VW Golf MK5

Dane techniczne Volkswagena Golfa 5 (2003-2009):

Silniki diesla:

Silnik 2.0 SDI 1.9
TDI 90KM
1.9TDI
105KM
1.9TDI 105KM
DSG
1.9TDI Bluemotion 2.0TDI 140KM 2.0TDI 140KM
4motion
2.0TDI 170KM
Lata
produkcji
2004- 2008 2004- 2008 2003- 2009 2003- 2009 2007-2009 2003- 2009 2003- 2009 2007- 2008
Pojemnośc
skokowa [cm3]
1968 1896 1896 1896 1896 1968 1968 1968
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 8 4 / 16 4 / 16 4 / 16
Stopień
sprężania
19 19 19 19 19 19,5 19,5 19,5
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
81/ 95,5 79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 79,5/ 95,5 81/ 95,5 81/ 95,5 81/ 95,5
Moc kW/KM przy
obrotach
55/75 4200 66/90 4000 77/105 4000 77/105 4000 77/105 4000 103/140 4000 103/140 4000 125/170 4000
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
140/ 2200 210/ 1800 250/ 1900 250/ 1900 250/ 1900 320/ 1750- 2500 320/ 1750- 2500 350/ 1750
Prędkość
maksymalna
163 176 187 185 190 205 203 220
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 330 (61) 140, 340 (61) 140, 340 (61) 140, 340 (61)
Skrzynia
biegów
5-bieg 5-bieg 6-bieg 7-bieg DSG 5-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg
Przyspieszenie
0-80, 0-100km/h, 80-120km/h
10,6/16,7 8,7/12,9 7,5/11,1 7,5/11,1 7,5/11,3 6,4/9,3 6,4/9,5 5,7/8,2
Zużycie paliwa
miasto
6,8 6,5 6,8 6,4 5,8 6,9 7,7 7,8
Zużycie paliwa
poza miastem
4,7 4,3 4,6 4,6 3,8 4,7 5 4,8
Zużycie paliwa
średnio
5,4 5 5,4 5,2 4,5 5,5 5,9 5,9
Poziom
emisji CO2 (g/km)
143 132 143 137 119 145 156 156
Norma
spalin
Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4
Norma
oleju
VW 505 01 VW 505 01 VW 505 01 VW 505 01
Masa własna pojazdu 1217 1251 1251 1279 1249 1281 1416 1293
Dopuszczalna
masa całkowita/
1790 1850 1850 1870 1880 1870 1980 1910
Oznaczenie
literowe
BDK BXF, BXJ, BRU BJB, BKC, BXE, BLS BJB, BKC, BXE, BLS ? BKD, CBAB BDK BMN

UWAGI: Silnik CBAB produkowany od 2008 roku, Common Rail

Silniki benzynowe:

Silnik 1.4 80KM 1.6 102KM 1.4
TSI 122KM
1.4 TSI DSG
140KM
1.4TSI 170KM 2.0 FSI 150KM 2.0 GTI 200KM 3.2 R32 250KM
Lata
produkcji
2003- 2009 2003- 2009 2007- 2009 2005- 2009 2005- 2009 2004- 2008 2004- 2008 2005- 2008
Pojemnośc
skokowa [cm3]
1390 1595 1390 1390 1390 1984 1984 3189
Ilość
cylindrów / zaworów
4 / 16 4 / 16 4 / 16 4 / 16 4 / 16 4 / 20 4 / 20 6 / 24
Stopień
sprężania
Średnica
cylindra / skok tłoka (mm)
76,5/ 75,6 81/ 77,4 76,5/ 75,6 76,5/ 75,6 76,5/ 75,6 82,5/ 92,8 82,5/ 92,8 84/95,9
Moc kW/KM przy
obrotach
59/80 5000 75/102 5600 90/122 5500 103/140 5600 125/170 6000 110/150 6000 147/200 5100 184/250
Maksymalny
moment obrotowy Nm/obr/min
132/ 3800 148/ 3800 200/ 1500 220/ 1750 240/ 1750 200/ 3500 280/ 1800- 5000 320/ 2800
Prędkość
maksymalna
166 184 197 203 220 209 235 250
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah))
90, 220 (44) 90, 220 (44) 110, 220 (44) 110, 220 (44) 110, 220 (44) 140, 220 (44) 140, 220 (44) 140, 420 (75)
Skrzynia
biegów
5-bieg 5-bieg 6-bieg 7-bieg DSG 6-bieg 6-bieg 6-bieg DSG
Przyspieszenie
0-80, 0-100km/h
9,1/13,9 7,4/11,4 6,4/9,4 6/8,8 5,7/7,9 6,1/8,8 5,2/7,2 4,3/6,5
Zużycie paliwa
miasto
9,4 9,9 8,2 9,7 9,9 11,1 11 14,9
Zużycie paliwa
poza miastem
5,5 6,1 5,2 5,6 5,8 6,3 6,2 8,3
Zużycie paliwa
średnio
6,9 7,4 6,3 7,1 7,3 8 8 10,7
Poziom
emisji CO2 (g/km)
165 176 149 169 174 191 189 257
Norma
spalin
Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4 Euro4
Norma
oleju
 
Masa własna pojazdu 1153 1173 1205 1284 1298 1242 1328 1510
Dopuszczalna
masa całkowita/
1740 1760 1810 1810 1840 1810 1900 2050
Oznaczenie
literowe
BCA, BUD, BLN, BKG BGU, BSE, BSF, CCSA, BAG, BLF, BLP CAXA BMY BLG AXW, BLR, BLX, BVY, BVX AXX, BPY, BWA, CAWB, BYD BUB

UWAGI: Silniki BAG, BLF, BLP były produkowane z systemem zasilania FSI od 2004 roku (moc 115KM przy 6000obr, 155Nm), BKG, BLN także FSI od 2003 roku (moc 90KM przy 5200obr, 130Nm), BYD występował w wersji GTI Edition 30 (230KM przy 5500obr, 300Nm)

Wymiary, masy, dane eksploatacyjne:

Rozstaw osi: 2578mm
Rozstaw kół przód/tył: 1539/1528mm
Długość: 4204mm
Szerokość: 1759mm
Wysokość: 1483mm
Zwrotność: 10,9m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Pojemność bagażnika: 350l (hatchback), 395l (plus), 460l (variant)
Współczynnik oporu powietrza: Cx=0,325
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5

Volkswagen Golf 5 – galeria zdjęć.

Wersje specjalne:
Golf piątej generacji był produkowany w kilkudziesięciu edycjach specjalnych różniących się detalami, oto lista poszczególnych wersji: 50 Jahre Rock, 60 Joer VW Lëtzebuerg, Albatros, B2B, Bicentary, BlueMotion, Carat, Confort, Conceptline, Easyline, Fahrenheit, Goal, GT Sport, GTI 53+1, GTI Edition 30, Hockey Player, Idol, iGolf, Individual, Match, Miami, On Tour, Pirelli, Rabbit, Saturday Night Fever, Speed, Swiss Olympic, Tour, Trend, United, Webstar

Wersje:

Trendline:
Golf w wersji Trendline oferuje wszystko to, czego oczekuje się od samochodu wykraczającego ponad przeciętność. Jest komfortowy, bezpieczny, funkcjonalny i nowoczesny. Wystarczy przyjrzeć się praktycznym detalom, takim jak ogrzewane i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, oświetlenie schowka w desce rozdzielczej po stronie pasażera oraz tak przydatne w ciemności oświetlenie bagażnika. Wygodne i praktyczne rozwiązania stanowią także: zdalnie sterowany centralny zamek oraz immobiliser – elektroniczna blokada antywłamaniowa.

Wysoki komfort wersji Trendline gwarantują ergonomiczne fotele z możliwością regulacji wysokości siedzenia kierowcy oraz regulacja położenia kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Golf w wersji trzydrzwiowej posiada funkcję składania przednich siedzeń „Easy Entry”, zapewniającą wygodę podczas wsiadania i wysiadania.

Zastosowanie praktycznej tapicerki „Media” podkreśla wrażenie nowoczesności. W Golfie nie zapomniano też o najmniejszych pasażerach. Dzięki systemowi specjalnych uchwytów Isofix, umieszczonych pod oparciem tylnej kanapy, można do niej łatwo i szybko przymocować jednocześnie dwa foteliki dziecięce. Ostatecznie nie tylko dorośli chętnie jeżdżą Golfem.

Comfortline:
W Golfie Comfortline nawet najdłuższa podróż upłynie przyjemnie. Szereg rozwiązań z zakresu komfortu zapewnia dobre samopoczucie. Aby zapewnić wygodę podczas jazdy, Golf w wersji Comfortline dysponuje komfortowymi siedzeniami obszytymi tapicerką „Opera” z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i regulacją wysokości dla foteli przednich. Przyjemną atmosferę buduje elegancka linia wyposażenia wnętrza, harmonizująca z elementami dekoracyjnymi w kolorze antracytu.

Tym pasażerom, którzy zabierają w podróż różnego rodzaju drobiazgi, wersja wyposażenia Comfortline oferuje liczne wygodne i praktyczne rozwiązania, np. zamykany schowek w konsoli dachowej oraz kieszenie w oparciach przednich foteli.

Niezwykle funkcjonalnym rozwiązaniem podczas długich podróży jest tempomat. Dzięki niemu Golf, jadąc z prędkością powyżej 30 km/h, samodzielnie utrzymuje wymaganą prędkość.
Cechą wizualnie wyróżniającą wersję Comfortline są eleganckie 15-calowe obręcze ze stopów metali lekkich „Misano” z zabezpieczeniem antykradzieżowym

GT Sport:
Golf GTI Sport wzbudza zachwyt nie tylko wśród miłośników motoryzacji i ostrej, sportowej jazdy. Po tym, jak wystąpił w kultowym szpiegowskim thrillerze pt. „Ultimatum Bourne’a”, towarzysząc głównemu bohaterowi w największych tarapatach, grono jego fanów zdecydowanie poszerzyło się. Nieprzeciętne możliwości samochodu, efektownie zaprezentowane w filmie, można także podziwiać na specjalnej mikrostronie. Szczegółowe opisy i zdjęcia, z pewnością zainteresują wszystkich, na których nowy Golf GT Sport zrobił wrażenie.

W Golfie GT Sport doskonale połączono sportową stylistykę z oryginalnym wzornictwem. Wyraźnie widać to z przodu samochodu, gdzie znajduje się czarna osłona chłodnicy z emblematem GT Sport. Do tego przyciemnione obudowy reflektorów, ciemne szyby boczne oraz spojler, nadają modelowi niebanalnego charakteru. Sportowe zawieszenie i 16-calowe koła ze stopu metali lekkich sprzyjają dynamicznej jeździe.

Wnętrze Golfa GT Sport ma swój niepowtarzalny styl. Wystarczy usiąść w sportowych fotelach i położyć dłonie na trójramiennej, pokrytej skórą kierownicy, by poczuć się wyjątkowo. Szlachetne elementy dekoracyjne „Black Onyx” i charakterystyczny znaczek „Sport” na skórzanej gałce dźwigni zmiany biegów idealnie pasują do tego niepowtarzalnego wnętrza.

Golf GT Sport został wyposażony w klimatyzację Climatic oraz wyświetlacz wielofunkcyjny (komputer pokładowy – MFA), informujący kierowcę podczas jazdy o temperaturze otoczenia, średnim i aktualnym zużyciu paliwa, bądź też średniej prędkości. Wysoki komfort gwarantują też ergonomiczne fotele z możliwością regulacji wysokości siedzenia kierowcy oraz regulacja położenia kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Wszechstronność to jego mocna strona: silniki oferowane dla Golfa GT Sport mogą mieć moc: od 75 kW do 125 kW. Wykorzystują także innowacyjną technologię TSI, dzięki której jazda jest dynamiczna a zarazem ekonomiczna. Prawie wszystkie silniki można zamówić z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (DSG). W wersji 4MOTION dostępne są silniki TDI o mocy 77 kW i 103 kW

Golf GT Sport na targach „Barcelona International Motor Show Award 2007” zyskał tytuł innowacji technologicznej roku. Volkswagen pokonał ponad 100 kandydatów. Golf GT Sport, dzięki nowemu wyposażeniu R-line, staje się jeszcze bardziej sportowy, podobny do fascynującego Golfa R32. Wzornictwo R-line z charakterystycznym symbolem na osłonie chłodnicy, dodaje Golfowi GT Sport drapieżnego wyglądu. Szerokie progi i solidne pedały to tylko przykładowe elementy R-line.

Tekst i foto: Volkswagen

Volkswagen Golf 5 – galeria zdjęć.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
3 marca, 2008, 14:20, Czytano 394 556 razy


183 zapytań. 0.0000 sekund.