MONTAŻ FILTRA PRZECIWPYŁKOWEGO

Wielu z Was jeżdżąc letnią porą przeżywa koszmar, kiedy to po włączeniu nawiewu z kratek leci tuman kurzu, kawałki liści i innych różnorakich śmieci. Niewielu z Was wie, że Volkswagen opracował rozwiązanie i tego problemu. Antidotum na zaśmiecanie wnętrza samochodu z systemu wentylacji było montowanie filtrów kabinowych, inaczej zwanych przeciwpyłkowymi. Niewiele Golfów Mk2 posiada ten gadżet – nie był on seryjnym wyposażeniem, ale dostępny za dodatkową opłatą. Montaż filtra jest jednak bardzo prosty i dla średnio wprawionego majsterkowicza (nawet nie mechanika) zajmie co najwyżej pięć minut

Etap pierwszy:

Otwieramy maskę naszego golfa i zdejmujemy plastikową osłonę podszybia i mechanizmu wycieraczek. W tym celu należy usunąć (delikatnie by nie odskoczyły) 4 klipsy trzymające osłonkę od strony szyby [1] oraz podważyć uszczelkę [2] od strony komory silnika i delikatnie ją ściągnąć z grzbietu.

Etap drugi:

Mamy już dostępny element zasysający powietrze. Jest to gruba siatka w kształcie wypukłego prostopadłościanu. Teraz należy ją zdemontować, aby można było nałożyć plastikową podstawkę, w której zostanie umieszczony wkład filtrujący. W celu demontażu należy odsunąć element zabezpieczający obudowę przed przesuwaniem (mniejsza strzałka [3]), delikatnie wypychając zawleczkę w nasza lewą stronę. Następnie podnosimy lewą stronę kosza ku górze wraz z lewym bokiem, ciągnąc w lewo – aby można było wysunąć zaczep z zawleczki i zatrzasków po prawej stronie [4].

Teraz w odwrotnej kolejności należy włożyć podstawkę filtra pyłkowego.Oznaczenie elementu to według katalogu etos 191 091 720. Jest to teoretycznie element już nie produkowany i dostępny tylko w firmie Votex, ale przy dobrym zagadaniu serwisanta będzie on do osiągnięcia bez większych problemów w cenie około 35 PLN. Uwaga! Element ten ma na sobie wytłoczony inny numer katalogowy VW i być może to on jest ogólnie dostępny w ASO VW – 191 819 640.


Po montażu wygląda to tak:


Następnie delikatnie w tym uchwycie zatrzaskujemy wkład filtra kabinowego. Według katalogu VW jest to element przez nich nie produkowany, ale można go kupić w lepiej zaopatrzonych sklepach krajowej firmy Filtron. Numer katalogowy tego filtra to K1059.

A tak wygląda kompletny filtr kabinowy zamontowany na swoim docelowym miejscu.

etap trzeci:

Składamy całość tj plastikową osłonkę, uszczelkę, i zakładamy klipsy zatrzaskowe.

Życzę czystych emocji przy montażu!

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
25 marca, 2008, 15:57, Czytano 50 185 razy


120 zapytań. 0.0000 sekund.