Podwójne kontrolki kierunkowskazów Golf MK2

Podwójne kontrolki kierunkowskazów Golf MK2

Podwójne kontrolki kierunkowskazów Mk II by Dioda83

Czy nie denerwuje Cię pojedyncza kontrolka od kierunkowskazów?? Jeśli tak to dobrze trafiłeś, poniżej przedstawię krok po kroku jak dokonać modyfikacji licznika (dotyczy to zegarów na jeden wtyk, moje są z 1990 roku). Co nam będzie potrzebne:

ˇ Obcinaczki

ˇ Izolacja

ˇ 2 x dioda LED A5 (zielona)

ˇ 0,5 m przewodu dwużyłowego

ˇ konektorki (2 żeńskie i 2 męskie)

ˇ lutownica, cyna etc.

ˇ Trochę zręczności i smykałki do majsterkowania

Zabieramy się do roboty, pierwszy krok polega na odkręceniu osłony stacyjki i wyjęciu licznika (chyba każdy wie jak to zrobić i nie musze opisywać J), po zdjęciu obudowy należy wyszukać wtyku, który znajduje się z prawej strony tuż koło stacyjki oto jego fotka:

Cały sekret polega na tym, że przecinamy kabelek o numerze 3 i 7 i do nich wpinamy diody połączone przeciwsobnie tj.

Nie pamiętam już jaką wartość miał rezystor R ale będzie to wartość z przedziału 150 – 330 W.

Zgodnie ze schematem tak połączone diody wpinamy w końcówki 3 i 7,należy jeszcze sprawdzić czy odpowiednio gdy włączymy prawy kierunek to czy miga właściwa dioda.

Teraz najważniejsze!!! Rozkręcamy licznik i likwidujemy starą kontrolkę (wyciągamy z zacisków ), w to miejsce ja wstawiłem kontrolkę od świateł mijania (też własnej konstrukcji J)

aby móc dokonać nowych połączeń należy zdjąć tę folię na której są ścieżki, kiedy tego dokonasz wstawiamy dwie zielone diody i odpowiednio ze schematem łączymy przeciwsobnie. Ja wyprowadzenia zrobiłem na konektorkach z uwagi na fakt iż u mnie zegary praktycznie cały czas przechodzą modernizację i zabiegi ulepszające J, więc nie ma problemu z rozmontowaniem wszystkiego.

Jeśli diody są na swoim miejscu (ja przykleiłem je do obudowy) przystępujemy do łączenia.

Konieczne (według mnie) było przecięcie niektórych ścieżek tak jak na zdjęciu

do diod które teraz będš kierunkami lutujemy przewody i konfigurujemy je tak jak na schemacie ideowym, końce przewodów łšczymy z wyjściami 3 oraz 7. Wszystko składamy i możemy od tej pory cieszyć się z radości jazdy na dwóch kontrolkach kierunkowskazów. Jeśli będš jakieś pytania to walić na maila dioda83@wp.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz