[MK3] Montaż centralnego

Zaczynamy od ściągnięcia tapicerki drzwi. Odkręcamy dwie śruby zaznaczone na zdjęciu. Pokrętło od regulacji lusterek ciągniemy do siebie, a od szyb przesuwamy kołnierz w kierunku jak pokazuje strzałka. Musi jeszcze wykręcić ‘cypek’ od zamykania drzwi. Resztę tapicerki ciągniemy do siebie i powinna odchodzić

Następnie odkręcamy śrubę numer 1:

Teraz zamek pchamy zgodnie z kierunkiem strzałki, a następnie do siebie i wyciągamy


Odkręcamy śruby 2,3,4 i podnosimy zamek lekko do góry żebyśmy mogli go wyciągnąć. Klamkę ciągniemy w prawo i do góry jednocześnie.
Teraz jak już mam zamek na wierzchu, przykręcamy szprychę wraz z siłownikiem. Należy pamiętać aby szprycha od siłownika była przykręcona równolegle do zielonej kreski, chodzi o to by szprycha wykonywała prace w pionie a nie pod skosem. Śrubę z mocowaniem szyny do zamka należy dokręcić solidnie, żeby później nie było niespodzianki.

Tak skręcony układ wsadzamy do drzwi, jak na zdjęciu poniżej

Przy przykręcaniu siłownika należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy: Przykręcamy siłownik tylko wtedy gdy, cypek jest wciśnięty i siłownik także lub cypek i siłownik jest wyciągnięty!!!

Po przykręceniu siłownika możemy sprawdzić czy wszystko działa, przykręcamy śruby 2,3,4 i ruszamy cypkiem lub szyna siłownika. Ważne jest również to aby siłownik nie przeszkadzał szybie jeżeli ja opuścimy na maxa. Jeżeli wszystko gra to zakładamy klamkę i przykręcamy śrubę 1. Podłączenie kabli jest proste jak konstrukcja cepa Razz wiec nie robiłem zdjęcia.
Wystarczy podłączyć odpowiadające sobie kolory kabli do siebie. Z drugiej strony drzwi postępujemy analogicznie. Centralka naszego zamka będzie znajdować się w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami, więc na początku musimy się zorientować która wiązka gdzie idzie, ponieważ są one różnej długości. Po pociągnięciu przewodów podłączamy do centralki. Tu się również nie pomylimy ;)
Zostaje tylko pytanie skąd wziąć zasilanie?? Ja pociągnąłem ze skrzynki z bezpiecznikami, jak na zdjęciu:

Odłączyłem akumulator i ściągnąłem trochę izolacji z przewodów, tam przylutowałem kable od centralnego i zaizolowałem. U mnie w centralnym, czerwony to +, a czarny to -, tak jest najczęściej ;)

Składamy teraz tapicerkę i wszystko co rozebraliśmy ;)
Ja podłączyłem sobie centralny pod sterowanie pilotem, bo miałem takowe w alarmie który założyłem wcześniej. Siłownik typy „master” ma 5 kabli, a „slave” 2. Master jest tym który jest sterujący, czyli gdy otwieramy drzwi kluczykiem z ‘masterem’ otwieramy wszystkie jednocześnie, a gdy otwieramy drzwi ze „slave” to otwieramy tylko te drzwi.
moze komus sie przyda
Jak by co sluze pomoca

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
30 marca, 2008, 10:39, Czytano 32 337 razy


33 zapytań. 0.0000 sekund.