Seat Leon II

Dane techniczne Seat Leon II (2005-2010):

Silniki diesla:

Silnik 1.9TDI 90KM 1.9TDI 105KM 1.9TDI 105KM Eco motive 1.9.TDI 105KM DSG 2.0TDI 140KM 2.0TDI 140KM DSG 2.0TDI 170KM FR 2.0TDI 170KM FR DSG
Pojemność skokowa [cm3]
1896 1968
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 2 4 / 4
Stopień sprężania 18.5 18.5 16.5
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 79.5/95.5 81/95.5
Moc kW/KM przy obrotach 66/90 4000 77/105 4000 103/140 4000 125/170 4200
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 210/ 1800 250/1900 320/1750 -2500 350/1750- 2500
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 110, 280 (61)
Prędkość maksymalna (km/h) 174 185 186 186 205 205 214 214
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 13.3 11.3 10.9 11.7 9.3 9.3 8.2 8
Przyspieszenie 0-1000m (s) 34.9 33.2 32.6 33.4 30.6 30.6 29.3 29
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu 16.1/ 12.4/ 16.5/ - 8.2/10.1 - 8.2/10.5 -
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 6.5 6.5 5.7 7.6 7.4 7.3 6.9 7.1
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 4.3 4.3 3.9 4.9 4.6 4.9 4.4 4.8
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 5 5 4.5 5.8 5.6 5.7 5.3 5.6
Poziom emisji CO2 (g/km) 135 135 119 154 147 154 139 148
Norma emisji spalin Euro 5
Skrzynia biegów 5-bieg 5-bieg 5-bieg 6-bieg DSG 6-bieg 6-bieg DSG 6-bieg 6-bieg DSG
Przełożenie biegu jałowego 3.389 3.389 3.389 4.375 3.684 3.989 3.684 4.118
Przełożenie na 1-biegu 3.778 3.778 3.778 3.462 3.769 3.462 3.769 3.462
Przełożenie na 2-biegu 2.063 2.063 2.063 2.050 2.087 2.050 2.078 2.050
Przełożenie na 3-biegu 1.348 1.348 1.250 1.3 1.324 1.3 1.324 1.3
Przełożenie na 4-biegu 0.967 0.967 0.844 0.902 0.977 0.902 0.919 0.902
Przełożenie na 5-biegu 0.744 0.744 0.625 0.914 0.975 0.914 0.902 0.914
Przełożenie na 6-biegu - - - 0.756 0.814 0.756 0.757 0.756
Przełożenie na 7-biegu - - - - - - - -
Przełożenie na wstecznym 3.6 3.6 3.6 3.989 4.5.49 3.989 4.549 3.989
Prędkość przy 1000obrotach na 5/6 biegu 45/ 46/ 54.6/ 38/46 40.7/ 4.8 40.4/ 48.8 44/52.6 41.6/ 50.3
Felgi (cale) 6 J x 15 6 1/2 J x 16 7 J x 17
Opony 195/65 R15 205/55 R16 225/45 R17
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 280×22/ 255×10 288×25/ 255×10 312×25/ 255×10
Masa własna pojazdu 1290 1290 1250 1320 1315 1355 1320 1345
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1868 1868 1820 1890 1885 1925 1890 1915
Ładowność (kg) 578 578 570
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) 1500
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 4.2 3.8
Płyn chłodniczy (l) 8.2 8.8
Płyn do spryskiwaczy (l) 3.5
Zbiornik paliwa (l) 55

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi

Silniki benzynowe:

Silnik 1.4 85KM 1.6 102KM 1.4TSI 125KM 1.8TSI 160KM 1.8TSI 160KM DSG 2.0TSI 211KM FR 2.0TSI 211KM FR DSG 2.0TSI 240KM Cupra
Pojemność skokowa [cm3]
1390 1595 1390 1798 1984
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 4 4 / 2 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Stopień sprężania 10.5 10.3 10 9.6 9.6 9.6 9.8
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 76.5/ 75.6 81/77.4 76.5/75.6 82.5/84.2 82.5/92.8
Moc kW/KM przy obrotach 63/83 5000 75/102 5600 92/125 5000 118/160 4500- 6200 155/211 5300- 6200 177/240 5700- 6300
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 132/ 3800 148/ 3800 200/1500 -4000 250/1500- 4500 280/1700- 5200 300/ 2200 -5500
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 90, 220 (44) 110, 220 (44) 140, 280 (60)
Prędkość maksymalna (km/h) 172 184 197 213 213 233 233 247
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 13.7 11.7 9.8 7.9 7.8 6.9 6.9 6.4
Przyspieszenie 0-1000m (s) 35.2 33.5 31.3 28.9 28.7 27.3 27.3 26.4
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu/6 biegu 18/ 14.3/ 12/15.5 9/11.5 - 7.5/9.5 - 6.4/8.2
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 8.6 9.9 8.1 9 8.8 10 9.9 10.7
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 5.2 5.6 5.1 5.5 5.3 5.7 6 6.6
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 6.5 7.2 6.2 6.8 6.6 7.3 7.5 8.2
Poziom emisji CO2 (g/km) 154 169 148 159 153 170 174 190
Norma emisji spalin Euro 5
Skrzynia biegów 5-bieg 5-bieg 6-bieg 6-bieg 7-bieg DSG 6-bieg 7-bieg DSG 6-bieg
Przełożenie biegu jałowego 4.533 4.533 4.055 3.647 4.169 3.989 3.989 4.235
Przełożenie na 1-biegu 3.769 3.769 3.615 3.777 3.764 3.357 3.461 3.357
Przełożenie na 2-biegu 2.095 2.095 1.955 2.062 2.272 2.086 2.150 2.087
Przełożenie na 3-biegu 1.387 1.433 1.281 1.454 1.531 1.468 1.464 1.468
Przełożenie na 4-biegu 1.026 1.079 0.973 1.107 1.121 1.097 1.078 1.088
Przełożenie na 5-biegu 0.813 0.851 0.778 0.875 1.176 1.108 1.093 1.108
Przełożenie na 6-biegu - - 0.646 0.725 0.951 0.926 0.921 0.911
Przełożenie na 7-biegu - - - - 0.795 - - -
Przełożenie na wstecznym 3.182 3.182 3.182 3.6 4.169 3.989 3.989 3.990
Prędkość przy 1000obrotach na 5/6 biegu 31.4/ 30/ 36.6/ 44 36.2/ 43.7 30.5/ 37.7 33.9/ 40.5 33.8/ 40.1 31.9/ 38.8
Felgi (cale) 6 J x 15 6 1/2 J x 16 8 J x 17 8 J x 17 8 J x 18
Opony 195/65 R15 205/55 R16 225/45 R 17 225/45 R17 225/40 R18
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) 280×22/ 256×10 288×25/ 255×10 312/ 286 312/ 286 345/ 286
Masa własna pojazdu 1176 1205 1249 1280 1295 1320 1350 1375
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1746 1783 1819 1850 1865 1890 1920 1945
Ładowność (kg) 570 582 570
Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem (kg) 1200 1500
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 3.5 4 3.6 4.6
Płyn chłodniczy (l) 7.1 8 7.3 8.6
Płyn do spryskiwaczy (l) 3.5
Zbiornik paliwa (l) 55

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi (wyjątek – wersja Cupra)

Wymiary i dane eksploatacyjne Leona:
Długość: 4315mm
Szerokość: 1768mm
Wysokość: 1455mm
Pojemność bagażnika: 341l
Rozstaw osi: 2578mm
Rozstaw kół przód/tył: 1541/1517mm
Zwrotność: 10,7m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5

Zobacz też:  Seat Leon galeria zdjęć

Sportowa elegancja
Koncepcja Salsy stworzona w 2000 roku będzie kontynuowana w produkowanej seryjnie nowej generacji modelu SEAT León. W eleganckim nadwoziu nowego samochodu połączono sportowy wizerunek coupé z funkcjonalnością auta 5-drzwiowego. Sylwetka nadwozia Leóna idealnie pasuje do firmowego hasła „zaprojektowany, by pobudzić emocje”, którym Walter de’Silva określa styl koncepcji realizowanej w najnowszych generacjach samochodów SEAT.

Nowy SEAT León dołącza do Ibizy i Altei, stając się trzecim filarem zupełnie nowego SEAT-a. Jest to najnowszy model wprowadzany na rynek przez hiszpańskiego producenta w ramach nowej generacji produktów po utworzeniu Grupy Marek Audi w 2002 roku. Co ważniejsze, spośród wszystkich modeli nowej generacji to właśnie León wyraża w najwyższym stopniu sportowego ducha i innowacyjny styl, będąc jednocześnie zakorzenionym w wartościach marki.

Wygląd coupé – funkcjonalność 5-drzwiowego hatchbacka
Nowy León wywodzi się od prototypowego samochodu Salsa i podobnie jak pierwowzór łączy w sobie funkcjonalność auta pięciodrzwiowego ze sportowym wizerunkiem coupé. Taką sylwetkę uzyskano dzięki ukryciu klamek otwierających tylne drzwi w słupkach oraz profilowi samych drzwi, które podkreślają linię coupé nowego SEAT-a.

Wyraziste reflektory, atrakcyjny kształt maski oraz duża osłona chłodnicy, która zdominowała przód auta doskonale komponują się z mocno wysklepionymi nadkolami. Tu właśnie rozpoczyna się „dynamiczna linia” – jeden z unikatowych elementów wzorniczych charakterystycznych dla samochodów SEAT nowej generacji. Linia ta biegnie dalej w dół przez przednie i tylne drzwi, aż do tylnego koła.

Bardzo ważny dla stylu nowego Leóna jest kształt i położenie wycieraczek przedniej szyby. Tak samo jak w Altei, pióra wycieraczek w pozycji spoczynkowej ustawione są równolegle do przednich słupków, jednak w Leónie nie są one ukryte we wnękach za słupkami, ale w całości widoczne.

Nowy León „urósł” w stosunku do poprzednika. Auto jest teraz o 132 mm dłuższe i mierzy 4315 mm. Szerokość zwiększono o 26 mm do 1768 mm. Wysokość auta wynosi 1458 mm. Dzięki tym wymiarom sylwetka nowego Leóna jest dynamiczna, chociaż auto zachowuje wszystkie cechy typowego samochodu kompaktowego.

W porównaniu z poprzednikiem poprawił się także komfort wnętrza. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 65 mm do 2578 oraz pracy inżynierów z Martorell, nowy León może poszczycić się znakomitą przestronnością przedziału pasażerskiego.

Bagażnik o pojemności 341 litrów jest niewiele większy niż w poprzednim modelu – ale za to bardziej funkcjonalny. Na początek – 4 silniki do wyboru

W chwili premiery rynkowej nowy León oferowany będzie z czterema silnikami, w tym dwoma benzynowymi i dwoma Diesla. W wersji podstawowej samochód wyposażony jest w silnik benzynowy z pośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1.6 litra i mocy 102 KM (75 kW). Mocniejszy silnik benzynowy to jednostka dwulitrowa zbudowana w technologii FSI, rozwijająca moc 150 KM (110 kW) Zwolennicy silników Diesla będą mogli wybrać wersję z silnikiem 1.9 TDI o mocy 105 KM (77 kW) lub 2.0 TDI o mocy 140 KM (103 kW). Wszystkie cztery silniki spełniają normy emisji spalin Euro 4.

Silnik benzynowy 1.6 oraz diesel 1.9 TDI będą współpracować z pięciobiegową skrzynią manualną, zaś dwie mocniejsze jednostki (2.0 FSI i 2.0 TDI) będą oferowane ze skrzynią sześciobiegową. Samochody z silnikiem 2.0 FSI będą dostępne z manualną skrzynią biegów lub ze skrzynią automatyczną z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń w systemie Tiptronic, natomiast silnikowi 2.0 TDI może towarzyszyć tradycyjna skrzynia manualna lub automatyczna przekładnia DSG – obie w wersjach sześciobiegowych.

Sportowy charakter i maksimum bezpieczeństwa
Nowy SEAT León gwarantuje stabilne prowadzenie oraz dynamiczne osiągi dzięki zastosowaniu zawieszenia zbudowanego według koncepcji „zwinnego podwozia” opracowanej w Centrum Technicznym firmy SEAT w Martorell i udoskonalonej w porównaniu z wersjami stosowanymi w innych autach marki SEAT. Niezależne zawieszenie osi przedniej z kolumnami MacPhersona jest w zasadzie identyczne, jak w modelu schodzącym, jednak teraz montowane jest na nowej aluminiowej ramie pomocniczej. Półniezależne zawieszenie tylne z belką skrętną zastąpiono w pełni niezależną konstrukcją wielowahaczową.

Nowy León wyposażony jest w elektryczno-mechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz wentylowane hamulce tarczowe z przodu i pełne tarcze hamulcowe z tyłu. Systemy bezpieczeństwa aktywnego obejmują: ABS i układ kontroli trakcji TCS oraz elektroniczny program stabilizujący ESP. W samochodzie zastosowano układ ESP najnowszej generacji poprawiający sprawność hamowania i sterowność w sytuacjach krytycznych.

Za bezpieczeństwo bierne w nowym Leónie odpowiada 6 montowanych standardowo poduszek powietrznych (w tym 2 czołowe, 2 boczne i 2 kurtynowe). Opcjonalnie mogą być zamontowane także dwie dodatkowe poduszki boczne z tyłu. Samochód jest standardowo wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich foteli. Dodatkowo, pasy przednie mają układ napinający oraz ograniczniki napięcia; miejsca skrajne z tyłu posiadają pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz punkty mocowania fotelików dziecięcych Isofix.

Nowy SEAT León zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa w kolizji z pieszym jak model Altea. Znakomite wyniki Altei w rygorystycznych testach Euro NCAP to zasługa kształtu pokrywy silnika z łamanymi zawiasami, a także odpowiedniego wyprofilowania przodu samochodu i pionowego umieszczenia wycieraczek szyby przedniej.

Światowa premiera nowego SEAT-a León odbędzie się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Barcelonie w maju br.. Nowy León będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Martorell i będzie oferowany w czterech różnych wersjach wykończenia i wyposażenia: Reference, Stylance, Sport i Sport-up.

Zobacz też:  Seat Leon galeria zdjęć

tekst, foto: Seat

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
3 grudnia, 2009, 14:04, Czytano 64 791 razy


176 zapytań. 0.0000 sekund.