Czerwony kolor zegarów w Golf MK3
Porada ta ma na celu pomoc w wymianie podświetlenia zegarów VDO w MK III z oryginalnego koloru na jakikolwiek inny kolor
UWAGA !!!
Zegary VDO mogą różnić się konstrukcją budowy w zależności od rodzaju silnika , wyposażenia auta i daty produkcji
Poradę należy traktować jako ogólne wskazówki pomocne podczas demontażu i montażu zegarów w MK III
Folia nadająca się do zmiany podświetlenia nazywa się TRANSLUCENT lub TRANSPARENT – można kupić ją w hurtowniach zaopatrujących firmy robiące reklamy
 1- demontaż zegarów z auta:
Aby wyciągnąć zegary z auta  należy wykręcić 8 śrub którymi przykręcone są elementy kokpitu – śruby  umieszczone są pod zaślepkami oraz ukryte za kratkami nawiewów powietrza
1 – śruba pod trójkątną zaślepką po prawej stronie radia
2 – śruba  pod podwójną prostokątną zaślepką po lewej stronie radia – lub pod sterownikiem  podgrzewania foteli      (wersja z podgrzewanymi  fotelami) – przytrzymuje obudowę zegarów
3 – śruba w lewej kratce środkowego  nawiewu
4 – śruba w prawej kratce środkowego nawiewu
aby wyciągnąć kratki nawiewów należy skierować  je do góry i następnie podważyć delikatnie z boku
śrubokrętem (powinny wyskoczyć z zatrzasków)
5 – śruba pod włącznikiem  świateł – (przytrzymuje obudowę zegarów)
6 – śruba w kratce nawiewu  powietrza (od strony kierowcy)
7 – śruba w kratce nawiewu powietrza (od  strony kierowcy )
8 – śruba pod zaślepka pod kratką nawiewu kierowcy (  zaślepka z kontrolkami ABS’u i AirBag’ów )
osłonę zegarów należy podważyć od  dołu i wysunąć w kierunku kierownicy
zostały dwie śruby którymi VDO  przykręcone jest do kokpitu – po wykręceniu śrub mocujących zespół wskaźników  delikatnie położyć ( tarczami zegarów do dołu) i odczepić kostkę (białego  koloru) z wiązką elektryczną która podłączona jest do gniazda na tylnej ściance  po lewej stronie obudowy wskaźników – teraz można wysunąć kompletne zegary w  kierunku kierownicy
gniazdo wiązki elektrycznej w tylnej ściance VDO  

2 – rozkręcanie VDO 
wykręcić śruby z obudowy  delikatnie podważając śrubokrętem i rozdzielić przednią cześć od tylnej
widok od tyłu VDO  
 
widok zestawu wskaźników po zdjęciu obudowy 
 
3 – demontaż tarcz zegarów  zestaw podstawowy (z zegarem analogowym )
należy wymontować  pojedynczo wszystkie zegary – mocowanie do płyty elektronicznej wykonane jest na  wcisk i wyciągnięcie zegarów nie powinno stanowić żadnego problemu
zestaw rozbudowany ( z MFA ) UWAGAaby bezpiecznie zdemontować  zegary z MFA należy najpierw zdjąć wskazówki zegarów ( prędkościomierz i  obrotomierz ) i następnie oddzielić zegary od płyty elektronicznej
w tym  przypadku silniczki zegarów ( prędkościomierza i obrotomierza ) zostaną w płycie  – można będzie wyciągnąć same tarcze z plastikową podstawką obrotomierza i  prędkościomierza oraz zespolone z nimi kompletne wskaźniki temperatury płynu  chłodzącego i poziomu paliwa 
w przypadku nie ściągnięcia wskazówek zegarów przed  demontażem tarcz istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia silniczków  napędzających zegary 
4 – demontaż wyświetlaczy i zmiana koloru podświetlenia
wyświetlacz zegarów podstawowych ( z zegarem analogowym )
–  należy odkręcić cztery śruby którymi wyświetlacz przykręcony jest do płyty  elektronicznej
– odwrócić obudowę wyświetlacza go do góry nogami
– z  obudowy wysunąć gumki łączące wyświetlacz z płytą elektroniczną oraz osłonę  żarówki podświetlającej z zieloną i białą folią która umieszczona jest  bezpośrednio pod szkłem wyświetlacza
– delikatnie wysunąć szklany  wyświetlacz
wkręty mocujące wyświetlacz wykręcony wyświetlacz
 
 
wyświetlacz – widok od dołu elementy wyświetlacza
 
 
Po wymianie folii i podświetleniu zwykłą żarówką efekt powinien być taki :)

wyświetlacze zegarów z MFA 
– zdjąć wskazówki zegarów
– odkręcić 8 śrub którymi  wyświetlacze przykręcone są do płyty głównej
– delikatnie zdjąć komplet  zegarów z wyświetlaczami przebiegu kilometrów oraz MFA
– wyciągnąć  wyświetlacze
– wymienić podświetlenie
– oczyścić miejsca styku gumowych  łączników wyświetlaczy
– złożyć zegary z powrotem 
 
 
 
 
Wymiana folii podświetlającej blat zegarów
– podważyć (najczęściej białą) obudowę osłaniającą folię  zegarów
UWAGA!!! należy podważyć obudowę od przodu  zegarów – w innym przypadku istnieje możliwość połamania uchwytów  obudowy


– odsunąć obudowę do tyłu zegarów – uważając przy tym aby nie uszkodzić metalowych blaszek zasilających żarówki podświetlenia
 
 
– należy wyciąć nową folie na wzór oryginalnej i umocować ją w miejscu poprzedniej
 
 
Teraz trzeba tylko wszystko poskładać z powrotem i zamontować w aucie ;)






