Nowy Golf 7 Facelift

Galeria zdjęć Nowego Golf 7 po liftingu.

Najważniejsze fakty:

  • 1. Światowe premiery: Volkswagen prezentuje ulepszonego Golfa (wersje 2- i 4-drzwiowe), Golfa GTI, Golfa GTE oraz Golfa Varianta.
  • 2. Multimedia przyszłości: „Discover Pro” z systemem sterowania gestami po raz pierwszy pojawia się w samochodzie klasy kompaktowej.
  • 3. Gama urządzeń informacyjno-rozrywkowych została opracowana na nowo, wszystkie wyposażono w większe ekrany dotykowe.
  • 4. Bogatszy zestaw usług internetowych; „Guide & Inform”, a teraz również „Security & Service” dostępne w modelach z systemem nawigacyjnym.
  • 5. Dzięki Golfowi urządzenia asystujące stają się coraz powszechniejsze; po raz pierwszy na pokładzie asystent jazdy w korku oraz system Emergency Assist.
  • 6. Nowa generacja silników TSI: 1.5 TSI Evo o mocy 110 kW/150 KM z systemem odłączania cylindrów debiutuje w Golfie.
  • 7. Golf GTI z mocniejszymi silnikami: 169 kW/230 KM w wersji podstawowej i 180 kW/245 KM w GTI Performance.
  • 8. Nowa 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia (DSG) będzie stopniowo zastępowała wszystkie 6-biegowe DSG.
  • 9. Przód i tył nadwozia z nowymi zderzakami. Seryjne tylne lampy w technologii LED; ledowe kierunkowskazy w topowej wersji auta.
  • 10. Nowe reflektory diodowe w Golfie i Golfie Variant z rocznika 2017 zastępują stosowane dotąd reflektory ksenonowe.

Wolfsburg, listopad 2016 r. Volkswagen zaprezentował dziś w Wolfsburgu mocno zmodernizowanego Golfa, który jest najpopularniejszym modelem w historii koncernu. Centralnym punktem zmian w Golfie z roku modelowego 2017 są – obok nowych silników, bardziej wyrazistej stylistyki i nowych systemów asystujących – systemy informacyjno-rozrywkowe nowej generacji. Po raz pierwszy na świecie w samochodzie klasy kompaktowej system multimedialny („Discover Pro”) można obsługiwać przy pomocy gestów. Wyposażony w ekran o przekątnej 9,2 cala system ten tworzy koncepcyjną i plastyczną całość z Active Info Display (również nowym w Golfie). Wzbogacono ponadto zakres usług internetowych i aplikacji. Modernizacja Golfa, modelu sprzedanego dotąd w liczbie ponad 33 milionów egzemplarzy, wprowadza też do klasy kompaktów nowe standardy w zakresie wyposażenia w systemy asystujące: funkcja hamowania awaryjnego (City) z nowym systemem rozpoznawania pieszych, nowy asystent jazdy w korku (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h) oraz – także nowy w tym segmencie aut – Emergency-Assist w ogromnym stopniu podnoszą poziom bezpieczeństwa.

Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa przekładnia DSG. Oprócz nowoczesnych systemów elektronicznych nowego Golfa wyposażono w zmodernizowane silniki TSI z rodziny EA211. Debiutuje nowa benzynowa jednostka turbo – 1.5 TSI Evo. Jest to czterocylindrowy silnik o mocy 110 kW/150 KM wyposażony w system odłączania cylindrów (ACT). Pojawi się również wersja Blue Motion z silnikiem osiągającym moc 96 kW/130 KM. Volkswagen zaaplikował także dodatkową porcję mocy Golfowi GTI – będzie on teraz rozwijał 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance). Nowa 7-biegowa przekładnia DSG (z dwoma sprzęgłami) – jako bardziej efektywna – będzie stopniowo zastępowała w Golfie wszystkie 6-biegowe przekładnie DSG.

Wyrazista, precyzyjna stylistyka i nowe światła LED. W swojej głównej fabryce w Wolfsburgu Volkswagen prezentuje odmienionego Golfa w wersjach dwu- i czterodrzwiowej, Golfa Varianta, a także wersje sportowe – Golfa GTI i Golfa GTE. Dzięki zmodyfikowanej stylistyce auto prezentuje się jeszcze atrakcyjniej niż dotąd. Wśród zmienionych elementów znajdują się przedni i tylny zderzak, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach Golfa), a także nowe – wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery. Wnętrze Golfa z roku modelowego 2017 wzbogacają ponadto nowe dekoracyjne panele i wzory tapicerki. Liczba wersji wyposażenia nie ulega zmianie.

Stylistyka w szczegółach – jeszcze bardziej wyrazisty design

Charakterystyczny przód nadwozia. Dzięki nowym detalom stylistycznym niepowtarzalny przód karoserii Golfa zyskał jeszcze większą wyrazistość. Stylistyczną perfekcję uzyskano dzięki połączeniu osłony chłodnicy z reflektorami. Chromowana listwa znajdująca się w dolnej części osłony chłodnicy została przedłużona zarówno z lewej, jak i z prawej strony (w GTI jest lakierowana na czerwono, a w GTE – na niebiesko) i wraz z LED-owymi światłami do jazdy dziennej sięga aż do nowych diodowych reflektorów (zależnie od wersji są one seryjne lub opcjonalne i w nowym Golfie zastępują reflektory ksenonowe). Wloty powietrza chłodzącego w dolnej części zderzaka również mają zmieniony kształt, by bardziej podkreślały szerokość nadwozia Golfa. W sumie nowe detale sprawiają, że model ten stał się jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie. Inny szczegół sprawiający, że wygląd Golfa stał się atrakcyjniejszy – we wszystkich wersjach z automatycznym systemem regulacji odstępu od poprzedzającego auta (ACC) oraz/lub z systemem Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego (City) i rozpoznawania pieszych radarowy czujnik niezbędny do właściwego funkcjonowania tych systemów nie znajduje się już w widocznym miejscu w dolnej części zderzaka, lecz jest ukryty za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy. Rozwiązanie to dotyczy wszystkich Golfów z silnikami TDI, TSI, napędzanych gazem ziemnym, a także wersji GTD i GTI.

Seryjne tylne lampy w technologii LED. Nowy charakter zyskała również tylna część nadwozia – wszystkie Golfy oraz Golfy Variant są od teraz wyposażane w diodowe lampy. W przeciwieństwie do wielu standardowych rozwiązań tego typu, w lampach Golfa żadne funkcje nie są realizowane z wykorzystaniem tradycyjnych żarówek. W swojej najbogatszej wersji diodowe lampy (dostępne dla Golfów 2- i 4-drzwiowych) mają ponadto funkcję kierunkowskazów, z zewnątrz można je też rozpoznać po białych, wąskich paskach diod, które w czasie gdy kierunkowskaz znajduje się w użyciu emitują światło pomarańczowe. Ponadto w najbogatszej wersji lampy w charakterystyczny sposób zmieniają rodzaj światła ze zwykłego LED-owego na również LED-owe światło hamowania.

Jeszcze bardziej eleganckie wnętrze. Dział stylistyczny Volkswagena „Color & Trim” przygotował do Golfa nowe ozdobne panele na drzwiach, tablicy rozdzielczej i na środkowej konsoli, a także nowe wzory tapicerki.

Golf GTI. Sportowe wersje GT można odróżnić od innych po tym, że zamiast chromowanej listwy w osłonie chłodnicy i w reflektorach mają aplikacje dostosowane kolorystycznie do charakteru modelu. Jednym z ważniejszych wyróżników wersji GTI jest czerwony pasek na osłonie chłodnicy. Znajdują się na niej jeszcze inne elementy w tym kolorze, czerwone akcenty umieszczono ponadto w podwójnych seryjnych diodowych reflektorach. Z tyłu Golfa GTI z 2017 roku można rozpoznać nie tylko po nowym zderzaku i LED-owych reflektorach, lecz także po chromowanych końcówkach wydechu, które mają większą średnicę.

Golf GTE. Tak jak GTI ma typowe elementy w kolorze czerwonym, tak najnowszego Golfa GTE jako hybrydę typu plug-in od innych wersji odróżniają detale o niebieskiej barwie. Niebieskie wstawki w nowych LED-owych reflektorach, również seryjnych, podkreślają dynamiczny charakter oszczędnego Golfa GTE.

Golf Variant. Tradycyjnie najbardziej wszechstronną wersją Golfa jest kombi. Najnowsza odmiana Varianta również ma teraz swoją światową premierę. Dzięki zmienionemu zderzakowi z tyłu auto wydaje się jeszcze dłuższe i bardziej eleganckie. Z tyłu również znajdują się seryjne ledowe lampy. Podobnie jak Passat Variant, również Golf w wersji kombi może być teraz wyposażony (opcjonalnie) w eleganckie, wkomponowane w dyfuzor chromowane i w kształcie trapezu końcówki układu wydechowego.

Jeszcze bardziej cyfrowy Golf – Active Info Display, system sterowania gestami i usługi internetowe

Cyfrowe zegary i sterowanie gestami.
Nowości w zmodernizowanym Golfie najszybciej można zauważyć we wnętrzu – to dlatego, że model 2017 roku ma nowe i w coraz większym stopniu cyfrowe wskaźniki oraz elementy obsługi. Ich głównym elementem jest zastosowany po raz pierwszy w tym modelu Active Info Display oraz pierwszy w Volkswagenie system multimedialny sterowany gestami. Zgodnie z jego wymaganiami Volkswagen zmodernizował wszystkie wersje systemu informacyjno-rozrywkowego dostępnego w różnych odmianach Golfa. Jego najważniejsze cechy to nowy, jeszcze bardziej elegancki wygląd, większy dotykowy ekran i, jak wspomniano wyżej, topowa wersja „Discover Pro”, która może być obsługiwana przy pomocy gestów; to pierwsze takie rozwiązanie dostępne w samochodzie klasy kompaktowej.

Active Info Display – cyfrowy kokpit

Wskaźniki nowej generacji. Active Info Display znajdujący się w wyposażeniu Golfa to w pełni cyfrowy wyświetlacz mający wiele interaktywnych funkcji. Znajdują się na nim wirtualne wskaźniki wyświetlane na 12,3-calowym kolorowym ekranie dzięki specjalnemu oprogramowaniu. Mapy systemu nawigacyjnego mogą być edytowane w formacie 2D lub 3D. Rozdzielczość 1.440 x 540 pikseli pozwala na bardzo szczegółowe i wyraźne przedstawienie wszystkich elementów. System zawiera pięć profili informacyjnych, różniących się rodzajem przekazywanych informacji oraz grafiką. Kierowca może wybierać między profilami „Classic”, „Zużycie paliwa i zasięg”, „Wydajność”, „Moc i systemy asystujące” oraz „Nawigacja”. Dobrym przykładem tego, jak działają interaktywne elementy wyświetlacza Active Info dostarcza profil „Nawigacja”. Po jego wybraniu tarcze prędkościomierza i obrotomierza zostają przesunięte na boki ekranu, by zostawić na środku więcej miejsca na mapę nawigacji. Zależnie od potrzeb, dane dotyczące parametrów jazdy, nawigacji czy systemów asystujących mogą zostać wyświetlone w obrębie tarcz prędkościomierza i obrotomierza. Numery telefonów czy okładki płyt CD również mogą pojawić się na ekranie Active Info. Grafika wyświetlanych elementów jest różna w różnych modelach – w Golfie GTI rolę koloru kontrastowego pełni czerwień, w Golfie GTE jest to kolor niebieski. Volkswagen oferuje Active Info Display jako wyposażenie dodatkowe do wszystkich wersji Golfa, zamiast wskaźników analogowych.

MIB najnowszej generacji – po raz pierwszy ze sterowaniem przy pomocy gestów

Światowa premiera. Wraz z pojawieniem się zmodernizowanego Golfa premierę w samochodzie klasy kompaktowej święci system sterowania przy pomocy gestów. Będzie go można zamówić w chwili pojawienia się na rynku nowego rocznika Golfa, do urządzenia „Discover Pro”, będącego elementem modułowych systemów multimedialnych (MIB).

6,5 do 9,2 cala. Stosowane dotąd w Golfie systemy multimedialne Volkswagen zastępuje sprzętem nowej generacji, skonstruowanym przy wykorzystaniu elementów MIB. Wszystkie urządzenia mają nowy design i większe ekrany dotykowe; ich nazwy nie ulegają zmianie. Dotychczasowe „Compositon Touch” i „Composition Colour” z 5-calowymi ekranami (rozdzielczość 400 x 240 pikseli) zostają zastąpione przez nowy system „Composition Colour” z dotykowym ekranem o przekątnej 6,5 cala i rozdzielczości 800 x 480 pikseli; system „Composition Touch” z czarno-białym wyświetlaczem zostaje wycofany z oferty. Wyższy stopień zaawansowania prezentowały dotąd systemy multimedialne „Composition Media” oraz „Discover Media” (z nawigacją), wyposażone w 6,5-calowe ekrany. Zostają one teraz zastąpione przez multimedia noszące takie same nazwy, ale mające w wyposażeniu ekrany o przekątnej 8 cali. Nie zmienia się ich rozdzielczość wynosząca 800 x 480 pikseli. Najwyższej klasy sprzęt informacyjno-rozrywkowy „Discover Pro” (z nawigacją) będzie miał teraz dotykowy monitor 9,2-calowy zamiast 8-calowego; jego rozdzielczość wzrośnie z 800 x 480 do 1.280 x 640 pikseli. Jako pierwszy system multimedialny Volkswagena, „Discover Pro” – oprócz systemu obsługi zbliżeniowej, dotykowej oraz przy pomocy głosu – ma też system obsługi przy pomocy gestów. Jest to zupełna nowość w segmencie samochodów kompaktowych. W ciągu 2017 roku Volkswagen wprowadzi nowe systemy multimedialne w wielu innych modelach.

„Discover Pro” w szczegółach. System multimedialny „Discover Pro” stworzony w oparciu o platformę MIB zawiera nie tylko 9,2-calowy wyświetlacz w rozdzielczości zwiększonej ze 117 do 155 dpi, ale też ma zupełnie nową stylistykę. Inaczej niż w wypadku systemu stosowanego w Golfie do tej pory, z ekranem o przekątnej 8 cali, sprzęt multimedialny nowego Golfa jest osłonięty elegancką szklaną ramką (to samo dotyczy też nowego systemu „Discover Media”). W wypadku „Discover Pro” zrezygnowano z tradycyjnych przycisków i pokręteł, cała obsługa odbywa się przy pomocy dotykowego ekranu oraz pięciu pól znajdujących się po jego lewej stronie. Na tej pionowej listwie na lewo od ekranu umieszczono pola uruchamiające funkcje zbiorcze: „Menu”, „Home”, „On/Off”, „Głośniej” i „Ciszej”. Chodzi o to, by podstawowe czynności, jak np. zwiększenie lub zmniejszenie głośności radia, kierowca mógł wykonać błyskawicznie i w każdej chwili. To samo dotyczy komendy „Home”, dzięki której kierowca może w ułamku sekundy z dowolnego podmenu wrócić do menu głównego.

Indywidualnie konfigurowany ekran główny. Kierowca może samodzielnie skonfigurować główny ekran systemu „Discover Pro”, co nie było możliwe w poprzedniej wersji. Po lewej stronie monitora zawsze znajduje się duże pole, na którym pojawiają się wskazania nawigacji, po prawej natomiast umieszczono dwa mniejsze pola. Obydwa są aktywne, a kierowca może sam przypisać im funkcje, które są dla niego szczególnie ważne – np. na górnym polu może zakodować wybraną stację radiową czy mediatekę, a na dolnym – listę kontaktów telefonicznych. Gdy kierowca wyszukując żądanej funkcji w jakimkolwiek innym menu dotknie (jak w smartfonie) pola „Home”, wróci do skonfigurowanego przez siebie głównego ekranu.

Gesty, dotyk i mowa. System „Discover Pro” obsługuje się, jak zaznaczono wcześniej, przy pomocy gestów (ta możliwość istnieje po raz pierwszy), a także poprzez dotyk lub wydając polecenia głosem. Oczywiście nowy system „Discover Pro” ma funkcję zbliżeniową, która po przysunięciu dłoni do ekranu otwiera kolejne funkcje w menu. Chociaż systemy multimedialne Golfa mają niespotykaną dotąd liczbę funkcji oraz występują w wielu wersjach wyposażenia, ich obsługa jest – jak zawsze u Volkswagena – prosta i intuicyjna.

System sterowania przy pomocy gestów. Uruchamianie poszczególnych funkcji gestem ręki jest możliwe w odniesieniu do różnych menu. Pociągnięcie dłonią powoduje, że pola w menu, które są umieszczone poziomo przesuwają się w lewą bądź w prawą stronę. Dzięki temu kierowca może przechodzić do kolejnych funkcji w menu głównym, może zmieniać stacje radiowe, przesuwać w przód lub w tył listy utworów muzycznych, czy też wertować galerię zdjęć albo okładki albumów muzycznych. Odpowiednie podświetlenie wskazuje kierowcy, które funkcje reagują na obsługę przy pomocy ruchów ręki. Aby była ona łatwiejsza pola, które zareagowały na gest dłoni sygnalizują to graficznie, emitowany jest ponadto sygnał akustyczny (funkcję tę można wyłączyć).

Sprzęgnięty z Internetem i w pełni kompatybilny. Kolejnymi elementami wyposażenia systemu multimedialnego „Discover Pro” są między innymi: wzmacniacz o mocy wyjściowej 4 x 20 wat, odtwarzacz DVD, dwa wejścia USB (współpracujące z Apple), dwa czytniki kart SD, wejście AUX-IN, dysk SSD o pojemności 10 GB, cały zestaw funkcji do odtwarzania muzyki i projekcji filmów, jukebox, odtwarzacz podcastów, system obsługi zbliżeniowej i sterowania głosem, a także system nawigacyjny. W wyposażeniu dodatkowym znajdują się: „Rear View” (kamera przekazująca obraz za samochodem), DAB+, nawet dwa dodatkowe wejścia USB oraz dwa interfejsy dla telefonów komórkowych. Swoje smartfony kierowca i pasażer mogą odłożyć w Golfie do specjalnego boksu (opcja, w ramach zestawu „Comfort” do podłączania telefonów). Znajdujący się w boksie telefon jest ładowany indukcyjnie (czyli bezprzewodowo) i zostaje sprzężony z anteną zewnętrzną (wg standardu QI). Do wyposażenia dodatkowego należą ponadto usługi dostępne w ramach Car-Net, takie jak „App Connect”, „Security & Service” (nowość w Golfie) oraz „Guide & Inform”. Funkcje systemu multimedialnego wzbogaca ponadto aplikacja „Media Control” (w opcji).

„Media Control”. Dzięki aplikacji „Media Control” Volkswagen umożliwia kierowcy podłączenie tabletów (i smartfonów) do samochodowych multimediów. Za pomocą tej aplikacji można sterować wieloma funkcjami posługując się tabletem. Wystarczy podłączyć go bezprzewodowo z systemem „Discover Media” albo „Discover Pro” i gotowe. W ten sposób można korzystać z funkcji sterowania radiem, ze wszystkich urządzeń audio i wideo (jak USB, CD czy DVD, twardy dysk), a także z nawigacji. W menu ukazują się wtedy m.in. nazwisko wykonawcy utworu muzycznego, tytuł albumu i jego okładka. W menu nawigacji obok funkcji standardowych znajdują się również inne – np. wyszukiwanie adresów w Internecie i możliwość ustawienia ich w nawigacji jako celu podróży. Poza tym pasażerowie siedzący z tyłu mogą importować do nawigacji wpisy znajdujące się w książce adresowej na ich tablecie lub w smartfonie. W ten sposób „Media Control” staje się mobilnym rozszerzeniem systemu multimedialnego w samochodzie, a także pełni rolę niedrogiego sprzętu służącego rozrywce osób podróżujących na tylnych siedzeniach.

Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi internetowe w Golfie

„App Connect”.
Modułowy zestaw multimedialny najnowszej generacji umożliwia połączenie Golfa przy pomocy „App Connect” ze współczesnymi smartfonami działającymi w systemach Apple i Android. Jest to możliwe dlatego, że „App Connect” pozwala zintegrować z samochodowymi multimediami urządzenia za pośrednictwem aplikacji „Mirror Link” (Android), ale również „CarPlay” (Apple) oraz „Android Auto” (Google).

„Security & Service”.
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje w Golfie pakiet usług „Security & Service”. Służy on kierowcy pomocą w różnych sytuacjach. Jedną z jego najważniejszych funkcji jest automatyczne powiadamianie o wypadku lub awarii oraz planowanie terminu przeglądu serwisowego (uzgadnianie terminu przeglądu z warsztatem). Przykład działania funkcji zawiadamiania o wypadku: za pomocą systemu multimedialnego w swoim aucie kierowca kontaktuje się z centrum dyspozycyjnym, którego personel błyskawicznie powiadamia odpowiednie służby, które udzielą pomocy w miejscu zdarzenia. Uruchamiając system pomocy w razie wypadku kierowca automatycznie przekazuje służbom ratunkowym informacje na temat pojazdu oraz miejsca, w którym się znajduje. „Security & Service” zawiera ponadto internetową kontrolę „Drzwi & Światło” i dostarcza informacji o tym, gdzie samochód jest zaparkowany wyświetlając go na ekranie smartfona albo na portalu internetowym. Osoby, które mają w rodzinie początkującego kierowcę docenią funkcję, dzięki której uzyskają informację czy samochód znalazł się już lub opuścił zdefiniowany obszar, a także tę, która informuje o prędkości jazdy, jeśli okaże się ona wyższa niż określony limit. Przydatna jest też internetowa funkcja powiadamiania o kradzieży – w wypadku próby włamania Golf wysyła ostrzeżenie do aplikacji Car-Net (także na smartwatcha) i/lub informację mailową.

„Guide & Inform”. Za pośrednictwem „Guide & Inform” można korzystać z różnych usług internetowych. Przygotowano bogaty zestaw aplikacji zarówno dla „Discover Media”, jak i rozszerzony dla „Discover Pro”. Wśród aplikacji dostępnych do „Discover Media” są „Wyszukiwanie celów specjalnych online”, „internetowy import celów”, „Stacje benzynowe” (położenie i cena paliwa), „Wiadomości”, „Parkingi” (położenie i liczba wolnych miejsc), „Pogoda”, „Stacje ładowania” (dla Golfa GTE i e-Golfa) oraz „internetowe informacje o ruchu drogowym”. Dzięki informacjom o aktualnej sytuacji na drogach (Live-Traffic-Infos) podróż Golfem łatwiej zaplanować i zrealizować w zaplanowanym czasie, ponieważ nawigacja na bieżąco uwzględnia informacje przekazywane jej w niemal rzeczywistym czasie, dotyczące natężenia ruchu, korków na drodze oraz innych utrudnień. Do samych meldunków można dostać się poprzez znajdującą się w menu funkcję „Traffic”. Graficzne znaki oraz kolorowe podkreślenia na mapach nawigacji opisują ponadto aktualną sytuację drogową. Internetowe informacje na temat ruchu pomagają ominąć korki w drodze do pracy, na weekendowy wypad czy w drodze na wakacje. Rozszerzony zestaw aplikacji dostępnych w „Discover Media” zawiera poza tym „Google Street View”, „Google Earth”, „Internetowe wyszukiwanie celów specjalnych” oraz „Internetową aktualizację map”.

Nowe systemy asystujące – większe bezpieczeństwo i komfort

Golf chroni kierowcę, pasażerów i pieszych. Dzięki siedmiu generacjom Golfa udało się upowszechnić wiele nowoczesnych rozwiązań służących bezpieczeństwu. Takie układy jak ABS czy ESC, a później liczne systemy asystujące kierowcy stały się oczywistym rozwiązaniem, z którego korzystają miliony ludzi na całym świecie. Golf był na przykład jednym z pierwszych samochodów klasy kompaktowej wyposażonym w automatyczny system utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC), we Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego (City), w Lane Assist, czujnik Blind Spot, w system ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkowania, czujnik zmęczenia kierowcy, kamerę monitorującą obszar za samochodem (Rear View), system skanowania znaków drogowych, system automatycznego hamowania po kolizji oraz w system stabilizujący przyczepę. Zmodernizowany Golf nawiązuje do tej tradycji. W modelu z 2017 roku Volkswagen rozszerza ofertę o system wspomagający kierowcę podczas jazdy w korku, o nowy system rozpoznawania pieszych w ramach Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego (City), o oferowany po raz pierwszy w samochodzie tej klasy system Trailer Assist ułatwiający manewrowanie z przyczepą, a także o system Emergency Assist. Zmodernizowano ponadto aktywny system ochrony pieszych (PreCrash).

Asystent jazdy w korku – Golf jeździ prawie automatycznie

Półautomatyczna jazda w korku. Na bazie systemów Lane Assist (utrzymuje auto na obranym pasie ruchu) oraz ACC (automatyczna regulacja odległości od poprzedzającego samochodu) Volkswagen opracował do wszystkich Golfów z przekładnią DSG system wspomagający poruszanie się w korku. Znacznie ułatwia on jazdę polegającą na ciągłym podjeżdżaniu i ponownym hamowaniu. Poza tym jazda w korku staje się dzięki niemu bezpieczniejsza, ponieważ system ten pomaga uniknąć kolizji polegających na najechaniu na tył. Dzięki współdziałaniu wielu systemów asystujących Golf po raz pierwszy porusza się w tym przypadku częściowo automatycznie.

Lane Assist i ACC. Lane Assist pełni funkcję aktywnego systemu utrzymywania pasa ruchu także przy prędkości niższej niż 60 km/h – jeśli auto zaczyna w niezamierzony sposób zjeżdżać z obranego toru jazdy, system nie tylko „skręca” kierownicę we właściwą stronę, ale też utrzymuje auto na środku właściwego pasa ruchu lub na torze obranym przez kierowcę. Drugim system asystującym jest ACC, będący elementem układu wspomagającego jazdę w korkach. Przy włączonym ACC hamowanie i przyspieszanie w korku odbywa się automatycznie. ACC i Lane Assist tworzą więc wspólnie system wspomagający poruszanie się samochodu w korku. Auto zmierza we właściwą stronę, przyspiesza i hamuje w sposób automatyczny w ramach systemu, w który je wyposażono. Należy jednak spełnić pewien warunek: kierowca musi trzymać ręce na kierownicy, by w każdej chwili mógł przejąć kontrolę nad samochodem.

Emergency Assist – w krytycznej sytuacji Golf zatrzymuje się automatycznie

Golf rozpoznaje kiedy kierowca nie panuje nad autem. Kolejny system wykorzystujący działanie zarówno Lane Assist, jak i ACC nosi nazwę Emergency Assist. Jeśli tylko czujniki rozpoznają, że kierowca nie kieruje autem, nie hamuje, ani nie przyspiesza system najpierw szarpnie samochodem wykorzystując układ hamulcowy, a jeśli to nie odniesie skutku zainicjuje awaryjne hamowanie. Automatycznie włączą się wtedy światła awaryjne; Golf zacznie też jechać slalomem po pasie ruchu, aby zwrócić uwagę innych uczestników ruchu na to, że mają do czynienia z niebezpieczną sytuacją. ACC zapobiega przy tym najechaniu na inne auta znajdujące się z przodu. W ostatniej fazie system stopniowo zmniejsza prędkość Golfa aż do jego zatrzymania się, co pozwala uniknąć groźnych wypadków.

Front Assist i funkcja awaryjnego hamowania (City) – rozpoznawanie pieszych

Bezpieczeństwo w mieście. Front Assist to system ostrzegający przed kolizją i powodujący automatyczne hamowanie w sytuacji zagrożenia. Jego elementem jest funkcja awaryjnego hamowania. Montowana w Golfie najnowsza wersja systemu Front Assist „zauważa” nie tylko inne samochody, lecz także pieszych, którzy poruszają się w poprzek jezdni. Jeśli pieszemu groziłoby ryzyko potrącenia, system ostrzeże o tym kierowcę, a w ostateczności spowoduje automatyczne hamowanie auta.

Triler Assist – częściowo automatyczne manewry samochodu z przyczepą

Cofanie autem z przyczepą staje się dziecinnie proste. Inną nowością w grupie samochodów klasy kompaktowej jest Trailer Assist. Zdejmuje on z kierowcy trud zastanawiania się nad tym jak mocno cofając auto powinien skręcić kierownicę w lewo, aby skierować przyczepę w prawo – lub odwrotnie. Zadaniem systemu jest też ułatwienie cofania auta z przyczepą po prostej na dłuższym dystansie. Dzięki Trailer Assist obydwa manewry stały się niezwykle łatwe. Aby Golfa z przyczepą skierować tyłem we właściwe miejsce (np. z ulicy do bramy wjazdowej na posesję) kierowca zatrzymuje pojazd w dogodnym miejscu i załącza wsteczny bieg. System należy uruchomić osobnym przyciskiem. Na ekranie przed kierowcą ukazują się linie markujące aktualne oraz możliwe do wykonania warianty skrętu pod różnymi kątami. Powstają one na bazie algorytmów opracowanych na podstawie zdjęć dostarczonych przez kamerę zamontowaną z tyłu auta, rejestrującą kąt skrętu przyczepy. Za pomocą przycisku służącego do regulacji lusterek zewnętrznych, który pełni w tym przypadku rolę dżojstika, kierowca może ustawić wybrany przez siebie kierunek jazdy auta z przyczepą. Kierownica obraca się sama, a kierowca obsługuje jedynie pedały przyspieszenia i hamulca. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego automatycznie obraca wówczas kierownicę.

Park Assist 3.0 – częściowo automatyczne parkowanie i wyjeżdżanie tyłem z parkingu

Hamuje i kieruje automatycznie. Park Assist umożliwia półautomatyczne zaparkowanie Golfa w miejscach prostopadłych lub równoległych do jezdni; ponadto skorzystać można z funkcji wspomagającej wyjazd z miejsc parkingowych usytuowanych równolegle do jezdni. W wypadku prostopadłych miejsc parkingowych po raz pierwszy w Golfie możliwe jest nie tylko wspomaganie przy wjeździe tyłem, lecz także półautomatyczne parkowanie przodem auta. Park Assist pierwszej generacji, dzięki zautomatyzowanemu systemowi kierowania, ułatwiał parkowanie tyłem równolegle do drogi. Druga generacja tego urządzenia ułatwiała ponadto parkowanie tyłem w miejscach prostopadłych do jezdni dzięki temu, że kierownica poruszała się automatycznie; z kolei miejsca do parkowania równoległego mogły być mniejsze niż w przypadku starszego systemu. Poza tym z pomocą automatu można było wyjechać z miejsca parkingowego usytuowanego równolegle do drogi. Oferowany dzisiaj także w Golfie system Park Assist trzeciej generacji pozwala również na półautomatyczne parkowanie przodem w miejscach prostopadłych do jezdni. Dzięki wielkiej liczbie funkcji Park Assist 3.0 wszechstronnie wspiera kierowcę na drodze, zwłaszcza w trudnych sytuacjach i pozwala skrócić czas parkowania.

Aktywna ochrona pieszych (PreCrsh) – najwyższe bezpieczeństwo

Być przygotowanym. Golf jest jednym z pierwszych samochodów swojej klasy wyposażonych w aktywny system ochrony pieszych (PreCrash). W ramach aktualnej modernizacji modelu system ten został jeszcze bardziej udoskonalony. W połączeniu z Fronst Assist reaguje on dodatkowo na gwałtowne hamowanie oraz bezpośrednie zagrożenie kolizją, by jak najlepiej chronić pasażerów w krytycznych sytuacjach. Jeśli aktywny system ochrony pasażerów uzna, że istnieje ryzyko wypadku – np. gdy aktywny asystent hamowania spowoduje gwałtowne hamowanie pojazdu – automatycznie zostaną napięte pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, by jak najefektywniej mogły zadziałać poduszki powietrzne oraz system pasów. Gdy samochód straci stabilność wpadając w mocną pod- lub nadsterowność, przy której dochodzi do ingerencji układu ESC, niemal całkowicie są domykane boczne szyby oraz dach. Dzieje się tak, aby boczne poduszki chroniące głowy pasażerów mogły się oprzeć o szyby, żeby jak najlepiej spełnić swoją ochronną funkcję.

Personalizacja – kodowanie indywidualnych ustawień

Klucz jako karta identyfikacyjna. Z każdą generacją modelu rośnie liczba systemów asystujących oraz tych, które służą wygodzie podróżnych. Dotyczy to oczywiście także Golfa. Wiele tych systemów ma indywidualne ustawienia i jest wykorzystywanych przez różnych kierowców korzystających z tego samego pojazdu. Dlatego każdy kierowca za każdym razem musi na nowo dostosować ustawienia, które wybrał poprzednim razem. Żeby to uprościć, Volkswagen opracował nową generację systemu personalizacji. Ustawienia wszystkich urządzeń jakie skonfigurował dla siebie kierowca zostają zebrane na indywidualnym koncie użytkownika i tam zakodowane. Kierowca może to konto błyskawicznie aktywować i sczytać swoje osobiste dane. Kolejni kierowcy są identyfikowani za pośrednictwem ich samochodowego kluczyka, co dzieje się w chwili otwierania samochodu. W tym momencie są aktywowane pierwsze ustawienia, np. fotela kierowcy.

Urządzenia, które można ustawić indywidualnie. Zestaw zależy od wersji wyposażenia auta:

  • stylowe oświetlenie wnętrza
  • automatyczna regulacja odległości ACC
  • Front Assist
  • system multimedialny (włącznie z mediateką, nawigacją i telefonem)
  • automatyczna klimatyzacja
  • zestaw wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny
  • Lane Assist
  • funkcje „Leaving Home” i „Coming Home”, czujnik deszczu i lusterko wewnętrzne z funkcją zapobiegającą oślepianiu
  • Park Assist
  • sposób zamykania i otwierania samochodu
  • czujnik Blind Spot Plus (monitorowanie martwego pola lusterek) z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkowania
  • fotel kierowcy (w fotelach z funkcją pamięci)

Nowe silniki i przekładnie – silnik TSI zużywa nawet o litr benzyny mniej

Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa przekładnia DSG.
Volkswagen dokonał dalszego rozwoju silników TSI z rodziny EA211; w Golfie debiutują nowe jednostki turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pierwsza z nich to 1.5 TSI Evo – czterocylindrowy benzynowy silnik z turbosprężarką, osiągający moc 110 kW/150 KM, wyposażony w system odłączania cylindrów (ACT) oraz w wydajny bezpośredni wtrysk paliwa. Nowa jednostka TSI jest wyjątkowo elastyczna; swój maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija już przy 1.500 obrotach na minutę. Zużycie paliwa wg normy NEDC wynosi 4,9 l/100 km* (co odpowiada emisji CO2 na poziomie 110 g/km*). Przygotowywana jest ponadto wersja BlueMotion jednostki 1.5 TSI Evo, osiągająca moc 96 kW/130 KM. Według normy NEDC zużycie paliwa przez tę wersję silnika będzie wynosić 4,6 l/100 km* (CO2: 104 g/km*). Do głównych zalet tej jednostki należą nowy system spalania (wywodzący się z tzw. cyklu Millera) oraz turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny (VTG). Silnik ten swój maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm uzyskuje już przy 1.400 obr./min. Po raz pierwszy jednostka 1.5 TSI Evo będzie wyposażona w rozszerzoną funkcję „żeglowania” – po zdjęciu nogi z pedału gazu silnik zostanie całkowicie wyłączany. Dotychczas było to możliwe jedynie w samochodach z hybrydowym zespołem napędowym, ponieważ takie systemy jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego czy pompa wspomagania siły hamowania musiały być zaopatrywane w energię także wtedy, gdy silnik Evo był wyłączony. To właśnie dzieje się w Golfie 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM, zastosowana tu seryjnie funkcja żeglowania obniża zużycie paliwa w realnym ruchu drogowym o 0,4 l/100 km. Dzięki „żeglowaniu” oraz innym innowacjom technicznym silnik 1.5 Evo w zakresie ważnym z punktu widzenia użytkownika może zaoszczędzić do 1,0 litra benzyny na 100 km – zależnie od sposobu jazdy.

Modele GTI z silnikami o zwiększonej mocy.
W ramach modernizacji Volkswagen zwiększył moc Golfów GTI. 169 kW/230 KM (więcej o 7 kW/10 KM) to moc, jaką wcześniej dysponował Golf GTI w wersji Performance. Moc silnika nowego Golfa GTI Performance wzrosła z kolei do 180 kW/245 KM.

Nowa 7-biegowa przekładnia DSG. Nową konstrukcją Volkswagena jest również 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Ta nowa skrzynia biegów będzie stopniowo zastępowała stosowane dzisiaj w Golfach 6-biegowe przekładnie DSG, co przyczyni się do dalszego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

* – dane dotyczące osiągów, zużycia paliwa i emisji CO2 są prognozowane

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz




29 zapytań. 0.0000 sekund.