1,narzędzia potrzebne do wykonania pracy;klucze 10,8 i 24 oraz śrubokręt plaski

2po odkręceniu z lewej strony osłony silniczka,ściągamy ja przesuwając w lewo
,


tu mamy zaznaczony elektrozawór+czujnik temperatury płynu chłodzącego

3następnie kluczem nr 8 odkręcamy nakrętkę mocująca przewód zasilający i sam elektrozawór kluczem nr 24
4po jego wykręceniu moczyłem to w benzynie ekstrakcyjnej(rozpuszczalnik też sie nada)i przedmuchałem sprężonym powietrzem

po tym wszystkim skręcamy w odwrotnej kolejności
czas pracy 40 min z przerwą na faję :pub:
po poskładaniu okazało się,że w moim przypadku winny był czujnik temperatury,a kapłem sie po odpięciu jego wtyczki(patrz foto)i odpaleniu silnika było wsio oki
——————————————————————————————————–
a tu wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego nr oryginału357919501 A
1.zaczynamy od osłony(patrz wyżej)
2.odkręcamy korek ze zbiorniczka wyrównawczego
3.wypinamy wtyczkę z czujnika,oraz płaskim śrubokrętem ściągamy zawleczkę zabezpieczającą( w dóŁ) patrz foto powyżej
4.wyciągamy czujnik(ze szczególną ostrożnością na jego uszczelkę-może nam spasc na dół),można podłożyć sobie jakieś naczynie bo wyleci trochę płynu ok 1 l
5.wkładamy nowy czujnik zakładamy zawleczkę,wpinamy wtykę dolewamy płynu chłodzącego do pośredniej pozycji max/min,zakręcamy korek ze zbiorniczka i odpalamy auto zagrzewąjac go do temp roboczej 90 st,po sprawdzeniu czy nie ma wycieków i ostygnieciu motoru,zakładamy oslone i patrzymy na zbiorniczek wyrówwnawczy w celu uzupełnienia płynu(jesli zajdzie taka potrzeba)
miłej pracy :pub:

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
30 marca, 2008, 10:37, Czytano 25 734 razy


33 zapytań. 0.0000 sekund.