Opis wymiany łożyska VW Golf/Passat

Kolejność czynności:
1. Odkręcasz nakrętkę piasty 30 lub 32mm (zależnie od rocznika) Dobry klucz !!!
2. Podnosisz samochód i odkręcasz koło
3. Demontujesz zacisk hamulcowy i jego wspornik zdejmujesz tarczę
4. Odłączasz drążek wybijając końcówkę (możesz odkręcić drążek ale później geometria do ustawienia)
5. Odkręcasz stabilizator od wahacza nakrętka 13mm (niekonieczne ale pomaga w późniejszym demontażu)
6. Zdejmujesz dolny sworzeń po odkręceniu i wybiciu śruby – 2klucze 17mm (lub 16mm) (możesz odkręcić sworzeń od wahacza 3 śruby ale później geometria sie kłania)
7. Odkręcasz górę kolumny resorującej (klucz 23mm(chyba) + imbus 7mm) (można odkręcić dół 2 śruby i wyciągnąć wszystko bez kolumny ale znowu ta geometria)
8. Masz już wszystko na wierzchu. Wybijasz piastę. Zostanie na niej część bieżni łożyska. „Zdejmuje” się ją ostrym przecinakiem lub śrubokrętem z przebijakiem.
9. Wyciągasz 2 pierścienie rozprężne
10. Wybijasz łożysko – Duuuuży młotek lub prasa.

Montaż:
1. Zakładasz jeden pierścień.
2. Wciskasz łożysko (duże imadło lub prasa i przez stare łozysko najlepiej)
3. Zakładasz drugi pierścień.
4. Wciskasz to co się kręci uważając co by bieżnia nie wylazła.
Reszta w odwrotnej kolejności.

Parę uwag:
Kupiłem łożysko CX za 40 parę zeta, łożysko dobre made in japan, ale pierścienie za grube, nie wchodziły w nacięcia trochę trzeba było je podszlifować.
W zasadzie całość bez zacięć. Czas 2 godzinki + 2 piwka.
I tyle
Powodzenia.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
24 marca, 2008, 0:48, Czytano 82 763 razy


123 zapytań. 0.0000 sekund.