Tiguan Allspace – premiera europejska

Tiguan Allspace – 7-miejscowy SUV Volkswagena


Większa przestrzeń podczas podróży.
Tiguan to najpopularniejszy SUV „made in Germany”. Każdego roku na jego zakup decyduje się pół miliona osób. W 2016 roku na rynku pojawiła się druga generacja tego wszechstronnego auta dostępnego z napędem na przednie lub na cztery koła. Teraz dołącza Tiguan Allspace – nowa wersja bestsellera, auto niezwykle przestronne, z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza. Swoją europejską premierę 7-miejscowy (opcja) Tiguan Allspace święci podczas Salonu Samochodowego w Genewie (9-19 marca). Nowy SUV Volkswagena plasuje się między znanym już „klasycznym” Tiguanem a autem wyższej klasy, jakim jest Touareg. Tiguan Allspace z bagażnikiem o pojemności do 760 l* jest skierowany także do tych kierowców lub rodzin, którzy szukając pojemnego samochodu dotychczas wybierali vany. Wypełniony bagażem po dach i do oparć przednich foteli, Tiguan Allspace ma przedział bagażowy, którego pojemność wynosi nawet 1.920 l.

Wyważone proporcje. Tiguana i nowego Tiguana Allspace opracowywano równocześnie. Dlatego obydwie wersje nadwoziowe już z podstawowymi 17-calowymi kołami wyglądają zgrabnie i mają własny charakter.
W zespole stylistów za kształt zewnętrzny Tiguana odpowiada Marco Pavone. „Tiguana Allspace wyposażyliśmy w dłuższe drzwi. Aby także ta dłuższa wersja nadwoziowa odznaczała się dobrymi proporcjami, przednią część pokrywy silnika – w części, w której styka się ona z osłoną chłodnicy – usytuowaliśmy nieco wyżej. Charakterystyczna dla tego modelu jest poprowadzona wyżej linia okien za słupkiem dachowym C” – wyjaśnia Pavone.

Tiguan Allspace przypomina model Atlas sprzedawany w USA. Pokrywa silnika oraz profil auta zdradzają świadome podobieństwo do innego nowego SUV-a Volkswagena – Atlasa, opracowanego specjalnie na rynek amerykański. Inne pokrewne elementy to m.in. nowa osłona chłodnicy z chromowanymi poprzeczkami sięgającymi aż do reflektorów. W oczy rzuca się także chromowana listwa obejmująca całą górną część przodu auta. Wszystkie wersje wyposażenia Tiguana Allspace są ponadto wyposażone w osłonę podwozia w kolorze szarego granitu.

Dwie wersje przodu nadwozia. Tak jak „klasyczny” Tiguan, Allspace jest dostępny z nadwoziem, którego przednia część może być utrzymana w stylu „Onroad” albo „Offroad”. W tej drugiej wersji samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet „Offroad”, który obejmuje – sięgającą aż do zderzaka – osłonę elementów podwozia przydatną podczas jazdy w terenie. Tiguan Allspace z przodem w stylu „Offroad” charakteryzuje się kątem natarcia większym o 7 stopni niż model typu „Onroad”.

Nowy kształt dachu. Każdy Tiguan Allspace seryjnie jest wyposażany w reling dachowy. Nowy kształt nadano ponadto samemu dachowi – po raz pierwszy nie jest on gładki na całej powierzchni lecz ma charakterystyczne przetłoczenia, co przypomina klasyczne samochody terenowe. Przetłoczenia te sięgają od przodu po tylny kraniec dachu. Jeśli Tiguan jest wyposażony w panoramiczny przesuwany dach (o wymiarach 870 x 1.364 mm), przetłoczenia znajdują się oczywiście tylko w tylnej części metalowego dachu.

Bogatsze wyposażenie. Inną cechą wyróżniającą Tiguana Allspace jest bogatsze wyposażenie seryjne, podkreślające pozycję tego modelu między „klasycznym” Tiguanem a ekskluzywnym Touaregiem. W podstawowej wersji „Trendline” znajdują się takie dodatkowe elementy, jak wspomniany już reling dachowy (w kolorze czarnym), system multimedialny „Composition Colour” wraz z pakietem „Connectivity” (telefon i port USB), wielofunkcyjna kierownica, eleganckie osłony w kształcie trapezu jako końcówki układu wydechowego oraz podłoga bagażnika o regulowanej wysokości. Jeszcze wyższy poziom prezentują wersje wyposażenia „Comfortline” (m.in. elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, reling dachowy w kolorze srebrnym) oraz „Highline” (tak jak „Comfortline” oraz – dodatkowo – w pełni diodowe reflektory i system „Keyless Access”). Ponadto nowy SUV wchodzi do sprzedaży z systemem multimedialnym nowej generacji – w swojej najwyższej wersji o nazwie „Discover Pro” może być sterowany przy pomocy gestów, co jest nowością w tej klasie samochodów.

Nowy podstawowy silnik o mocy 150 KM.
Gama silników Tiguana Allspace zaczyna się od jednostki napędowej o mocy 110 kW/150 KM i sięga do 176 kW/240 KM (w wypadku Tiguan ze standardowym rozstawem osi:
od 85 kW/115 KM). Ceny auta w Niemczech w chwili rozpoczęcia sprzedaży będą zaczynać się od około 30 000 euro. We wrześniu pierwsze kraje w Europie rozpoczną sprzedaż nowego SUV-a; zamówienia będą przyjmowane od maja.

Tiguan Allspace – więcej przestrzeni podczas podróży


Przestronny SUV. Tiguan Allspace ma wewnątrz więcej miejsca niż wiele innych SUV-ów jego klasy. Zawdzięcza to dużemu rozstawowi osi określanemu w międzynarodowym żargonie jako „Long Wheelbase” (LWB), w odróżnieniu od „Normal Wheelbase” (NWB). Rozstaw osi zwiększył się z 2.681 do 2.790 mm. Długość nadwozia Tiguana Allspace wynosi 4.701 mm (wzrost o 215 mm). Różnica między przyrostem rozstawu osi i wzrostem długości całego nadwozia pokazuje, że zwiększyło się coś jeszcze – tylny zwis karoserii. Wydłużył się on o 106 mm. Dzięki temu na pojemności znacznie zyskał bagażnik. W wypadku pięciomiejscowego Tiguana Allspace pojemność ta wzrosła o 145* litrów (dane dotyczące pojemności bagażnika Tiguana Allspace o liczbie miejsc 5+2 znajdują się na kolejnej stronie). Jeżeli standardowo przesuwana w zakresie 180 mm tylna kanapa zostanie przesunięta maksymalnie do przodu, nowy SUV (załadowany do górnej krawędzi przednich foteli) będzie miał przedział bagażowy o pojemności aż 760* litrów. Dzięki temu samochodem tym można przewieźć przedmioty, których nie są w stanie przetransportować inne SUV-y. Allspace sprawdza się też w typowej sytuacji, gdy np. trzeba zawieźć na lotnisko czterech albo pięciu dorosłych pasażerów wraz z bagażem. Nawet zadania, którym zazwyczaj potrafią sprostać tylko vany, nie są dla Tiguana Allspace problemem. Wystarczy złożyć oparcie kanapy z tyłu – od strony bagażnika albo bezpośrednio przy oparciu – by uzyskać przestrzeń bagażową o długości 1.921 mm i pojemności do 1.920 litrów (wzrost o 265 l).

Dużo miejsca z tyłu. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi oraz przedłużonej tylnej części nadwozia wzrosła ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż. Większy rozstaw osi sprawił, że ilość miejsca z tyłu na wysokości kolan pasażerów wzrosła o 54 mm i jest go tam tyle, ile w dużych autach przeznaczonych do pokonywania dalekich dystansów.

Auto 5+2-miejscowe.
Rodzice, którzy często przewożą własne dzieci wraz z gromadką ich przyjaciół z pewnością zrobią użytek z dostępnych w opcji dodatkowych foteli umieszczonych w trzecim rzędzie. Dzięki nim Tiguan Allspace jest samochodem o liczbie miejsc 5+2. Nawet w tej wersji w aucie jest jeszcze wystarczająco dużo miejsca na bagaż (230 litrów, mierzone do górnej krawędzi oparć foteli). Jeśli dodatkowe fotele nie są potrzebne, można je złożyć i schować w podłodze samochodu. Pojemność bagażnika wzrasta wtedy do 700 litrów (mierzone do wysokości oparć foteli w drugim rzędzie). Maksymalna pojemność bagażnika Tiguana Allspace w wersji 7-miejscowej – mierzona do oparć foteli pierwszego rzędu – wynosi 1.775 l.

Mocne silniki – sześć jednostek o mocy od 110 kW/150 KM
TSI, TDI, DSG, 4MOTION. Tak jak „klasyczny” Tiguan, również Allspace może być wyposażony w napęd na przednie lub na cztery koła. Wersje z napędem na przednią oś, zależnie od silnika, mogą ciągnąć przyczepę o masie do 2.200 kg (ciężar hamowany przy pochyleniu zbocza 8%); w wypadku Tiguana Allspace z napędem na cztery koła wartość ta wynosi 2.500 kg. Jako wyposażenie dodatkowe Volkswagen oferuje składany hak, który odblokowuje się elektrycznie i w ciągu sekundy jest gotowy do podłączenia przyczepy. Oferta silników benzynowych (TSI) oraz diesli (TDI), z których wszystkie spełniają normę Euro 6, rozpoczyna się od jednostek napędowych mocniejszych niż te, które pełnią rolę silników podstawowych w Tiguanie ze zwykłym rozstawem osi (NWB). Jest to zgodne z ekskluzywnym charakterem Tiguana Allspace. Oferta obejmuje sześć silników TSI i TDI odznaczających się wysokim momentem obrotowym. Trzy benzynowe jednostki z turbodoładowaniem rozwijają moc 110 kW/150 KM, 132 kW/180 KM oraz 162 kW/220 KM. Z kolei trzy turbodiesle mają moc 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 176 kW/240 KM. Wszystkie silniki TDI są wyposażane w katalizator SCR oraz w zbiornik o pojemności 12 litrów czynnika AdBlue, aby do minimum ograniczyć emisję tlenków azotu.

Wydajne jednostki high-tech. Wszystkie silniki oferowane do Tiguana Allspace to jednostki czterocylindrowe z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dwa przykłady ilustrują, jak bardzo efektywne są te silniki: Tiguan Allspace z napędem na przednie koła i z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz z systemem czasowego odłączania dwóch cylindrów (ACT) zużywa przeciętnie 6,0 litrów benzyny na 100 km** (emisja CO2 – 135 g/km). Nawet wyposażony w napęd na cztery koła Tiguan Allspace 2.0 TDI 4MOTION o mocy 150 KM potrzebuje zaledwie 6,9 litrów oleju napędowego na 100 km** (emisja CO2 – 157 g/km).


4MOTION i DSG seryjne w autach z silnikami od 132 kW/180 KM.
Nowego SUV-a Volkswagena ze 150-konnym silnikiem TDI można opcjonalnie wyposażyć w napęd na cztery koła 4MOTION z systemem 4MOTION Active Control z różnymi profilami jazdy do wyboru. Wszystkie inne wersje Tiguana Allspace (z silnikami od 132 kW/180 KM w wypadku TSI oraz od 140 kW/190 KM w wypadku jednostek napędowych TDI) w napęd 4×4 są wyposażane seryjnie. To samo dotyczy automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DSG).

4MOTION Active Control.
Charakterystyczny dla wszystkich wersji Tiguana Allspace z napędem na cztery koła jest system 4MOTION Active Control z wyborem profilów jazdy. System ten obsługuje się wielofunkcyjnym pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej. Przy jego pomocy wybiera się jeden z czterech trybów jazdy. Gdy kierowca obróci pokrętło w lewą stronę, może wybrać profile „Onroad” lub „Snow”, gdy obróci pokrętło w prawo – może skorzystać z jednego z dwóch profilów przeznaczonych do jazdy w terenie: „Offroad” (automatyczne ustawienie parametrów do jazdy w terenie) lub „Offroad Individual” (z możliwością regulowania ustawień wybranych podzespołów). Dzięki systemowi 4MOTION Active Control w ciągu kilku sekund działanie najważniejszych systemów asystujących można dostosować do aktualnych warunków.

Bogate wyposażenie seryjne
Jeszcze lepsze wyposażenie. Tiguan drugiej generacji jest jednym z najbezpieczniejszych oraz najbardziej komfortowych i wszechstronnych SUV-ów w swojej klasie. W Niemczech samochód ten od lat zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie, w Europie plasuje się w pierwszej piątce. Dzięki Tiguanowi Allspace Volkswagen chce wzmocnić tę pozycję, a w Europie jeszcze ją rozbudować. Zamierza to osiągnąć dzięki takim zaletom Tiguana Allspace, jak większy rozstaw osi, przestronniejsze wnętrze i bogatsze wyposażenie seryjne. Dodatkowe wyposażenie wersji „Trendline”, „Comfortline” i „Highline” w szczegółach:


Tiguan Allspace „Trendline”.
Model bazowy? Podstawowy? Te określenia nie bardzo do niego pasują. Jedynie cena zdradza, że „Trendline” to wersja otwierająca gamę modeli Allspace, bo pod względem wyposażenia oferuje ona naprawdę dużo. Każdy Tiguan „Trendline”, również te w wersji „Normal Wheelbase”, jest wyposażany m.in. w klimatyzację, kierownicę pokrytą skórą, w diodowe lampy z tyłu, automatycznie przyciemniane lusterko we wnętrzu, czujnik deszczu, aktywny system ochrony pasażerów, syatem automatycznie hamujący po kolizji, system „Lane Assist” utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, system monitorowania otoczenia „Front Assist” z funkcją hamowania awaryjnego City oraz z systemem rozpoznawania pieszych, a także w system multimedialny „Composition Touch”. W Niemczech Tiguan „Trendline” ma ponadto 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz system multimedialny „Composition Colour”. Ten bogaty zestaw został teraz jeszcze poszerzony. Tiguan Allspace „Trendline” oprócz wymienionych elementów ma także:

• pakiet „Connectivity” (interfejs telefonu i port USB)
• pakiet schowków pod sufitem
• reling dachowy w kolorze czarnym
• mechanizm składania oparć foteli drugiego rzędu od strony bagażnika
• spoiler z przodu w kolorze srebrnym
• system multimedialny „Composition Colour” z ośmioma głośnikami (na wszystkich rynkach)
• diodowe światła do jazdy dziennej
• wielofunkcyjną kierownicę
• latarkę (z możliwością ładowania), ze stałym miejscem w bagażniku
• osłonę podwozia w kolorze szarego granitu
• podłogę bagażnika o regulowanej wysokości

Tiguan Allspace „Comfortline”. Począwszy od wersji Comfortline „zwykły” Tiguan (NWB) jest wyposażany m.in. w czarny reling na dachu, chromowane listwy progowe, chromowane listwy wokół bocznych szyb, system „Park Pilot”, dzieloną i przesuwaną kanapę z tyłu, składane stoliki z uchwytami na kubki na oparciach przednich foteli, system składania oparć foteli na odległość oraz w czujnik rozpoznający zmęczenie kierowcy. Tiguan Allspace „Comfortline” oprócz wymienionych elementów ma jeszcze dodatkowe, wykraczające poza zestaw oferowany do Tiguana „Comfortline” (NWB) oraz nowego Tiguana Allspace Trendline. Są to:

• reling dachowy w kolorze srebrnym
• srebrny dyfuzor
• pokrywa bagażnika otwierana i zamykana elektrycznie (z regulacją kąta otwarcia)
• wielofunkcyjna kierownica oraz dźwignia zmiany biegów pokryte skórą

Tiguan Allspace “Highline”.
Najbogatsza wersja wyposażenia Tiguana Allspace nosi nazwę „Highline”. Również ona zawiera więcej elementów w porównaniu z wersją „Highline” typowego Tiguana (NWB). Do wyposażenia „Highline” (oprócz elementów właściwych dla wersji „Comfortline”) w „klasycznym” Tiguanie należą 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, srebrny spoiler z przodu, srebrny reling na dachu, diodowe reflektory „Basis”, w pełni LED-owe lampy z tyłu (rozbudowane funkcje LED z charakterystyczną zmianą wzoru między światłami pozycyjnymi a światłami hamowania), stylowe oświetlenie wnętrza, pokryte skórą wielofunkcyjna kierownica i dźwignia zmiany biegów oraz adaptacyjne zawieszenie DCC. Poza tym zestawem w Niemczech wersja „Highline” ma dodatkowo automatyczną regulację odległości od poprzedzającego samochodu („ACC”) oraz „Air Care Climatronic”. Oprócz wymienionych wyżej elementów Tiguan Allspace „Highline” jest seryjnie wyposażony w:

• „Air Care Climatronic” z trzema strefami – na lewą i prawą stronę oraz na tył kabiny (wszystkie rynki)
• „Keyless Access” (bezkluczykowy system otwierania auta i uruchamiania silnika)
• system Easy Open/Close pokrywy bagażnika
• w pełni diodowe reflektory z rozszerzoną funkcją LED (w pełni LED-owe reflektory z diodowymi światłami skrętnymi, doświetlającymi zakręty oraz z charakterystycznym wzorem diod świateł do jazdy dziennej)

Cyfryzacja, automatyzacja, współpraca z Internetem – Tiguan Allspace z rozwiązaniami high-tech
W zgodzie z nową strategią marki Volkswagen. W Tiguanie Allspace znajduje swoje odbicie nowa strategia marki Volkswagen zawierająca się w haśle „Przyszłość bliżej Ciebie”. Strategię tę definiują między innymi takie innowacyjne obszary, jak „Connected Community”, „Automated Driving” oraz „Intuitive Usability”.

„Connected Community”. Każdy Tiguan Allspace wyposażony w system nawigacyjny zapewnia dostęp do informacji i usług internetowych „Guide & Inform” oraz „Security & Service”. Dodatkowo można zamówić „App-Connect”, aby korzystając z „MirrorLink” (Android), „Car Play” (Apple) oraz „Android Auto” (Google) podłączyć do systemu multimedialnego w samochodzie każdy popularny rodzaj smartfona.

„Automated Driving”. Dzięki innowacyjnym systemom asystującym Tiguan Allspace już dzisiaj dysponuje częściowo automatycznymi funkcjami, dzięki którym znacznie wzrasta poziom komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Do systemów tych należą:
• „ACC” (automatyczna regulacja odstępu od poprzedzającego auta)
• „Area View” (obraz otoczenia pochodzący z kilku kamer)
• „Emergancy Assist” (system automatycznie zatrzymujący auto, gdy z powodów zdrowotnych kierowca straci nad nim kontrolę)
• „Front Assist” z funkcją hamowania City i systemem rozpoznawania pieszych (monitoruje otoczenie)
• „Lane Assist” (utrzymuje auto na właściwym pasie ruchu)
• „Light Assist” (automatyczne przełączanie świateł mijania na drogowe i odwrotnie)
• czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy
• „Park Assist” (system ułatwiający parkowanie)
• „Park Pilot” (system automatycznego parkowania)
• aktywny system ochrony pasażerów
• „Rear View” (kamera z tyłu auta)
• „Side Assist” (asystent zmiany pasa ruchu)
• asystent ułatwiający jazdę w korku (łączy „Lane Assist” i „ACC” umożliwiając automatyczne podjeżdżanie samochodu w korku)
• „Trailer Assist” (częściowo automatyczne manewrowanie samochodem z przyczepą)
• system rozpoznawania znaków drogowych

Intuicyjna obsługa. Nowy Tiguan Allspace jest wyposażony w wiele elektronicznych elementów obsługi oraz wskaźników. Jest wśród nich „Active Info Display” (cyfrowe wskaźniki) oraz wyświetlacz head-up. Wraz z debiutem Tiguana Allspace w ofercie znajdą się systemy multimedialne nowej generacji. Najbardziej rozbudowany, „Discover Pro” z ekranem o przekątnej 9,2 cala, może być sterowany gestami , co jest nowością w samochodzie tej klasy. Inna nowość to tzw. Homescreen, który można dowolnie konfigurować. Do obsługi nowego systemu multimedialnego nie przewidziano żadnych tradycyjnych przycisków, poszczególne funkcje uruchamia się dotykając szklanej tafli podobnie jak korzysta się z tabletu. Ekran ten bardzo dobrze pasuje stylistycznie do wyświetlacza „Active Info”.

* – pojemność bagażnika Tiguana Allspace w wersji pięciomiejscowej, przy tylnej kanapie (drugi rząd) przesuniętej maksymalnie do przodu, do wysokości oparć tylnych siedzeń i przy pięciu miejscach siedzących
** – wszystkie dane dotyczące osiągów, zużycia paliwa oraz emisji zawarte w tej informacji prasowej są wartościami prognozowanymi, wymagającymi potwierdzenia w homologacji. Stan na luty 2017 rok.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz




32 zapytań. 0.0000 sekund.