskał imponujący wynik 1,89 l/100 km. Było to już jego drugie zwycięstwo w Superteście Ekonomii.

W zeszłym roku prowadził jednak Octavię GreenLine I generacji i na trasie z Warszawy do Poznania osiągnął wynik 3,42 l/100 km.

Podsumowując swój tegoroczny udział w Superteście Ekonomii, Piotr Kwapiszewski powiedział: “W tym roku miałem możliwość startu Octavią GreenLine II generacji. Wyjątkowo dobrze oceniam system Start&Stop, który nie występował w poprzednim modelu. Jego płynna praca z pewnością pomogła mi uzyskać tak dobry wynik, szczególnie podczas jazdy po mieście. Chciałbym również zwrócić uwagę na wyjątkowo intuicyjną obsługę auta (wycieraczki, światła itp.), która znacznie poprawia komfort jazdy“.

Czytaj więcej Read More

Golf R Cabrio

Golf R Cabrio

Każdej wiosny podczas zlotu Wörthersee Volkswagen prezentuje ciekawe koncepty, lub specjalne przygotowane na tę okazje edycje specjalne Volkswagenów, i tym razem stało się tak samo.

Golf R w wersji cabrio można będzie oglądać od dzisiaj na Wörthersee 2011. 270 koni i 350Nm dostępne od 2500 obrotów z dwu-litrowego turbo doładowanego silnika znanego z Golfa i Scirocco R zagościło pod maską prezentowanego cabrioletu. Auto zostało wyposażone w 19″ koła Tallageda z oponami o szerokości 235, całość uzupełnia sportowe zawieszenie obniżone o 25mm względem oryginału.

270 konna jednostka pozwala rozpędzić się do setki w 5.9 sekundy, prędkość maksymalną ograniczono do 250km/h. Smaczków dodają karbonowe elementy wnętrza, skórzane, sportowe fotele, oraz oczywiście pełny body-kit z wersji R.

Czytaj więcej Read More

Adam Małysz w Pucharze Scirocco!

Adam Małysz w Pucharze Scirocco!

Adam Małysz, Sven Hannawald i Thomas Morgenstern wystartują gościnnie w najbliższym wyścigu Scirocco R-Cup na torze Red Bull Ring w miejscowości Spielberg w Austrii. Po raz kolejny znani sportowcy ustawią się na polach startowych obok zawodników na stałe walczących w pucharze.

W pierwszym wyścigu w tym sezonie, na torze Hockenheim w Niemczech, zwyciężył Polak – Mateusz
Lisowski, który z kompletem punktów prowadzi w klasyfikacji generalnej. Adam Gładysz choć wyścig ukończył jako siódmy, punkty zdobył za piątą pozycję – przed Tarnowianinem linię mety minęło dwóch zawodników startujących gościnnie.

Kolejne wyścigi pucharu Sccirocco R odbędą się 3 i 4 czerwca. Na polach startowych w austriackim Spielbergu, obok startujących w pucharze kierowców, ustawią się sportowcy znani z zimowych igrzysk. Cztery złote, pięć srebrnych i jeden brązowy – to bilans olimpijskich medali trzech skoczków: Adama Małysza, Svena Hannawalda i Thomasa Morgernsterna, którzy zmierzą się tym razem nie na skoczni, a na wyścigowym torze za kierownicą pucharowego Volkswagena Scirocco. Stawkę gościnnie startujących gwiazd uzupełniają mistrz świata w biegu zjazdowym Michael Walchhofer oraz olimpijski srebrny medalista w supergigancie Hans Knauß.

Czytaj więcej Read More

Silnik Roku znów dla Volkswagena!

Silnik Roku znów dla Volkswagena!

„Engine of the Year Award” dla silnika 1.4 TSI! Volkswagen po raz szósty z rzędu otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Engine of the Year”. Nagrodę za silnik 1.4 TSI w klasie pojemności od 1.0 do 1.4 litra odebrał dzisiaj w Stuttgarcie dr Hermann Middendorf, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena. Dzięki podwójnemu doładowaniu turbosprężarką i kompresorem, jednostka 1.4 TSI uznawana jest za wyjątkowo mocną i efektywną.

„TSI oznacza w Volkswagenie drogę ku mobilności dbającej o zasoby naturalne i środowisko. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami bezsprężarkowymi o znacznie większej pojemności skokowej, silniki TSI wykazują przez cały swój cykl życia, wyraźnie lepszy bilans zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych” – wyjaśnił Middendorf odbierając nagrodę w Stuttgarcie.

Ponadto z uznaniem jury spotkał się fakt, że silnik 1.4 TSI osiąga najlepsze wyniki nie tylko w wersji benzynowej, lecz także jako silnik wyjściowy dla napędzanych gazem ziemnym modeli Eco-Fuel. Właściwości napędowe, poziom hałasu, komfort pracy oraz oszczędność paliwa silników oceniało łącznie 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów.