Diagnostyka silnika VW 1.6/1.8 na podstawie kodów błyskowych – silniki PN/RP

Diagnostyka silnika VW 1.6/1.8 na podstawie kodów błyskowych – silniki PN/RP

Diagnostyka silnika VW 1.6/1.8 na podstawie
kodów błyskowych -silniki VW PN/RP by Szorka.

Wstęp:
W silnikach tych komputer sterujacy praca silnika ma tzw. funkcję diagnostyczną w zależności od zastosowanego systemu
zasilania w paliwo MONOJETRONIC (1.8 RP) czy gaźnik ECOTRONIC 2EE (1.6 PN) możemy wykonać podstawowy test
sprawności różnych elementów bez kosztownej wizyty w różnego rodzaju serwisach


RP PN

Nasze “gniazdo diagnostyczne” to krótki kabelek zakończony wtyczką blisko cewki zapłonowej


RP PN


Teraz musimy zaopatrzyć się w ten specjalny tester lub podobny ten ma własne zasilanie i jest wygodny w
użyciu-pozostawiam to waszej pomysłowości

– rozgrzać silnik do temperatury pracy
– przeprowadzić w tym czasie przynajmniej 6-cio minutowa jazdę próbną podczas której na co najmniej 10sek obroty będą powyżej 2000 obr/min i przynajmniej raz wcisnąć pedał do oporu
– nie gasimy silnika , otwieramy maskę ,podłączamy nasz tester do wtyczki
– na 5 sekund zwieramy do masy przewód “złącza diagnostycznego” aby rozpocząć procedurę zczytywania kodów


Każdy kod składa sie z czterech cyfr :
przykład kod
2412 (czujnik temperatury w kolektorze ssącym dla silnika PN(czujnik temp. powietrza dla RP)
Sygnał startowy to 1-den 2,5 sek błysk lampki
Potem 2,5 sek. pauzy (dioda się nie świeci.)
2 krótkie mignięcia diody -to cyfra
2
znowu pausa 2,5 sek
4 krótkie mignięcia diody to cyfra
4
znowu pauza 2,5 sek.
1 krótki błysk to cyfra
1
przerwa 2,5 sek.
2 błyśnięcia to cyfra
2

aby wygenerować następny kod należy ponownie zewrzeć kabel do masy na 5 sekund
Koniec diagnozy to kod
0000 czyli: 2,5 sek błysk-2,5 sek pausa-2,5sek błysk itp

  WAŻNE: Przed jakąkolwiek diagnostyką
sprawdzić wszystkie połšczenia masowe
w szczególności ECU-masa, gażnik masa,
oraz stan kabli i wtyczek

Kasowanie ewentualnych błędów
-wyłączyć zapłon
-zewrzeć przewód do masy
-włączyć zapłon
-odłączyć przewód
Aby skasować kod 2341/2343 odłączyć wtyczkę od ECU na co najmniej 30sek. (oczywiście przy wyłaczonym zapłonie)

Kody błędów typowo dla 2EE:

4343 zawór zbiornika węgla aktywnego
4432 silniczek regulacji biegu jałowego
4444 brak błędów
0000 koniec odczytu
1232 silniczek regulacji biegu jałowego
2122 brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewka)
2124 Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2412 czujnik temp. w kolektorze ssącym
4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-cokolwiek to znaczy
4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej
4342 przekaźnik podgrzewania kolektora ssšcego
2212 czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr
2214 przekroczone maksymalne obroty silnika -7000obr/min
2312 czujnik temp. płynu chłodzącego -w króćcu wody
2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda
2342 sonda lambda

Powyższe usterki mogš tyczyć się także przerw w przewodach, braku styku itp. warto więc przeczyścić styki, oglądnąć kable zanim zabierzemy się do jakichkolwiek napraw lub wymiany elementów

Inne kody:

1111 uszkodzone ECU
1232 silnik krokowy
2231 regulacja biegu jałowego
2343 mieszanka za bogata
2344 mieszanka za uboga
2113 czujnik Halla
2132 brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu

W nastepnym odcinku przeróbka gażnika
2EE na monowtrysk od RP-ka

copyright
by vwłęgowosquad ’04

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz