VW Golf Plus

Dane techniczne, wymiary, spalania, masy, eksploatacja Golfa Plusa

Silniki diesla:

Silnik 1.9 TDI 90KM 1.9 TDI 105KM 1.9 TDI 105KM
DSG
1.9 TDI 105KM
DSG 7-bieg
2.0 TDI 140KM
6-bieg
2.0 TDI 140KM
DSG
2.0 TDI 140KM
DSG DPF
Pojemnośc
skokowa [cm3]
1896 1896 1896 1896 1896 1896 1896
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 81/ 95,5 81/ 95,5 81/ 95,5
Moc kW/KM przy
obrotach
66/90 4000 77/105 4000
77/105 4000
77/105 4000 103/140 4000 103/140 4000 103/140 4000
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
210/ 1800 250/ 1900 250/ 1900 250/ 1900 320/ 1750 – 2500 320/ 1750 – 2500 320/ 1750 – 2500
Prędkość
maksymalna
173 183 181 181 202 200 200
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 340 (61) 140, 340 (61) 140, 340 (61
Przyspieszenie
0-80, 0-100km/h
8,9/ 13,5 7,9/ 11,9 7,9/ 11,8 8,1/ 12,1 6,9/ 9,7 6,9/ 9,7 6,9/ 9,7
Zużycie paliwa
miasto
7 7,1 7,7 6,7 7,5 8,2 8,6
Zużycie paliwa
poza miastem
4,7 4,8 5 4,9 4,8 5,2 5,5
Zużycie paliwa
średnio
5,5 5,6 6 5,5 5,8 6,2 6,6
Poziom
emisji CO2 (g/km)
144 148 159 144 153 164 174
Masa własna
pojazdu
1395 1395 1427 1414 1426 1447 1447
Dopuszczalna
masa całkowita/
2000 2000 2030 2020 2030 2050 2050
DPF (filt
cząstek stałych)
nie tak nie tak nie nie tak

Silniki benzynowe:

Silnik 1.4 80KM 1.6 102KM 1.4 TSI 122KM
6-bieg
1.4 TSI 140KM
6-bieg
1.4 TSI 140KM
DSG
1.4 TSI 170KM 2.0 FSI 150KM
Pojemnośc
skokowa [cm3]
1390 1595 1390 1390 1390 1390 1984
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
76,5/ 75,6 81/ 77,4 76,5/ 75,6 76,5/ 75,6 76,5/ 75,6 76,5/ 75,6 82,5/ 92,8
Moc kW/KM przy
obrotach
59/80 5000 75/ 102 5600 90/ 122 5500 103/ 140 5600 103/ 140 5600 125/ 170 6000 110/ 150 6000
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
132/ 3800 148/ 3800 200/ 1500 220/ 1750 220/ 1750 240/ 1750 200/ 3500
Prędkość
maksymalna
165 180 194 202 200 216 205
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
90, 220 (44) 90, 220 (44) 110, 220 (44) 110, 220 (44) 110, 220 (44) 110, 220 (44) 140, 220 (44)
Przyspieszenie
0-80, 0-100km/h
10,1/ 15,2 8,1/ 12 6,8/ 10,1 6,2/ 9,3 6,2/ 9,3 5,8/ 8,3 6,3/ 9,2
Zużycie paliwa
miasto
9,6 10,2 8,6 9,6 9,8 10 11,3
Zużycie paliwa
poza miastem
5,7 6,3 5,5 5,9 5,7 6,2 6,6
Zużycie paliwa
średnio
7,1 7,7 6,6 7,2 7,2 7,5 8,3
Poziom
emisji CO2 (g/km)
169 183 157 172 172 179
Masa własna
pojazdu
1293 1308 1341 1382 1404 1389 1373
Dopuszczalna
masa całkowita/
1900 1920 1950 1990 2010 1990 1980
DPF (filt
cząstek stałych)
nie nie nie nie nie nie nie

Długość: 4206mm
Szerokość: 1759mm
Wysokość: 1580mm (1621m z relingiem dachowym)
Pojemnośc bagażnika: 505l
Rozstaw osi: 2578mm
Rozstaw kół przód/tył: 1539/1528mm
Zwrotność: 10,9m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5

Wymiary i wygląd:
Chociaż na pierwszy rzut oka jest to bez wątpienia Golf, charakteryzuje go wiele indywidualnych cech, pokazujących całkiem nowe perspektywy, stojące przed tym modelem Volkswagena. Punktem wyjścia jest „wzrost”: Golf Plus z wysokością nadwozia 1,58 metra przerasta „normalnego” Golfa dokładnie o 95 milimetrów i jest o 5,4 centymetra niższy, niż Touran. To, co jednoznacznie świadczy o przynależności do rodziny Golfów, to charakterystyczna osłona chłodnicy, przednie błotniki i pokrywa silnika, słupek C, zderzaki oraz ukształtowanie dużej, tylnej klapy. Golf Plus nie jest jedynie optyczną modyfikację Golfa, ale jest zdecydowanym rozszerzeniem koncepcji tego modelu. Dlatego styliści nadali inne kształty wielu elementom, takim jak: drzwi, pokrywy, zderzaki, błotniki, dach, reflektory przednie i tylne światła.

Wnętrze:
Zaglądając do wnętrza Golfa Plus, można również od razu zauważyć, że Volkswagen stworzył pod wieloma względami całkiem nowy samochód. Na przykład, odpowiednio do zwiększonej wysokości, nowy jest cały kokpit. Ta modyfikacja kontynuowana jest w całym wnętrzu, dotyczy zarówno konsoli środkowej z podłokietnikiem, jak i otoczenia pasażera, tapicerki drzwi i siedzeń.

Wysokość siedzeń:
Różnice między Golfem a Golfem Plus widać najwyraźniej porównując wysokość siedzeń: w „Plusie” siedzi się bardziej prosto. Wysokość wnętrza 1.007 milimetra gwarantuje nawet bardzo wysokim osobom, że nie będą dotykać głową sufitu; z tyłu wysokość jest trochę mniejsza, ale nadal jeszcze „bezpieczna” i wynosi 976 milimetrów.

Perfekcja w każdym detalu:
Dokładnie przemyślane wyposażenie Golfa Plus obejmuje między innymi tylną kanapę przesuwaną w poziomie o 160 milimetrów z nowym systemem składania. Po złożeniu asymetrycznie dzielonych i ustawianych oparć tylnej kanapy, odpowiedni mechanizm automatycznie obniża wysokość siedzeń, co w połączeniu z regulowaną podłogą w bagażniku pozwala na uzyskanie prawie płaskiej powierzchni. Duża ilość schowków i punktów mocowania (do 43) oraz podłoga w bagażniku z możliwością ustawienia dwóch wysokości, czynią z Golfa Plus samochód niezwykle uniwersalny.

Środkowe, tylne siedzenie:
Jeżeli ktoś nie potrzebuje środkowego, tylnego siedzenia, a zamiast tego woli mieć dodatkowe miejsce na bagaż, może złożyć oparcie i bez problemu przewozić na przykład narty. W miejscu środkowego siedzenia powstaje stoliczek z uchwytem na napoje. Na życzenie dostępny jest nakładany moduł, przekształcający stoliczek w podłokietnik. W trzeciej wersji oparcie w połączeniu z innym modułem może zamienić się w dużą, wielofunkcyjną skrzynkę.

Bagażnik:
Zależnie od pozycji tylnej kanapy, bagażnik może mieć pojemność od 395 litrów do 505 litrów. Po całkowitym złożeniu oparcia tylnej kanapy do dyspozycji jest przestrzeń bagażowa o pojemności 1.450 litrów. Po ustawieniu podłogi bagażnika w górnej pozycji, powstaje pod nią dodatkowe miejsce do przewożenia płaskiego bagażu.

Diodowe światła tylne i przednie reflektory śledzące tor jazdy na zakrętach:
Dodatkowym plusem pod względem bezpieczeństwa są – obok ESP i zestawu poduszek powietrznych – wyjątkowo szybko reagujące i po raz pierwszy zastosowane w samochodach klasy Golfa diodowe światła. W pierwszej połowie 2005 roku w Golfie Plus pojawia się aktywne reflektory bi-ksenonowe, których strumień światła na zakrętach podąża zgodnie z torem jazdy.

Silniki:
Golf Plus może być wyposażony w jeden z czterech silników. Dwa z nich to benzynowe jednostki napędowe: pierwszy o pojemność 1,4 l i mocy 55 kW / 75 KM, a drugi 1.6 FSI z homogenicznym, bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 85 kW / 115 KM. Silniki wysokoprężne 1,9 TDI i 2,0 TDI dysponują odpowiednio mocą 77 kW / 105 KM i 103 kW / 140 KM. Wszystkie spełniają normę emisji spalin EU4. Obok manualnych skrzyń pięcio – i sześciobiegowych, Volkswagen oferuje także Golfa Plus z sześciobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic i przekładnią preselekcyjną DSG. Skrzynie Tiptronic dostępne są z silnikami benzynowymi, a DSG – z silnikami TDI.

Tekst: Volkswagen Polska, 10.12.2004

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
24 września, 2008, 15:47, Czytano 115 075 razy


158 zapytań. 0.0000 sekund.