VW Touareg

Dane techniczne VW Touareg (2003-?)

Silniki diesla:

Silnik 2.5TDI R5 174KM 3.0TDI 224KM BlueMotion 3.0TDI 240KM 3.0TDI 240KM auto 5.0TDI 313KM
auto

5.0TDI 350KM R50
Pojemność skokowa [cm3]
2461 2967 2967 2967 4921 4921
Ilość cylindrów / zaworów 5 / 2 6 / 4 6 / 4 6 / 4 10 / 2 10 / 2
Stopień sprężania 19.5 16.8 16.8 16.8 18.5 18.5
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 81/95.5 83/91.4 83/91.4 83/91.4 81/95.5 81/95.5
Moc kW/KM przy obrotach 128/174 3500 165/224 3400 176/240 4000 176/240 4000 230/313 3750 258/350 3500
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 400/2000- 2300 550/2000- 2250 500/1500- 3000 550/2000- 2250 750/2000 850/2000
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 150, 450 (95) 190, 450 (85) 190, 450 (85) 190, 450 (85) 190, 520 (92) 190, 520 (92)
Prędkość maksymalna (km/h) 188 202 207 204 231 235
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 7.4 5.8 5.5 5.7 5.1 4.7
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 11.5 8.5 8 8.3 7.4 6.7
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) 17.7/32.9 15.8/29.3 16.1/29.4 14.8/27.4
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu 12/17.5 9/12.5
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 12.4 10.5 12.2 11.6 17.7 16.7
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 7.4 7.1 7.7 6.9 9.6 9.2
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 9.2 8.3 9.3 9.3 12.6 11.9
Poziom emisji CO2 (g/km) 243 219 246 244 315
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 77/76 75/73 79/73 78/71 81/72
Norma emisji spalin Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4
Skrzynia biegów 6-bieg 6-bieg auto 6-bieg 6-bieg auto 6-bieg auto 6-bieg auto
Przełożenie biegu jałowego 3.273 3.7 3.273 3.9 3.273 3.273
Przełożenie na 1-biegu 5.766 4.148 5.39 4.148 4.148 4.148
Przełożenie na 2-biegu 3.015 2.37 3.015 2.47 2.37 2.37
Przełożenie na 3-biegu 1.854 1.556 1.854 1.556 1.556 1.556
Przełożenie na 4-biegu 1.313 1.155 1.313 1.155 1.155 1.155
Przełożenie na 5-biegu 1 0.859 1 0.859 0.859 0.859
Przełożenie na 6-biegu 0.799 0.686 0.799 0.686 0.686 0.686
Przełożenie na 7-biegu
Przełożenie na wstecznym 5.265 3.394 4.889 3.394 3.394 3.394
Felgi (cale) 7 1/2 J x 17 7 1/2 J x17 7 1/2 J x 17 7 1/2 J x 17 8 J x 18 10 J x 21
Opony 235/65 R 17 V 235/65 R 17 V 235/65 R 17 V 235/65 R 17 V 255/55 R 18 Y 295/35 R 21 Y
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 308/314 330/330 330/330 330/330 350/330 368/358
Masa własna pojazdu 2247 2321 2301 2321 2602 2602
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2850 2945 2945 2945 3200 3200
Ładowność (kg) 603 624 644 624 598 598
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1425/1640 1430/1610 1510/1650 1510/1650 1635/1670 1635/1670
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 7.4 13.5 13.5
Płyn chłodniczy (l) 11.2 20 20
Płyn do spryskiwaczy (l) 6 6 6 6 6 6
Zbiornik paliwa (l) 100 100 100 100 100 100
Ceny PLN z VAT
Podstawowa 176 590 189 390 200 790 328 790
Perfectline 252 890 263 790 274 690

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, nie dotyczą wersji z zawieszeniem pneumatycznym.

Silniki benzynowe:

Silnik 3.6FSI 280KM 4.2FSI 350KM 6.0 W12 450KM
Pojemność skokowa [cm3]
3597 4.163 5.998
Ilość cylindrów / zaworów 6 / 4 8 / 4 12 / 4
Stopień sprężania 12 12.5 10.7
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 89/96.4 84.5/92.8 84/90.2
Moc kW/KM przy obrotach 206/280 6200 257/350 6800 331/450 6000
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 360/2500- 5000 440/3500 600/3250
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 180, 380 (80) 190, 450 (85) 190, 520 (110)
Prędkość maksymalna (km/h) 218 234 250
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 5.8 5.2 4.3
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 8.6 7.5 5.9
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) 16.1/29.3 15.4/28 14.1/25.7
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 18 19.7 22.5
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 9.2 10.7 11.7
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 12.4 13.8 15.7
Poziom emisji CO2 (g/km) 296 329 375
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 78/75 78/74 90/73
Norma emisji spalin Euro 4 Euro 4 Euro 4
Skrzynia biegów 6-bieg auto 6-bieg auto 6-bieg auto
Przełożenie biegu jałowego 4.3 4.3 3.7
Przełożenie na 1-biegu 4.1 4.148 4.148
Przełożenie na 2-biegu 2.37 2.37 2.37
Przełożenie na 3-biegu 1.556 1.556 1.556
Przełożenie na 4-biegu 1.155 1.155 1.155
Przełożenie na 5-biegu 0.859 0.859 0.859
Przełożenie na 6-biegu 0.686 0.686 0.686
Przełożenie na 7-biegu
Przełożenie na wstecznym 3.394 3.394 3.394
Felgi (cale) 7 1/2 J x 17 8 J x 18 9 J x 19
Opony 235/65 R 17 V 255/55 R 18 Y 275/45 R 19 Y
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 330/330 350/330 350/330
Masa własna pojazdu 2238 2332 2509
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2945 3000 3120
Ładowność (kg) 707 668 611
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1415/1640 1475/1650 1525/1650
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 6.9 9.6 12.5
Płyn chłodniczy (l) 14 13.1 18
Płyn do spryskiwaczy (l) 6 6 6
Zbiornik paliwa (l) 100 100 100
Ceny PLN z VAT
Podstawowy 200 790 266 890
Perfectline 274 990

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, nie dotyczą wersji z zawieszeniem pneumatycznym.

Wymiary i dane eksploatacyjne Touarega:
Długość: 4754mm
Szerokość: 1928mm
Wysokość: 1801mm
Pojemność bagażnika: 555l (po złożeniu kanapy – 1570l)
Rozstaw osi: 2855mm
Rozstaw kół przód/tył: 1645/1657mm
Zwrotność: 11.6m
Pojemność zbiornika paliwa: 100l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?

VW Touareg, zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym, wytycza nowe drogi w segmencie SUV. Łączy on cechy typowe dla samochodów terenowych z komfortem limuzyny klasy wyższej i dynamiką samochodu sportowego.

4XMOTION – napęd na cztery koła z centralną blokadą mechanizmu różnicowego
Za przenoszenie siły odpowiedzialne są przekładnie sześciobiegowe – w zależności od typu silnika – w wersji automatycznej lub manualnej. Napęd z silnika na koła przenoszony jest przez przekładnię rozdzielczą wyposażoną seryjnie w reduktor oraz przez trzy mechanizmy różnicowe z możliwością blokady. Montowane seryjnie sprzęgło wielopłytkowe centralnej blokady mechanizmu różnicowego jest sterowane automatycznie przez elektronikę podwozia. W zależności od zapotrzebowania możliwe jest przeniesienie nawet 100% siły napędowej na jedną oś. Blokada mechanizmu różnicowego może być uruchamiana także manualnie przy pomocy przełącznika umieszczonego na desce rozdzielczej. Do wyposażenia seryjnego należy również układ EDS, który umożliwia precyzyjny podział siły napędowej na poszczególne koła.

Zawieszenie pneumatyczne (Continous Damping Control) – seryjnie w Touaregu V10 TDI
Touareg jest nie tylko prawdziwym pojazdem terenowym, lecz także szybkim i bezpiecznym samochodem na długie podróże. Konstrukcja przedniej i tylnej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i izolowaną akustycznie ramą pomocniczą zapewnia z jednej strony poziom szumów i komfort właściwy limuzynom klasy wyższej, z drugiej natomiast – dzięki dokładnemu prowadzeniu kół – precyzję jazdy spotykaną w samochodach sportowych. Pneumatyczne zawieszenie i ciągła regulacja amortyzatorów gwarantują niespotykany dotychczas w samochodach terenowych poziom komfortu amortyzowania zarówno na drodze, jak i w terenie.

Dodatkowo kierowca przy pomocy przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej ma możliwość wyboru między sportowym lub komfortowym trybem jazdy. Perfekcja w każdym szczególe: podczas ruszania pod górę kierującemu Touaregiem z manualną skrzynią biegów pomaga układ wspomagający ruszanie. Układ ten uaktywnia się, gdy samochód stoi z włączonym silnikiem na hamulcu nożnym lub postojowym na pochyłym terenie, włączony jest pierwszy bieg (do przodu pod górę) lub bieg wsteczny (do tyłu pod górę), a sprzęgło jest wciśnięte. Mimo, że kierowca puści hamulec, hamulce nadal samoczynnie będą utrzymywać samochód w dotychczasowym położeniu. Wraz ze zwolnieniem sprzęgła hamulce są stopniowo luzowane, co pozwala na płynne ruszenie z miejsca. Podobne rozwiązanie występuje także w wersjach z automatyczną skrzynią biegów. Gdy samochód znajduje się na pochyleniu przekraczającym 20 procent zadziała automatyczny układ kontrolujący zjeżdżanie ze wzniesienia. Układ ten zacznie działać, jeżeli wcześniej prędkość została zredukowana poniżej 20 km/h i włączone jest ESP. Gdy przy włączonym biegu nie będziemy dodawać gazu Touareg – dzięki ingerencji układu hamulcowego i redukcji prędkości obrotowej silnika – będzie utrzymywał stałą prędkość na stoku.

Sprawdza się w każdym terenie: umiejętność pokonywania wzniesień pod kątem 45 stopni i brodów o głębokości do 58cm.
Nie tylko wyjątkowa zdolność pokonywania wzniesień (do 45 stopni) świadczy o doskonałym przystosowaniu Touarega do jazdy w trudnym terenie – dopuszczalne pochylenie poprzeczne wynosi także 45 stopni. Dzięki odpowiednio dopasowanym uszczelkom drzwi, zapobiegającym przedostawaniu się wody do wnętrza, szczelnym reflektorom i połączeniom elektrycznym, specjalnemu prowadzeniu powietrza zasysanego oraz odpowietrzaniu agregatów, a także dzięki uszczelnionym wałom przegubowym Touareg może bez problemu pokonywać przeszkody wodne o głębokości 500 milimetrów (przy zawieszeniu pneumatycznym – 580 milimetrów).

Kąt rampowy przy pokonywaniu muld wynosi 22 stopnie (przy zawieszeniu pneumatycznym: 27,2 stopnia). Niewielki zwis przedni i tylny pozwala Touregowi wjeżdżać z równego terenu na stoki pochylone pod kątem 28 stopni (z zawieszeniem pneumatycznym: 33,2 stopnia), nie zahaczając o nie zderzakami. Także podstawowy wymiar określający przydatność do jazdy w terenie, mianowicie prześwit poprzeczny, wynoszący 237 milimetrów (zawieszenie pneumatyczne: do 300 milimetrów), świadczy o możliwościach
off-roadowych tego samochodu.

Funkcjonalność i stylistyczna elegancja cechą charakterystyczną przestronnego wnętrza: bagażnik Touarega V6 o pojemności 555 litrów jest największym bagażnikiem w tym segmencie pojazdów

Wnętrze Touarega świadczy o jego przynależności do klasy wyższej. Z jednej strony jest doskonałym przykładem dokładnie przemyślanej funkcjonalności. Dzięki swej przestronności oraz wielkości bagażnika wynoszącej 555 litrów (Touareg V10 TDI: 500 litrów) jest to idealny samochód dla pięciu osób. Z drugiej strony połączenie dużych gabarytów z eleganckimi detalami nadaje mu nowoczesny, luksusowy wygląd, bardziej przypominający stylem limuzynę klasy wyższej niż klasyczny samochód terenowy. Można w nim znaleźć m.in.: ogrzewaną elektrycznie wielofunkcyjną kierownicę z układem regulacji prędkości, innowacyjną funkcję Keyless Access (system czujników zbliżeniowych umożliwiający otwieranie drzwi i uruchamianie silnika bez użycia kluczyka), komfortowe fotele z wszechstronną regulacją oraz klimatyzację „4C-Climatronic”, która pozwala na utworzenie we wnętrzu pojazdu 4 stref o różnej temperaturze.

tekst, foto: Volkswagen

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
22 listopada, 2009, 13:32, Czytano 42 035 razy


34 zapytań. 0.0000 sekund.