Nowy Golf Plus

Nowy Golf Plus

W ciągu zaledwie trzech i pół roku Golf Plus na dobre zadomowił się w rodzinie Golfów. Ponad 500.000 kierowców z Europy zdecydowało się w tym czasie na zakup tego modelu. Teraz pojawia się, udoskonalony pod wieloma względami, nowy Golf Plus.

Pod względem wizualnym nowy Plus nawiązuje do wprowadzonej niedawno szóstej generacji klasycznego Golfa. Widać to przede wszystkim w przedniej partii nadwozia. Nową formę otrzymał także tylny zderzak i relingi dachowe. Obręcze kół ze stali lub stopu metali lekkich o różnych rozmiarach uzupełniają pakiet zewnętrznych zmian. We wnętrzu zmieniły się takie elementy, jak materiały tapicerki, zegary, kierownice oraz panel sterowania automatyczną klimatyzacją (Climatronic).

Pod względem technicznym nowy Golf Plus będzie dysponował rozwiązaniami, które wprowadzono po raz pierwszy do tego segmentu Volkswagenów wraz z Golfem VI. Należą do nich nowe, oszczędne i bardzo ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail o mocy od 66 kW/90 KM do 103 kW/140 KM, dzięki którym udało się obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 0,8 litra na 100 kilometrów.

Dane techniczne, silniki, wyposażenie, masy, wymiary Nowego Golfa Plusa można znaleźć tutaj.

Czytaj więcej Read More

Volkswagen Golf GTI-R

Volkswagen Golf GTI-R

Volkswagen Golf GTI-R – premiera we Frankfurcie Golf GTI nie będzie najmocniejszym „hot-hatchem” w gamie Volkswagena. Miano to przypadnie bowiem wersji GTI-R, która otrzyma turbodoładowany silnik o dużej mocy.

Firma pozbyła się 3.2-litrowego silnika V6, który napędzał poprzednie dwie generacje sportowego Golfa. Teraz pod maską znajdzie się zmodyfikowana wersja 2.0-litrowej, czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki z wersji GTI. Większa turbosprężarka oraz zmiany w oprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika pozwolą na wykrzesanie z motoru mocy około 270 KM, co przy masie auta porównywalnej z lekką wersją GTI powinno zapewnić rewelacyjne osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 5 sekund – to o 1,5 sekundy szybciej od poprzedniego Golfa R32 i zaledwie kilka dziesiątych sekundy wolniej od BMW M3! Prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.

Podobna jednostka napędowa znajdzie się również pod maską topowego Scirocco

Czytaj więcej Read More