VW Sharan

Volkswagen Sharan, dane techniczne, eksploatacyjne, masy i wymiary

Silnik 2.0TDI 140KM BlueMotion 2.0TDI 140KM 2.0TDI 140KM DPF 2.0TDI 115KM 2.0TDI 115KM 4motion
Pojemność skokowa [cm3]
1968 1968 1968 1968 1968
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 2 4 / 2 4 / 2 4 / 2 4 / 2
Stopień sprężania 18.5 18.5 18.5 18.5 18.5
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 81/95.5 81/95.5 81/95.5 81/95.5 81/95.5
Moc kW/KM przy obrotach 103/140 4000 103/140 4000 103/140 4000 85/115 4000 85/115 4000
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 310/1900- 2500 310/1900- 2500 310/1900- 2500 310/1900 310/1900
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 140, 340 (70) 140, 340 (70) 140, 340 (70) 140, 340 (70) 140, 340 (70)
Prędkość maksymalna (km/h) 195 192 192 181 178
Przyspieszenie 0-80km/h(s) 8.2 8.5 8.5 9.1 9.3
Przyspieszenie 0-100km/h(s) 11.9 12.2 12.1 13.7 14.7
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) - - - - -
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu - 12.1/15.3 12.1/15.3 13.3/15.6 -
Zużycie paliwa miasto (l/100km) 7.8 8.3 8.5 8 9.1
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) 4.9 5.7 5.7 5.6 5.9
Zużycie paliwa średnio (l/100km) 6 6.6 6.7 6.5 7.1
Poziom emisji CO2 (g/km) 159 175 177 172 188
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) 80/75 80/75 80/75 78/73 78/74
Norma emisji spalin Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4
Skrzynia biegów 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg 6-bieg
Przełożenie biegu jałowego 3.684 3.684 3.684 3.684 4.235
Przełożenie na 1-biegu 3.769 3.769 3.769 3.769 3.769
Przełożenie na 2-biegu 2.087 2.087 2.087 2.087 2.087
Przełożenie na 3-biegu 1.324 1.324 1.324 1.324 1.324
Przełożenie na 4-biegu 0.911 0.977 0.977 0.977 0.911
Przełożenie na 5-biegu 0.902 0.975 0.975 0.975 0.902
Przełożenie na 6-biegu 0.756 0.814 0.814 0.814 0.756
Przełożenie na 7-biegu - - - - -
Przełożenie na wstecznym 4.549 4.549 4.549 4.549 4.549
Felgi (cale) 6 J x 16 6 J x 16 6 J x 16 6 J x 16 7 J x 16
Opony 195/60 R 16 H 196/60 R 16 H 196/60 R 16 H 196/60 R 16 H 215/55 R 16 H
Średnica
tarcz hamulcowych przód/tył (mm)
300/268 300/268 300/268 300/268 313/294
Masa własna pojazdu 1647 1647 1647 1631 1732
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2510 2510 2510 2510 2510
Ładowność (kg) 863 863 863 879 778
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) 1240/1280 1240/1280 1240/1280 1240/1280 1260/1330
Pojemności:
Olej silnikowy (l) 4.5 4 4.5 4.5 4.5
Płyn chłodniczy (l) 9 9 9 9 9
Płyn do spryskiwaczy (l) 3.5 3.5 3.5 3.5 3.5
Zbiornik paliwa (l) 70 70 70 70 70
Ceny PLN z VAT
Trendline 97 290 91 190
Comfortline 105 390 99 290
Highline 132 690 126 590

UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki,

Silnik 2.0 115KM 2.8 VR6 1.9TDI 90KM
Pojemność skokowa [cm3]
1984 2792 1896
Ilość cylindrów / zaworów 4 / 8 6 / 12 4 / 8
Stopień sprężania 10,4 10 19,5
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 92,8/ 81 90,3/ 81 79,5 / 95,5
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) 90, 220 (44), Carat: 280(60) 120, 280(60) 90, 330 (61), Carat: 120, 450 (92)
Moc kW/KM przy obrotach 85/115 5000 128/174 5800 66/90 4000
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 170/ 2400 235/ 4200 202/ 1900
Prędkość maksymalna 177 199 160
Prędkość maksymalna autoamat 172 195
Skrzynia biegów 5-bieg, 4-bieg automat 5-bieg, 4-bieg automat 5-bieg
Przyspieszenie 0-80km/h, 0-100km/h 10,6/15,4 7,9/11,8 11,9/19,3
Przyspieszenie 0-80km/h, 0-100km/h automat 11,3/17,2 9,1/13,2
Zużycie paliwa miasto 11,9 13,5 7,7
Zużycie paliwa przy 90km/h 6,7 7,8 4,9
Zużycie paliwa przy 120k/h 8,7 9,8 7
Zużycie paliwa miasto automat 13 14,3
Zużycie paliwa przy 90km/h automat 7,9 8,7
Zużycie paliwa przy 120km/h automat 10 11,2
Emisja spalin
Standardowy rozmiar felg 6Jx15, 7Jx15 6Jx15, 7Jx15 6Jx15, 7Jx15
Standardowy rozmiar opon 195/65 R15, 215/60 R15 205/60 R15, 215/60 R15 195/65 R15, 215/60 R15
Masa własna pojazdu  CL/GL/Carat 1715/ 1745/ 1795 -/ 1835/ 1855 1775/ 1815/ 1835
Dopuszczalna masa CL/GL/Carat 2350/ 2370/ 2370 -/ 2430/ 2400 2350/ 2430/ 2400
Dopuszczalny nacisk na oś przednią/tylną 860/770 875/770 870/770
Oznaczenia literowe silników 2E AAA 1Z, AHU

UWAGI: Dane techniczne z roku modelowego 1996

Wymiary i dane eksploatacyjne Sharana:
Długość: 4634mm
Szerokość: 1810mm
Wysokość: 1730mm
Pojemność bagażnika: 852l (po złożeniu kanapy – 2610l)
Rozstaw osi: 2835mm
Rozstaw kół przód/tył: 1507/1487mm
Zwrotność: 11.93m
Pojemność zbiornika paliwa: 70l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: ?

Volkswagen Sharan został skonstruowany przy współpracy z koncernem Forda. W 1995 roku otwarto w Portugalii fabrykę samochodów Auto Europa gdzie rozpoczęto produkcję wspólnie opracowywanych modeli VW Sharan i Ford Galaxy.

Volkswagen Sharan to przestronna limuzyna, którą może wygodnie podróżować siedem osób. Samochód ten wyposażony jest w system poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, ABS, aktywne zawieszenie, oraz szereg innych rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa. Gdyby wymienić w trzech słowach pozostałe priorytety którymi kierowali się projektanci i producenci Sharana można powiedzieć, że celem było uzyskanie samochodu oszczędnego, starannie wykonanego i ekologicznego.

VW Sharan określany jest również jako limuzyna jednobryłowa. Silnik, przedział pasażerski i bagażowy stanowią jedną całość. Linii konturowej nie zakłócają narożniki ani krawędzie. Efektem tego jest pojazd o opływowych kształtach i doskonałej aerodynamice. Wartość współczynnika oporu powietrza Cw wynosi 0,31 co oznacza, że VW Sharan należy do najlepszych w tej klasie.

Bez względu na to kto podróżuje Sharanem, czy będzie to dwoje ludzi z podręcznym bagażem, czy też liczna rodzina wyjeżdżająca na wakacje lub biznesmeni, którzy cenią przede wszystkim komfort – w samochodzie tym jest miejsce dla każdego. Fotele z tylnich rzędów można po złożeniu używać jako stoliki,
co po obróceniu przednich foteli o 180% umożliwia stworzenie w wnętrzu pojazdu mini salki konferencyjnej albo jadalni. Chcąc przewieźć większe ładunki użytkownik samochodu może bez przeszkód złożyć tylne fotele, a ich całkowite wyjęcie jeszcze bardziej powiększy przestrzeń ładunkową. Korzystanie z tej przestrzeni jest tym łatwiejsze, że podłoga bagażnika znajduje się nisko, co ułatwia załadunek oraz wyładunek. Komfort jazdy powiększony został o regulację wysokości przednich foteli, które zostały dodatkowo wyposażone w ergonomiczny podłokietnik. Indywidualnie w zależności od sylwetki i przyzwyczajeń kierowcy może być również regulowana wysokość i odległość kierownicy. Komfort jazdy zwiększa możliwość podgrzewania foteli. Systemy instalacji nawiewowo -grzewczej posiadają niezależną regulację dla pasażerów podróżujących z tyłu pojazdu.

Prace nad systemem bezpieczeństwa w Sharanie opierały się na licznych obliczeniach i symulacjach. Na ich podstawie stworzono specjalną konstrukcję nadwozia, która pochłania całą energię podczas wypadku. Konstruktorzy określili także dokładnie siłę wstrząsu, przy której uwolnione zostają poduszki powietrzne. Dzięki temu opracowano system, który uruchamia je tylko w razie wypadku, natomiast gwałtowne parkowanie czy też silne wstrząsy są ignorowane przez odpowiednie czujniki. Kierowca i pasażerowie chronieni są dodatkowo przez trójpunktowe pasy bezpieczeństwa oraz pasy biodrowe. Oprócz tego można zamówić system ABS, umożliwiający zapanowanie nad pojazdem nawet przy nagłym hamowaniu, i EDS – gwarantujący bezpieczne ruszanie na jednostronnie śliskiej nawierzchni (w wersji 2,8 l. o mocy 174KM są one montowane seryjnie).Ochronę przed wgnieceniami bocznymi uzyskano poprzez montaż w drzwiach profili wzmacniających. Dodatkowe profile poprzeczne sprawiają, że podwozie jest jeszcze bardziej stabilne. Bezpieczeństwo podczas zderzenia zwiększa porzeczna belka, umieszczona pod tablicą rozdzielczą, oraz teleskopowa kierownica chroniąca przed urazami powstającymi w momencie zderzenia czołowego. Wykonany z tworzyw sztucznych zbiornik paliwa umieszczony został między tylnymi kołami.

Z myślą o bezpieczeństwie wykonano również fotele, które zostały wyprofilowane tak aby uniemożliwić podróżującemu przesunięcie się pod pasami. W sytuacji krytycznej pasy napinają się przylegając do ciała i dając dodatkową ochronę.W przypadku kolizji skonstruowano zamki umożliwiające otwarcie drzwi przy użyciu niewielkiej siły, co znacznie ułatwia opuszczenie pojazdu. Dodatkowym atutem jest trzecie, tylnie światło stopu i lusterka zewnętrzne, które można regulować od środka. Lusterko po stronie kierowcy jest asferyczne. Wszystkie fotele zostały wyposażone w zagłówki. Aby uniemożliwić przesuwanie się bagażu bagażnik został wyposażony w uchwyty do mocowania ładunku

Ofertę silnikową dla samochodu VW Sharan stanowi: 2.0 litrowy silnik benzynowy o mocy 85 kW (115 KM), silnik 1.8 litra z turbodoładowaniem i mocą 110 kW (150 KM) oraz oszczędne silniki TDI o mocy 66 kW (90 KM) lub 85 kW (115KM). W wersji Comfortline można zdecydować się na silnik 2.8V6 (150 KM). VW Sharan Highline 2.8 V6 może oferowany jest ze skrzynia biegów typu Tiptronic lub napędem 4Motion.

Jednostki napędowe umieszczone są poprzecznie z przodu pojazdu. Są one chłodzone cieczą w obiegu zamkniętym. Przygotowanie mieszanki w silnikach wysokoprężnych następuje dzięki rozdzielaczowej pompie wtryskowej, turbosprężarce i chłodnicy sprężonego powietrza. Silniki benzynowe wykorzystują m. in. układ wtryskowy sterowany elektronicznie, sterowanie wtryskiem na biegu jałowym, odcięcie wtrysku w czasie hamowania silnikiem i ograniczenie liczby obrotów.

Samochody VW Sharan zostały bogato wyposażone. Już w wersji podstawowej mamy obręcze stalowe 6J x 15 z pełnymi kołpakami i oponami 195/65 R 15. Zderzaki są w kolorze nadwozia, podobnie jak boczne listwy ochronne. Standardowo montowane są również zielone szyby termoizolujące, kluczyk z oświetleniem i wentylacja z systemem filtrów pyłków i zanieczyszczeń.

Dla bardziej wymagających dostępne są jeszcze bogatsze wersje Comfortline i Highline. Wersja Comfortline posiada dodatkowo reflektory przeciwmgielne, elektroniczną blokadę systemu różnicowego (EDS), komputer pokładowy informujący o czasie jazdy, ilości pokonanych kilometrów, średniej prędkości i zużyciu paliwa. Komfort jazdy zwiększają elektronicznie podnoszone i opuszczane przednie szyby, oraz ogrzewane lusterka. Całości dopełnia elegancka tapicerka „Casino”, dostępna w trzech kolorach, oraz pokrycie kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca czarną skórą. VW Sharan Highline będący luksusową limuzyną oferuje podłokietniki dla każdego z pasażerów oraz elektronicznie sterowaną klimatyzację klasy Climatronic. Klimatyzacja ta oprócz utrzymywania temperatury na stałym poziomie umożliwia wybór cyrkulacji zamkniętej lub otwartej. Zalety tej pierwszej odczuwalne będą szczególnie w upalny dzień, w korku, lub podczas długiej jazdy w tunelu. O prawdziwej elegancji świadczy starannie wykończona tapicerka oraz pokrycie kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca skórą.

tekst: Volkswagen ad.2002

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz
27 czerwca, 2009, 10:49, Czytano 98 011 razy


176 zapytań. 0.0000 sekund.