Golf R HGP vs Lamborghini Huracan

Co może być szybsze, najnowszy model Lamborghini Huracan legitymujący się jednostką napędową V10 o pojemności 5204cm i mocy 610 koni generowanej przy 8250 obrotów i 560Nm przy 6500 obrotów, czy może Volkswagen Golf R szóstej generacji zmodyfikowany przez niemieckich tunerów z HGP-Turbo?

Odpowiedź znajdziecie na filmie poniżej:

A pod maską 3.6l VR6 Bi-Turbo wygląda tak:

foto: HGP-Turbo

Specjaliści z HGP-Turbo zastąpili doładowaną, dwulitrową jednostkę 6-cylindrowym silnikiem VR6 o pojemności 3.6 litra o mocy 299KM z Volkswagena Passata. Dodatkowo silnik wyposażono w dwie turbosprężarki, zredukowano stopień sprężania, wstawione zostały wydajniejsze wtryskiwacze, pompa paliwa, dołożono wydajny układ intercoolerów, przerobiono pompę wysokiego ciśnienia FSI, wymieniony został także kompletny układ wydechowy, oparty na orurowaniu o średnicy 3.5″ i 3″. Całość uzupełnia 7-biegowa przekładnia DSG wprost z Audi RS3, a także 8-spiekowe tarcze sprzęgła DSG.

HGP-Turbo na swoich stronach prezentuje osiągi tak przebudowanego Golfa R, wynik to spektakularne 745KM i 925Nm! Sprint do setki, temu ważącemu około 1600kg hatchbackowi zajmuje zaledwie 2.97s, do dwustu tylko 8,91s, do trzystu: 22,01s!

Ile to kosztuje? Trudno określić, aczkolwiek firma za przeróbkę bliźniaczej jednostki 3.2l 250KM występującej w Golfie R32 piątej generacji na 530 koni życzy sobie 31000 Euro, można przypuszczać, że większe turbiny, skrzynia z RS3 i inne wymagane dodatki to kolejne kilkanaście tysięcy Euro. A to nie koniec wydatków, trzeba zastanowić się również nad wymianą układu hamulcowego na wydajniejszy, zawieszenia na dopasowane do cięższej jednostki napędowej. Niemiecki tuner ma w ofercie także przeróbki skrzyń DSG pozwalające na osiągnięcie nawet 324km/h na ostatnim biegu!

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz




31 zapytań. 0.0000 sekund.