Volkswagen ukończył pracę nad 2.0 BlueTDI

Volkswagen ukończył pracę nad 2.0 BlueTDI

Już latem bieżącego roku Jetta TDI powróci na amerykański rynek. Volkswagen zaprezentował swój ekologiczny 4-cylindrowy silnik 2.0 BlueTDI, który jest w stanie pełnić najbardziej rygorystyczne normy emisyjne.

Volkswagen BlueTDI

Nowy silnik po raz pierwszy zaprezentowano już w październiku zeszłego roku podczas German Tec Day, który odbył się w San Francisco. W zeszłym tygodniu na Wiener Motorensymposium przedstawiła się wersja seryjna silnika. Jednostka bazuje na zmodyfikowanym 4-cylindrowym dieslu 2.0 TDI (103 kW/140 KM; 320 Nm) z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Z powodu specyficznych wymogów amerykańskiej normy BIN5/LEV2 do konstrukcji wprowadzono nowe rozwiązania ograniczające wytwarzanie NOx, a także dodano katalizator likwidujący emisje tlenków azotu unikające układem wydechowym z silnika.

Czytaj więcej Read More

Audi A3 lifting

Audi A3 lifting

Audi A3 ma połowę swojego życia za sobą, tak więc w Ingolstadt przygotowano kurację odmładzającą, która stylistycznie zbliżyła auto do nowszych modeli. Przednie światła otrzymały typowy pas diod, a Sportback będzie teraz dostępny również w wersji S3.

Audi A3

Ponad 200 tys. egzemplarzy sprzedanych w zeszłym roku nie wskazuje, by Audi A3 dotknięte zostało kryzysem wieku średniego. Wbrew temu producent zdecydował się na facelifting, który ma utrzymać, a nawet zwiększyć zainteresowanie klientów. Druga generacja Audi A3 zaprezentowała się w roku 2003, a z końcem marca z taśm produkcyjnych zjechał już jej milionowy egzemplarz.

Czytaj więcej Read More

Porsche Cayenne Turbo S: jeszcze mocniejsze Turbo

Porsche Cayenne Turbo S: jeszcze mocniejsze Turbo

Porsche zaprezentowało na salonie samochodowym w Pekinie najmocniejszą wersję modelu Cayenne. Turbo S dysponuje mocą ponad 400 kW i właściwościami jezdnymi na poziomie supersportów.

Porsche Cayenne Turbo S

Porsche Cayenne Turbo S jest reakcją na zwiększający się popyt w Azji i krajach wschodnioeuropejskich, gdzie klienci żądają ekskluzywnych SUV-ów z maksymalną mocą i doskonałymi właściwościami jezdnymi. Ośmiocylindrowy podwójnie doładowany silnik 4,8 l z Cayenne Turbo podrasowano do 404 kW/550 KM (+ 36 kW/50 KM) i 750 Nm (+ 50 Nm) w zakresie 2250 do 4500 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie uległo zmianom, do 280 km/h (+ 5 km/h) wzrosła natomiast prędkość maksymalna, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się o 0,3 s do 4,8 s.

Czytaj więcej Read More

We Wrocławiu skradli bentleya wartego milion

We Wrocławiu skradli bentleya wartego milion

Z zamkniętego parkingu na Grabiszynku zniknął bentley wart milion złotych. Supersamochód sprowadzili do Wrocławia dziennikarze magazynu “Auto Motor i Sport” na sesję zdjęciową. – Prawdopodobnie był obserwowany już od granicy i skradziony przez profesjonalistów – mówi redaktor naczelny gazety.

Bentley Continental GT

Białego bentleya continental GT Speed na angielskich tablicach rejestracyjnych przywieźli z salonu dilera z Berlina dziennikarze magazynu „Auto Motor i Sport”.

Roman Skąpski, redaktor naczelny gazety: – Miał na liczniku niecały tysiąc kilometrów, to tegoroczny model. Mieliśmy go przetestować, zrobić sesję zdjęciową. We wtorek już go nie było. Złodzieje pokonali zamki na parkingu, w samochodzie i elektroniczne blokady antywłamaniowe. – Był świetnie zabezpieczony, ale złodzieje byli sprytniejsi – mówi redaktor.

Czytaj więcej Read More

Golf MK2 1.8T po Czesku

Golf MK2 1.8T po Czesku

VW Golf, to podobno najwdzięczniejsze auto do tuningu. Auto dla młodych, uwielbiających głośny tłumik, spojlery i przeróżne elementy oświetlenia. Czy można inaczej?

VW Golf Mk2 1.8T 20v

Nasz dzisiejszy bohater pochodzi z czeskiego Jablonca na Nysą. Jego właściciel o imieniu Ondra (Andrzej) swoje wymarzone cudo stworzył na bazie VW Golfa II.

W 2004 roku Ondra zakupił czerwonego Golfa z 1989 roku. Auto miało wówczas jeden z najsłabszych silników w ofercie producenta, co jednak nie przeszkadzało właścicielowi, który potrzebował jedynie dobre nadwozie.

Silnik o mocy 55 kW został wymieniony na jednostkę z GTI, podobnie jak zawieszenie. Auto trafiło do blacharza, który poprawił wszystko co się tylko dało. Częściowo doszły także elementy z tworzywa sztucznego, który pochodziły ze sportowych wersji.

Czytaj więcej Read More

Audi Q5: pierwsze informacje, zdjęcia i wideo

Audi Q5: pierwsze informacje, zdjęcia i wideo

Na salonie samochodowym w Pekinie zadebiutował nowy SUV Audi Q5, który będzie konkurował z takimi modelami jak BMW X3, Mercedes-Benz GLK czy Volvo XC60.

Audi Q5

Audi wprowadza do segmentu kompaktowych SUV-ów swój model Q5. Karoseria ma rozmiary 4,63 x 1,88 x 1,65 m. Rozstaw osi o długości 2,81 m (najdłuższy w swojej klasie) i obłe linie, kombinujące rozwiązania stylistyczne dużego SUV-a Q7 i aktualnej generacji A4, nadały nowemu autu sportowy i dynamiczny wygląd. Biorąc pod uwagę przeznaczenie Q5, uzyskano doskonały współczynnik oporu powietrza 0,33.

Audi Q5 nie wypiera się swoich korzeni. Z przodu dominuje typowa dla niemieckiej marki atrapa chłodnicy single-frame. Przednie lampy opcjonalnie mogą być bi-ksenonowe z pasem diod działającym jako światła dzienne. Aby obniżyć masę i lepiej wyważyć samochód, przednią maskę i klapę bagażnika wykonano z aluminium. Panele ochronne nadwozia oferowane będą w trzech wersjach – w czarnym kolorze, lakierowane pod kolor nadwozia lub lakierowane kontrastowym odcieniem. Wygląd Audi Q5 dodatkowo poprawić można przez zamontowanie pakietu S-line lub off-road, obejmującego elementy ochronne i 19-calowe koła.

Czytaj więcej Read More