MONTAŻ RADIA W KONSOLI ŚRODKOWEJ W VW GOLF MK2

MONTAŻ RADIA W KONSOLI ŚRODKOWEJ W VW GOLF MK2

W wyżej wymienionej poradzie zajmiemy się przeniesieniem radia z górnego (oryginalnego miejsca, chociaż niezbyt wygodnego) w konsolę środkową zamiast popielniczki.

Co potrzebujemy do montażu (zaznaczam że są to elementy których ja użyłem; każdy może to robić po swojemu):

  • Przede wszystkim konsola środkowa którą trzeba wymontować z Golfiny.

  • Klej montażowy. Duża tuba (np.: Tytan)

  • Pistolet do kleju (można też użyć kleju na gorąco dopiero teraz pomyślałem jak już zamontowałem).
  • Klej dwuskładnikowy (jakiś super silny). Ja użyłem Dragona.
  • Dobrze by było mieć jakąś używaną ramkę od radia tej samej wielkości co nasze radyjko w celu przypasowania i jak nam się zniszczy to nie będzie nam szkoda.
  • Piłka o bardzo drobniutkich włoskach żeby ciąć plastiki. Gruby włos tylko poszarpie plastik. Ja użyłem do prac narzędzia typu DREMEL. Bardzo przydatne.

  • Papier ścierny drobny do przeszlifowania krawędzi.
  • Kawałek płyty wiórowej ewentualnie deski. Grubość 5-10cm.
  • Taśma izolacyjna.
  • Konsola z otworem radiowym od MK3 (ja takiej użyłem; jest tam tunel plastikowy w który wchodzi radio). Można zostawić dolną cześć otworu po popielniczce jako podstawę radia.

  • Ewentualnie kable do przedłużenia oryginalnej instalacji radiowej. Ja nie robiłem tego ponieważ oryginalna instalacja na długość starczyła aby radyjko podpiąć w nowym miejscu.
  • Opaski plastikowe do spinania kabli.
  • Piankowe otuliny. Można kupić w każdym budowlanym sklepie. Służą do otulania rurek instalacji wodnych.

ZABIERAMY SIĘ DO PRACY!

Głównym założeniem przy montażu radia była możliwość w każdej chwili wyjęcia radia z wnęki, a także zabezpieczenie przed kradzieżą. Dlatego też montaż poprzedziło wiele przemyśleń i przymiarek. Starałem się to wykonać jak najbardziej fachowo starając się nie psuć oryginału. Dlatego u mnie zamontowanie radia na dole kosztowało mnie łącznie z oryginalną zaślepką otworu radiowego około 70zł. Można taniej. Ja zamontowałem tak i jest prawie jak oryginał.

  1. DEMONTAŻ KONSOLI ŚRODKOWEJ

Sam demontaż nie zajmie nam dłużej niż 10min. Wykręcamy dwa wkręty po bokach konsoli. Zdejmujemy ramkę wokół lewarka skrzyni biegów. Odkręcamy jeden wkręt i jak są dwie nakrętki (klucz 10) plastikowe. Jeżeli występują kable do diagnostyki to kostki wysuwamy do góry i wyjmujemy konsolę.

  1. PRZYGOTOWANIE OTWORU POD RADIO

Musimy wyciąć cały środek trzymający popielniczkę i zapalniczkę. Można tak jak wspomniałem dolną część podstawki po popielniczce jako podtrzymanie radia. Ja wybrałem inny patent. Po wycięciu przymierzamy ramkę radia do otworu. Można radio zamontować na dwa sposoby:

a. z wypuszczoną ramką na zewnątrz (mniej zabawy)

b. radio schowane w otworze (więcej zabawy, efekt o wiele ładniejszy).

Ja wybrałem drugi sposób. Przyłożyłem starą ramkę (do tego jest właśnie potrzebna stara ramka aby nie zniszczyć nowej) i objechałem wyrzynarką wokół ramki tak aby otwór był pod wymiar. Otwór wykonałem tak aby radio było jak najwyżej tej wnęki nad popielniczką w której montuje się włączniki elektrycznych szyb. Przy takim montażu nie powstaje niechciana luka między radiem a wnęką. Następnie sprawdzamy czy radyjko się mieści i co najważniejsze w radiach z windą aby za sztywno nie siedziało bo mogą być problemy z otwieraniem windy. Teraz wszystko ładnie trzeba oszlifować aby nie było ostrych krawędzi. I przymiarka radia czy wszystko ładnie pasuje.

  1. MONTAŻ KIESZENI PODTRZYMUJĄCEJ RADIO.

Do tego zabiegu użyłem kieszeni plastikowej jaka znajduje się w desce od MK3. Ułatwiła mi ona znacząco montaż.

Jeżeli się zdecydujemy na montaż radyjka nie wpuszczanego w otwór tylko z ramką przylegającą do konsoli to wtedy wystarczy półkieszeń radiowa (w każdym sklepie audio dostępna), która idealnie się trzyma na klej montażowy.

UWAGA. Ja tego nie zrobiłem! Nie przymierzyłem radia z windą do montowanej kieszeni plastikowej. Nie wziąłem poprawki na to że radio z windą ma grubszy panel niż zwykłe. I po prostu wystaje ono bardziej. Ale bardziej mi się też podoba tak jak jest. Warto to przed klejeniem uwzględnić i ewentualnie wsunąć dalej kieszeń z tym że jest więcej zabawy z unieruchomieniem jej do klejenia.

Po przymierzeniu kieszeni plastikowej do naszej konsoli nie trudno zauważyć że trzeba co nieco przyszlifować. Ale nie za dużo. Szlifujemy i przymierzamy aż kieszeń idealnie spocznie i będzie idealnie przylegać do otworu. Teraz należy ją przymocować. I tu pojawia się problem. Ale odrobina pomyślunku i można na czas klejenia ją doraźnie utrzymać w żądanej pozycji. Ja użyłem do tego celu maty piankowej z taśmą samoprzylepną. I między ścianki wkleiłem tą matę aby kieszeń się trzymała. Przymierzyłem radio, a następnie wszystko zalałem klejem montażowym i poczekałem do wyschnięcia. Jakieś 24godz. Ważne jest aby w razie możliwości wystawić to na słonko i powietrze bo nawet po 24godz. klej bez powietrza wyschnie tylko z wierzchu a w środku będzie nadal lejący i cała praca na marne przy pierwszym montażu radia bo kieszeń odpadnie. Niechciany klej montażowy można bez problemu usunąć rozpuszczalnikiem NITRO.

  1. WZMOCNIENIE KIESZENI

Po montażu kieszeni warto pomyśleć o wzmocnieniu jej bo jak wiadomo radio trochę waży i może ją po prostu oberwać. Nic prostszego. Wycinamy z grubej płyty, kawałka drewna (cokolwiek łatwego do obróbki). Ja użyłem kawałka blatu kuchennego. Wyciąłem klocek pod wymiar tak aby wystawał poza plastikową kieszeń i równał się z tylną ścianką radia. Klocek wkleiłem na super klej dwuskładnikowy robiąc podstawkę kieszeni plastikowej. I poczekałem do wyschnięcia. Klocek ten posłużył także do zabezpieczenia radia przed kradzieżą (w jednej linii ze ścianką radia). Użyłem w tym celu płaskownika i przykręciłem radio tak jak na fot.

  1. PRZYGOTOWANIE INSTALACJI POD RADIO

Przed zamontowaniem radia trzeba przeciągnąć całą instalację z górnego oryginalnego miejsca do naszej montowanej kieszeni. W innych poradach spotkałem się z opisem że kable trzeba przedłużać. Ale wystarczy porozcinać oryginalne opaski i pobawić się z przeciąganiem w dół. Na pewno się uda i spokojnie wystarczą. Jak ktoś nie ma nerwów to nie zostaje nic innego jak je przedłużyć. Żeby całość nie stukała i pukała ponakładać otuliny piankowe i pościągać opaskami plastikowymi.

  1. MONTAŻ RADIA

Do końcowego montażu użyłem oryginalnej pókieszeni, którą zamontowałem we wnęce. I w to wsunąłem radio a następnie zabezpieczyłem od tyłu skręcając to do wklejonego klocka. Teraz tylko zmontować wszystko z powrotem. Podpiąć kostki, kabel antenowy. Sprawdzić czy wszystko gra i można zamontować konsolę z radiem z powrotem.

UWAGA! Nie należy się zrażać dziurą pod radiem. Ja z maty piankowej wyciąłem pasek i wkleiłem ładnie w tą dziurę. Lepsza dziura mało widoczna pod radiem niż dobrze widoczna nad radiem. U mnie po wklejeniu paska nie ma dziury i nie rzuca się nic w oczy.

PORADA DLA LPGowców bez elektrycznych szyb. Ja we wnęce gdzie są montowane przełączniki elektrycznych szyb zamontowałem przełącznik gazu. Jest schowany we wnęce i praktycznie go nie widać. Nie to żebym się wstydził LPG ale przełączniki przymocowane ot tak Sobie do kokpitu tylko wieją tandetą.

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY Z MONTAŻEM

TheGwiazdor

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz