VW Passat B5 FL

Poniżej przedstawiamy dane techniczne auta Volkswagen Passat B5 (FL) (Typ 3B GP) (2000-2005) Sedan:

Silniki diesla:

Silnik 1.9 TDI 101KM 1.9 TDI 131KM 1.9TDI 131KM 2.0 TDI 136KM DPF 2.5 TDI 150KM 2.5 TDI 163KM 2.5 TDI 180KM
Lata
produkcji
2000- 2005 2001- 2005 2001- 2005 2003- 2005 2000- 2003 2003- 2005 2003- 2005
Pojemnośc
skokowa [cm3]
1896 1896 1896 1968 2496 2496 2496
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 8 6 / 24 6 / 24 6 / 24
Stopień
sprężania
19 19 19 18,5 19,5 19,5 19,5
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 81/ 95,5 78,3/ 86,4 78,3/ 86,4 78,3/ 86,4
Moc kW/KM przy
obrotach
74/101 4000 96/131 4000 96/131 4000 100/136 4000 110/150 4000 120/163 4000 132/180 4000
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
250/ 1900 285/ 1750 310/ 1900 335/ 1900 310/ 1500 350/ 1500 370/ 1500
Prędkość
maksymalna
191 201 208 211 214 225 226
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
120, 380 (72) 120, 380 (72) 120, 380 (72) 120, 380 (72) 120, 420 (82) 120, 420 (82) 120, 420 (82)
Skrzynia
biegów
5-bieg 5-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg
Przyspieszenie
0-80, 0-100km/h, 80-120km/h
8,5/ 12,8 7,1/ 10,2 6,9/9,9 6,8/9,8 6,8/ 9,8 6,5/ 9,1 6.3/8,7
Zużycie paliwa
miasto
7,1 7,7 7,5 8,2 10 9,8 10,6
Zużycie paliwa
poza miastem
4,6 4,6 4,8 4,8 5,3 5,2 5,9
Zużycie paliwa
średnio
5,5 5,7 5,8 6,1 7 6,8 7,6
Poziom
emisji CO2 (g/km)
149 157 152 145 189
Norma
spalin
Euro3 Euro3 Euro3 Euro4 Euro3 Euro4 Euro4
Norma
oleju
VW 505 01 VW 505 01 VW 505 01 VW 505 01 VW 505 00, VW 500 00
Masa własna pojazdu 1411 1425 1435 1489 1535 1535 1625
Dopuszczalna
masa całkowita/
1990 2000 2010 2080 2090 2090 2150
Oznaczenie
literowe
AVB AWX AVF BGW AKN BDG BDH, BAU

Silniki benzynowe:

Silnik 1.6 102KM 2.0 116KM 2.0
131KM
1.8T 150KM 2.3 VR5 170KM 2.8 V6 193KM
4Motion
4.0 W8 275KM
Lata
produkcji
2000- 2005 2000- 2005 2001- 2005 2000- 2005 2000- 2003 2000- 2005 2001- 2005
Pojemnośc
skokowa [cm3]
1595 1984 1984 1781 2324 2771 3999
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 8 4 / 8 4 / 20 4 / 16 5 / 20 6 / 24 8 / 32
Stopień
sprężania
9,5 10,3 10,3 9,5 10,8 10,6 10,8
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
81/ 77,4 82,5/ 92,8 82,5/ 92,8 81/ 86,4 81/ 90,2 82,5/ 86,4 84/ 90,2
Moc kW/KM przy
obrotach
75/102 5600 85/116 5400 96/131 5700 110/150 5700 125/170 6200 142/193 6000 202/275 6000
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
148/ 3800 172/ 3300 195/ 3300 210/ 1750 220/ 3200 280/ 3200 370/ 2750
Prędkość
maksymalna
186 194 210 214 221 238 250
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
90, 280 (60) 90, 280 (60) 90, 280 (60) 90, 280 (60) 90, 280 (60) 120, 340 (70) 150, 380 (80)
Skrzynia
biegów
5-bieg 5-bieg 5-bieg 5-bieg 5-bieg 6-bieg 6-bieg
Przyspieszenie
0-80, 0-100km/h
8,8/ 13,3 7,6/ 11,5 6,8/9,9 6,6/ 9,4 6,5/ 9,2 5,5/7,8 4,5/6,5
Zużycie paliwa
miasto
11 12 11,5 11,4 13,2 15,4 19,4
Zużycie paliwa
poza miastem
6,3 6,6 6 6,6 7,5 8,1 9,5
Zużycie paliwa
średnio
8 8,5 8 8,4 9,5 10,8 13,1
Poziom
emisji CO2 (g/km)
192 204 202 228 259
Norma
spalin
Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4
Norma
oleju

VW 500 00, VW 502 00 VW 500 00, VW 502 00 VW 500 00, VW 502 00 VW 500 00, VW 502 00 VW 500 00, VW 502 00 VW 500 00, VW 502 00
Masa własna pojazdu 1336 1375 1365 1399 1467 1571 1665
Dopuszczalna
masa całkowita/
1920 1960 1930 1980 2020 2130 2240
Oznaczenie
literowe
ALZ AZM ALT AWT AZX AMX BDN

UWAGI: Opis modelu W8

Wymiary i dane eksploatacyjne Passata B5 FL:
Długość (limuzyna / variant): 4703mm / 4681mm
Szerokość: 1745mm
Wysokość (limuzyna / variant): 1461mm / 1488mm (1499 V6)
Pojemność bagażnika (limuzyna / variant): 475l (400l 4motion)
Rozstaw osi: 2703mm
Rozstaw kółprzód/tył: 1515/1515mm
Zwrotność: 11,5m
Pojemność zbiornika paliwa: 62l (w tym 8l rezerwy) – wersja W8 – 80l
Pojemność zbiornika płynu do spryskiwaczy: 4l (6,2l ze spryskiwaczami reflektorów)
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Olej silnikowy (4-cyl benzyna): 3,5l
Olej silnikowy (5-cyl benzyna): 4,7l
Olej silnikowy (6-cyl benzyna): 6l
Olej silnikowy (4-cyl diesel): 4l
Maksymalne obciążenie dachu: 100kg
Ilość gwiazdek w teście EuroNCAP: 4

Opis modelu:

W listopadzie 2000 roku Volkswagen wprowadził do swojej oferty nowego Volkswagena Passata. Gruntownie zmodyfikowany zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym model nowej generacji charakteryzuje się najwyższą jakością wykonania, wysokim poziomem bezpieczeństwa, doskonałym napędem oraz wysokim komfortem jazdy – i to niezależnie od wybranej wersji wyposażenia i silnika.

Poprzedni model VW Passata był w 1999 roku najchętniej kupowanym samochodem tej klasy w Europie. W Ameryce i Azji Passat należy do najbardziej znanych produktów „Made in Germany”. Przykładem może być USA, gdzie ilość sprzedanych samochodów tego modelu sprawiła, iż firma Volkswagen of America osiągnęła w sierpniu 2000 najlepszy wynik sprzedaży od przeszło 25 lat. Pięcioma największymi odbiorcami VW Passata są rynki Niemiec, USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch.

Projektanci Volkswagena wprowadzili szereg modyfikacji, dzięki którym linia nadwozia nowego Passata, w porównaniu z poprzednikiem, jest jeszcze bardziej płynna i elegancka. Uwagę zwraca stylistyka przedniej części nadwozia. Osłona chłodnicy została wyraźnie zarysowana poprzez otaczającą ją chromowaną listwę i uwypuklona przez wysunięcie jej przed linię wyznaczoną przez reflektory. Po raz pierwszy pojawia się w Passacie możliwość zamontowania podwójnych reflektorów ksenonowych „bi-xenon” ze spryskiwaczami zapewniających lepsze oświetlenie drogi.

Również tylnej części Passata, który ma teraz długość 4.703 metra (poprzednik 4.675 metra), projektanci nadali nową formę. Narożniki błotników tworzą wąskie, przypominające półksiężyc obramowanie tylnych świateł, które podobnie jak reflektory przednie przesłonięte są szybą z przejrzystego szkła.

Zintegrowano w nich dwie duże, czerwone soczewki świateł tylnych i hamowania. W luksusowej wersji wyposażenia Highline oba zderzaki wykończone są elegancką chromowaną listwą, której kontynuację stanowią boczne listwy ochronne. Chromowane obramowanie posiadają także szyby boczne.

Już we wnętrzu poprzedniego modelu dominowały najwyższej jakości tworzywa oraz – w zależności od wyposażenia – skóra, drewno lub aluminium. Teraz wnętrze Passata jest jeszcze bardziej luksusowe. W kokpicie umieszczono okrągłe, otoczone chromowanymi pierścieniami zegary. Zmieniono także konsolę środkową, a począwszy od wersji Comfortline dodano wygodny podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami.

Szczególną uwagę konstruktorzy poświęcili nie tylko stylistyce nadwozia, lecz również jednostkom napędowym. Do wyboru są teraz cztery silniki benzynowe o mocy od 75 kW (102 KM) do 142 kW (193 KM), spełniające surowe wymagania normy EU – 4 oraz trzy silniki wysokoprężne o mocy od 74 kW (100 KM) do 110 kW (150 KM), spełniające normę EU – 3. Pięć spośród ośmiu cztero-, pięcio- i sześciocylindrowych jednostek napędowych zostało znacznie zmodyfikowanych lub znalazło się po raz pierwszy w ofercie.

Znany z poprzedniego modelu silnik o pojemności 1,6 l. i mocy 75 kW (102 KM) został unowocześniony i jest oszczędniejszy pod względem spalania o 0,3 l/100 km. Passat 2,0 ma moc 96 kW (131 KM) i uzyskuje wysoki moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych. Passat 1,8T, którego czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem rozwija moc 110 kW (150 KM) wszedł do nowego modelu bez zmian. Najmocniejszy silnik V6 dysponuje niezmienioną mocą 142 kW (193 KM). Passat wyposażony w tę jednostkę napędową jest oferowany seryjnie z napędem na wszystkie koła – 4Motion.

Ofertę silników TDI otwiera jednostka o mocy 74 kW (100 KM), w której zastosowano pompowtryskiwacze. Mimo, iż samochód z tą czterocylindrową jednostką napędową można rozpędzić do prędkości 191 km/h, zużywa ona średnio tylko 5,4-5,6 litra oleju napędowego na 100 km. W ofercie pojawił się również nowy silnik o pojemności 1,9 litra i mocy 96 kW (130 KM), który zastąpił jednostkę o mocy 85 kW (115 KM). Silnik 130 konny uzyskuje maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy prędkości obrotowej 1.900 obr/min. i pozwala na rozwinięcie prędkości 208 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 5,6-5,8 l./100 km. Wyjątkowo dynamiczny jest Passat TDI V6. Mimo mocy wynoszącej 110 kW (150 KM) i możliwości przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund zużywa on średnio zaledwie 6,9-7,0 litra oleju napędowego na 100 km. Moc silnika TDI V6 przenoszona jest na przednie koła przez montowaną seryjnie sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub dostępną jako opcja automatyczną pięciostopniową przekładnię Tiptronic. Na życzenie oba typy skrzyni biegów dostępne są w wersji z napędem na wszystkie koła – 4MOTION.

Tekst: Volkswagen Polska, 06.08.2002

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
29 marca, 2009, 13:37, Czytano 425 073 razy


176 zapytań. 0.0000 sekund.