VW Touran

Dane techniczne i eksploatacyjne Volkswagen Touran

Silniki diesla:

Silnik 1.9TDI 90KM 1.9TDI 105KM BlueMotion 1.9TDI 105KM 2.0TDI 140KM 2.0TDI 140KM DSG 2.0TDI 170KM
Pojemność skokowa [cm3]
1896 1896 1896 1968 1968 1968
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 2 4 / 2 4 / 2 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Stopień sprężania 19 18.5 19 18.5 18.5 18.5
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 79.5/95.5 79.5/95.5 79.5/95.5 81/95.5 81/95.5 81/95.5
Moc kW/KM przy obrotach 66/90 4000 77/105 4000 77/105 4000 103/140 4000 103/140 4000 125/170 4200
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 210/1800- 2500 250/1900 250/1900 320/1750- 2500 320/1750- 2500 320/1750- 2500
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 110, 330 (61) 110, 330 (61) 110, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61)
Prędkość maksymalna (km/h) 171 182 179 200 198 214
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 9.4 8.6 8.7 7.7 7.7 6.4
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 14.9 13 13.2 10.2 10.3 9.0
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) 19.3/36.1 18.5/34.3 18.9/34.7 17.8/32.2 17.8/32.2 16.7/30.4
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu 14/17.5 13.5/18 12/14 9.5/11.5 - 9.5/11.5
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 7.3 7 7.4 7.6 8.6 8.5
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 5.1 4.7 5.2 5.2 5.6 5.6
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 5.9 5.4 5.9 6 6.7 6.6
Poziom emisji CO2 (g/km) 155 144 156 159 177 174
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 78/73 87/73 79/72 78/72 75/72 80/75
Norma emisji spalin Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4
Skrzynia biegów 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg DSG 6-bieg
Przełożenie biegu jałowego 3.68 3.647 3.684 3.684 4.059 3.684
Przełożenie na 1-biegu 3.769 3.778 3.769 3.769 3.462 3.769
Przełożenie na 2-biegu 2.087 2.118 2.087 2.087 2.05 2.087
Przełożenie na 3-biegu 1.469 1.36 1.469 1.324 1.3 1.324
Przełożenie na 4-biegu 1.088 0.971 1.088 0.977 0.902 0.919
Przełożenie na 5-biegu 1.108 0.733 1.108 0.975 0.914 0.902
Przełożenie na 6-biegu 0.912 0.592 0.912 0.814 0.756 0.757
Przełożenie na 7-biegu - - - - - -
Przełożenie na wstecznym 4.549 3.6 4.549 4.549 3.989 4.549
Felgi (cale) 6 J x 15 6 J x 15 6 J x 15 6 1/2 J x 16 6 1/2 J x 16 6 1/2 J x 16
Opony 195/65 R 15T 195/65 R 15T 195/65 R 15T 205/55 R 16H 205/55 R 16H 205/55 R 16H
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 288/272 288/272 288/272 288/272 288/272 312/272
Masa własna pojazdu 1498 1482 1498 1558 1592 1550
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2160 2140 2160 2210 2240 2210
Ładowność (kg) 662 658 662 652 648 660
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1130/1090 1110/1090 1130/1090 1160/1110 1190/1110 1170/1100
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 4.2 4.2 4.2 3.8 3.8 3.8
Płyn chłodniczy (l) 8.1 8.1 8.1 8.8 8.8 8.8
Płyn do spryskiwaczy (l) 3.5 3.5 3.5 3.5 3.5 3.5
Zbiornik paliwa (l) 60 60 60 60 60 60
Ceny PLN z VAT
Conceptline 72 540 80 840 - - - -
Trendline - 94 130 - 97 740 105 340 -
Highline - 102 340 - 105 940 113 540 120 640

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki

Silniki benzynowe:

Silnik 1.6 102KM 1.4TSI 140KM 1.4TSI 140KM DSG 1.4TSI 170KM
Pojemność skokowa [cm3]
1595 1390 1390 1390
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 2 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Stopień sprężania 10.5 10 10 10
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 81/77.4 76.5/75.6 76.5/75.6 76.5/75.6
Moc kW/KM przy obrotach 75/102 5600 103/140 5600 103/140 5600 125/170 6000
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 148/3800 220/1250- 4000 220/1250- 4000 240/1500- 4500
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 90, 220 (44) 110, 220 (44) 110, 220 (44) 110, 220 (44)
Prędkość maksymalna (km/h) 179 200 198 212
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 8.6 6.5 6.5 5.9
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 12.9 9.6 9.6 8.5
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) 18.6/34.5 17/31.2 16.9/31.2 16.3/29.8
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu 18/ 11.5/13.5 - -
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 11 9 8.4 8.4
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 6.5 6.1 6 6
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 8.1 7.2 6.9 6.9
Poziom emisji CO2 (g/km) 193 166 159 159
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 81/73 75/72 78/73 78/70
Norma emisji spalin Euro 4 Euro 5 Euro 5 Euro 5
Skrzynia biegów 5-bieg 6-bieg 7-bieg DSG 7-bieg DSG
Przełożenie biegu jałowego 5.067 3.647 4.438 4.438
Przełożenie na 1-biegu 3.455 3.778 3.765 3.765
Przełożenie na 2-biegu 1.955 2.267 2.273 2.273
Przełożenie na 3-biegu 1.281 1.524 1.531 1.531
Przełożenie na 4-biegu 0.927 1.185 1.122 1.122
Przełożenie na 5-biegu 0.74 0.967 1.176 1.176
Przełożenie na 6-biegu - 0.816 0.951 0.951
Przełożenie na 7-biegu - - 0.795 0.795
Przełożenie na wstecznym 3.182 3.6 4.17 4.17
Felgi (cale) 6 J x 15 6 J x 15 6 J x 15 6 1/2 x 16
Opony 195/65 R 15 T 195/65 R 15 T 195/65 R 15 T 205/55 R 16 V
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 288/272 288/272 288/272 312/272
Masa własna pojazdu 1427 1448 1467 1512
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2090 2130 2150 2150
Ładowność (kg) 663 682 683 638
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1060/1090 1110/1080 1130/1080 1130/1080
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 4 3.6 3.6 3.6
Płyn chłodniczy (l) 8 7.3 7.3 7.3
Płyn do spryskiwaczy (l) 3.5 3.5 3.5 3.5
Zbiornik paliwa (l) 60 60 60 60
Ceny PLN z VAT
Trendline 63 340 72 540 - -
Comfortline 76 640 85 840 93 440 -
Highline - 94 040 101 640 107 540

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki

Wymiary i dane eksploatacyjne Tourana:
Długość: 4407mm
Szerokość: 1794mm
Wysokość: 1659mm
Pojemność bagażnika: 695l (po złożeniu kanapy – 1989l)
Rozstaw osi: 2678mm
Rozstaw kół przód/tył: 1541/1514mm
Zwrotność: 11.2m
Maksymalne obciążenie dachu: 100kg
Pojemność zbiornika paliwa: 60l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5

Przemyślane w najdrobniejszych szczegółach wielofunkcyjne wnętrze Tourana przeznaczone jest dla wszystkich, którzy w życiu prywatnym lub zawodowym potrzebują pojazdu oferującego dużą przestrzeń i pięć lub siedem miejsc siedzących. Trzy rzędy foteli pozwalają na dużą elastyczność w kształtowaniu wnętrza, a tym samym na wykorzystanie go do wielu zadań. Mimo kompaktowych wymiarów Tourana charakteryzuje przestronność typowa dla większych samochodów. Kolejną zaletą nowego vana Volkswagena jest bogate wyposażenie seryjne, obejmujące między innymi radio z odtwarzaczem płyt CD, centralny zamek z pilotem oraz ABS, EDS i ESP.

Wnętrze – pierwszy rząd foteli
Skonstruowane od nowa przez inżynierów Volkswagena fotele kierowcy i siedzącego obok pasażera są niezwykle ergonomiczne. Podwyższone w stosunku do tradycyjnego samochodu osobowego siedzisko (631 mm) oraz odległość między nim a dachem wynosząca 1.020 mm zapewniają odpowiednią swobodę podróżowania. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dbają stanowiące wyposażenie seryjne aktywne zagłówki, przednie i boczne poduszki powietrzne oraz boczne poduszki chroniące głowę. Jeżeli na siedzeniu przednim podróżuje małe dziecko w foteliku zwróconym tyłem do kierunku jazdy system poduszek powietrznych po stronie pasażera może być dezaktywowany przy pomocy wyłącznika umieszczonego w zamykanym schowku. O tym, że poduszki powietrzne nie są aktywne informuje lampka ostrzegawcza.

Touran został wyposażony w liczne schowki i półki w przedniej części pojazdu, które są bardzo użyteczne w życiu codziennym. Znajdziemy tu schowek i szufladę ( w wersji Trendline i Highline) pod siedzeniem kierowcy i pasażera, przeznaczone na większe przedmioty. Nad deską rozdzielczą znajduje się kolejny schowek, którego zawartość jest chroniona pokrywą przed wzrokiem ciekawskich. Bardzo praktyczny jest także duży schowek z trzema półkami umieszczony w dachu.

W konsoli środkowej, pod podłokietnikiem między kierowcą i pasażerem, znajduje się kolejny, zamykany schowek. Łatwo dostępne są duże kieszenie w drzwiach z miejscem na 1-litrową butelkę lub duży atlas drogowy. Poniżej radioodbiornika umieszczono jeszcze jedną półkę. Dwa uchwyty na kubki znajdują się obok dźwigni hamulca ręcznego, a bogatą ofertę „poręcznych miejsc” uzupełnia chłodzony przez klimatyzację (w zależności od wersji wyposażenia) zamykany schowek.

Większość istotnych elementów wnętrza – od kokpitu przez tapicerkę drzwi po elementy obsługowe – zaprojektowano całkowicie od nowa. Kierowca znajdzie jednak również znane już elementy przejęte świadomie z innych modeli, jak np. przełącznik świateł drogowych, które są obsługiwane intuicyjnie i nie wymagają od kierowcy zmiany przyzwyczajeń. Zupełnie nowy, przejrzysty system sterowania stworzono dla wentylacji oraz klimatyzacji ( z oddzielną regulacją dla kierowcy i pasażera).

Wnętrze – drugi rząd foteli
Trzy ustawione obok siebie i ważące po niecałe 16 kg pojedyncze fotele drugiego rzędu można z łatwością przesuwać do przodu i do tyłu, obracać, składać lub demontować. Dzięki wysokiej pozycji siedziska (676 mm) oraz odległości między nim a dachem wynoszącej 989 mm oferują one bardzo wysoki komfort podczas długich podróży.

W drugim rzędzie foteli również widać zamiłowanie do szczegółów: kieszenie i składane stoliki wraz z uchwytami na kubki w oparciach foteli kierowcy i pasażera (od wersji Trendline), środkowy fotel, który może być wykorzystywany jako stół, schowki w podłodze przed fotelami oraz duże schowki w drzwiach doskonale nadające się na przykład do ułożenia w nich przez najmłodszych pasażerów ulubionych zabawek.

Pasażerowie VW Tourana są bardzo dobrze chronieni. W drugim rzędzie siedzeń znajdują się boczne poduszki powietrzne chroniące głowy, wszystkie fotele posiadają trójpunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki. Dwa skrajne fotele wyposażone są ponadto w uchwyty Isofix do montowania fotelików dziecięcych. Podwyższone siedzenia nie tylko pozwalają dzieciom lepiej obserwować to, co dzieje się na zewnątrz, lecz również ułatwiają rodzicom zapięcie pasów. Mali i więksi pasażerowie mogą z łatwością sięgnąć do znajdujących się w końcowej części konsoli środkowej uchwytów na kubki, w których można także bezpiecznie ustawić litrową butelkę napoju.

Wnętrze – trzeci rząd foteli
Na życzenie Touran może być wyposażony w trzeci rząd foteli. Dwa pełnowymiarowe fotele, jeżeli akurat nie są potrzebne, można z łatwością schować w podłodze. Naturalnie fotele te wyposażone są także w trójpunktowe pasy bezpieczeństwa i wysuwane zagłówki. Przed schowaniem foteli zagłówki wyciąga się i umieszcza się w specjalnym schowku
w podłodze.

VW Touran, w zależności od wersji wyposażenia, posiada do 39 schowków, z których część znajduje się w przestrzeni trzeciego rzędu foteli. Są to na przykład zamykane kieszenie w tapicerce bocznej, uchwyty na kubki, schowki w bocznej ścianie i w podłodze części bagażowej. Trójkąt ostrzegawczy ma również swoje specjalne miejsce w klapie bagażnika i jest łatwo dostępny nawet, gdy bagażnik jest wypełniony po brzegi. Siatka i uchwyty na torby w prawej ścianie bocznej, łatwa w obsłudze osłona części bagażowej (wersja Trendline i Highline) uzupełniają wyposażenie nowego samochodu, który bez wątpienia został tak skonstruowany, aby jego użyteczność na co dzień była jak największa. W wersji siedmioosobowej osłona części bagażowej umieszczona jest za trzecim rzędem foteli.

W klasycznej, pięcioosobowej konfiguracji część bagażowa ma pojemność do 695 litrów, maksymalna ładowność wynosi ponad 660 kg. W siedmioosobowym Touranie można przewieźć bagaż o objętości 121 litrów. Po wymontowaniu wszystkich foteli drugiego rzędu i schowaniu foteli trzeciego rzędu w podłodze, maksymalna pojemność wynosi 1.913 litrów, a w wersji 5-cio osobowej nawet 1.989 litrów.

Volkswagen będzie oferował Tourana w trzech wersjach wyposażenia (Basis, Trendline, Highline) z jednym silnikiem benzynowym oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi (w początkowym okresie sprzedaży). Zastosowana zostanie jednostka benzynowa 1,6 FSI osiągająca moc 85 kW / 115 KM. Słabszy z silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem będzie dysponował 74 kW / 100 KM (1,9 TDI), a mocniejszy o pojemności 2.0 l, zbudowany w technologii czterozaworowej, 100 kW/ 136 KM. Jeszcze w 2003 roku oferta zostanie uzupełniona o dwa kolejne silniki benzynowe. Szczególny nacisk Volkswagen kładzie na niski poziom emisji substancji szkodliwych – wszystkie silniki spełniają normę EU 4.

tekst i foto: Volkswagen

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
22 listopada, 2009, 14:47, Czytano 77 631 razy


176 zapytań. 0.0000 sekund.