2005 zloty

2005 zloty

2005:

W 2005 roku odbyły się dwa zloty fanów Volkswagena XVI Międzynarodowy Zlot Fanów Volkswagena MajóVWka 2005 oraz XVII Międzynarodowy Zlot Fanów Volkswagena VWMANIA 2005.

MajóVWka po raz kolejny odbyła się na warszawskich wyścigach (stegnach). 6-8 maja przejdzie do historii jako trzy dni zabawy fanów Volkswagena. Pogoda dopisała, w sobotę można się było nawet opalać ;-). Przyjechało ponad 300 aut z całej Polski i nie tylko. Największą sensacje wzbudził niepozorny Golf MK2 z silnikiem 1.8T, który to jest własnością Staszka z Zakopanego. Auto o tyle ciekawe, że zostało wybebeszone z całego środka i zostały tylko dwa fotele, pasy, oraz niezbędne wskaźniki na desce rozdzielczej, całość uzupełnia profesjonalna klatka bezpieczeństwa z homologacją. W tej chwili auto ma około 300KM, niestety na MajóVWce miało jeszcze 155PS i nie wygrało sprintu na prostej… tutaj popisał się Marek Staszewski w swoim Lupo 1.9TDI PD 4motion (znanym z wyścigów na 1/4mili). Auto zlotu to zawsze bardzo kontrowersyjna konkurencja. Tym razem wygrał czarny Golf Rallye Marcina – 44FG. Auto zostało kompletne odbudowane, stan niemal fabryczny (poza klamkami kasetowymi od audi C4), jury doceniło na pewno wkład pracy, oraz wierność oryginału (w tym aucie nie ma zbędnych spoilerów, kręconych progów, czy grilów z siatki…), po prostu kwintesencja niemieckiego tuningu, do tego w unikalnej już wersji Rallye – napęd na 4 koła syncro, kompresor G60, fabryczne poszerzenia.


Wyniki konkurencji sportowych MajóVWka 2005:

Sprint na Prostej
1. Paweł Hasse – VW Golf I
2. Jachu – VW Golf III
3. Staszek – VW Golf II

Slalom z “jajem”:
1. Staszek – VW Golf II
2. Zasasa Squad – Gokart
3. Wojtek MK I – VW Golf I

Wyścig Równoległy:
1. Master – VW Lupo
2. Szymon RS
3. Paweł Hasse – VW Golf I

Najszybszy Diesel:
1. Master – VW Lupo
2. Zasada Squad – VW Golf V
3. Darioosh – VW Golf IV

Pomiar Czasu 0-100 km/h:
1. Masters – VW Lupo
2. Staszek – VW Golf II
3. Barwa – Audi A3

Palenie Opon:
1. Diabeł

Drugą imprezą w tym roku była VWMania organizowana w Rusocinie, koło Pruszcza Gdańskiego. W ostatni weekend lipca fani Volkswagena mieli swoje prawdziwe
święto… to już 17ty zlot, dopisała pogoda, organizacja, konkursy. Jak zwykle wygrał wszystko co było do wygrania Paweł Hasse w golfie MK1 G60 16v (jedyny taki silnik w Polsce – oryginalny z Golfa LIMITED – 210PS w serii). Nawet MK4 R32 nie miał z nim szans :) Pomimo odbywającej się na pobliskim lotnisku konkurencyjnej imprezie – wyścigi na 1/4 mili w Pruszczu Gdańskim przybyło sporo aut, około 550, odwiedzających imprezę kilka razy więcej, godne uwagi były auta ludzi z Cult-style – www.cultystyle.pl . Golf Mk2 US z pneumatycznym zawieszeniem i polerowanymi felgami prosto Porsche 928, Golf Mk2 G60 Syncro maksymalnie położony na ziemi, także na polerowanych felgach, czy Golf MK3 na szprychowanych felgach z frontem z Vento, oraz Polo Fabiana z pneumatycznym zawieszeniem (wcześniej właściciel znanego czarnego Lupo). Oby w przyszłym roku imprezy były równie udane, a frekwencja dopisała :)

Wyniki konkurencji sportowych VWMANIA 2005:

Konkurs “Auto Zlotu”:
– Krzysztof Byczyński – VW Polo II 1988 rok

Konkurencja “Palenie opon”:
– Krzysztof Pilarczyk – VW Jetta

YOUNGTIMER – Najstarsze Auto Zlotu:
– Janusz Kobiela – Volkswagen TYP 4 MODEL 11 ROK 1970

Wyścig “Na dochodzenie”:
1. Paweł Hasse – VW Golf I
2. Marcin Idzik – VW Golf I
3. Paweł Malek – VW Golf II

Wyścig “Równoległy”:
1. Paweł Hasse – VW Golf I
2. Tomasz Dziewiątkowski – Audi 80
3. Witold Chorążak – VW Golf

Slalom z “jajem”:
1. Paweł Hasse – VW Golf I
2. Marcin Idzik – VW Golf I
3. Paweł Malek – VW Golf II

Konkurs “dB Drag”:
1. Łukasz Pawłowski – 133,1 DB
2. Krzysztof Pajor – 132,8 DB
3. Piotr Duranowski – 132,7 DB

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz