Wymiana szyberdachu w Golfie MK3

Wymiana szyberdachu w Golfie MK3

Wymiana szyberdachu w Golfie III
opracował Grzesiek

Postaram się w najprostszy sposób opisać wymianę uszkodzonego szyberdachu na sprawny. Wymiana szyberdachu wydaje się być czynnością skomplikowaną jednak w rzeczywistości taką nie jest. Głównym problemem na jaki napotkamy to zdjęcie podsufitki, żeby obyło się to bez strat (czyt. połamanej podsufitki) musimy wspomóc się drugą osobą. Podsufitka jest wykonana z giętkiego materiału i przy wyjmowaniu jej należy robić to bardzo ostrożnie gdyż może po prostu przełamać się dlatego najlepiej poprosić drugą osobę do pomocy. Pomoc drugiej osoby może również przydać się w późniejszym etapie tj. przy wyjmowaniu i zakładaniu samego szyberdachu.

A zatem zaczynamy :)

1. Zdejmujemy plastiki

Na zdjęciu zaznaczone są czerwonymi strzałkami orientacyjnie miejsca w których znajdują się mocowania plastików. Plastiki przymocowane są plastikowymi zaczepami takie jak na zdjęciu poniżej:

Żeby wyjąć podsufitkę należy również wymontować osłony przeciwsłoneczne jak również uchwyty znajdujące się nad drzwiami.


Listwa od wewnątrz, widoczne plastikowe zaczepy.

Słupek środkowy należy odgiąć na krawędziach, odczepić od górnych listew (zaczepy na których słupek przymocowany jest do listew górnych zaznaczone są czerwonymi strzałkami na zdjęciu niżej) i pociągnąć w dół.

Po zdjęciu środkowego słupka należy odkręcić wkręty którymi są przymocowane końce listew górnych.

Całkowity demontaż plastików z tylnych słupków nie jest konieczny wystarczy samo odczepienie górnej listwy, z tym, że przy takim sposobie wyjmowania podsufitki będziemy musieli odginać lekko plastiki bocznych słupków w chwili wyjmowania podsufitki przez bagażnik. Oczywiście możemy zdemontować całe tyle słupki ale wiąże się to z demontażem oparć tylnej półki.

Ostatnią listwą jaka musimy zdemontować jest listwa znajdująca się na samym końcu podsufitki.


Gdy mamy już zdjęte wszystkie plastiki, możemy przystąpić do wyjęcia podsufitki. Zapomniałem o jednej ważnej rzeczy, wokół podsufitki przy szyberdachu znajduje się gumowa uszczelka zakrywająca brzeg podsufitki, należy ją ściągnąć z brzegu podsufitki poprzez delikatne odchylenie i wyjęcie brzegu podsufitki. Odłączamy również sterowanie od szyberdachu. I teraz już możemy wyjąć podsufitkę. Podsufitkę wyjmujemy przez bagażnik. Tak jak pisałem wcześniej należy poprosić drugą osobę o pomoc. Lekko odginamy boczne plastiki tylnych słupków i delikatnie wysuwamy podsufitkę do tyłu.

2. Wyjmujemy szyberdach.

Jeżeli wszystko nam się udało to po wyjęciu podsufitki mamy dostęp do całego mechanizmu szyberdachu. Szyberdach przymocowany jest kilkoma śrubami (fi 9, jak dobrze pamiętam ;)
Na narożnikach szyberdachu znajdują się rurki odpływowe, na początek musimy je zsunąć.

Teraz możemy przystąpić do odkręcania szyberdachu. Odkręcamy wszystkie śruby, takie jak na zdjęciu.

Po odkręceniu wszystkich śrub mocujących, wspomagamy się drugą osobą i przytrzymując szyberdach od dołu z prawej i lewej strony delikatnie naciskamy z góry szyberdach, który powinien wskoczyć nam do środka. Pochylamy go na dół i wysuwamy do przodu ( w kierunku przedniej szyby ).

I to wszystko :) Mamy już wymontowany szyberdach. Montaż nowego szyberdachu przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Powodzenia !!!

Grzesiek (SQ4CCV)

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz